FDFMGA skrev 2014-09-29 06:46:38 följande:
Apropå hangups så tycks du vara synnerligen förtjust i att skriva om andra, fast sällan i direkt tilltal - en karaktärsfråga månne
Ja, det får vara som det vill med det - för mig är du mest ett exempel på den kissnödigt ängsliga åsikten att "om bara de andra politiska partierna tog SD på allvar, lyssnade till partiets väljare så skulle inte SD behövas."
Ett lite blygt och ryggradslöst åsiktsframträdande, kan åtminstone jag tycka - men den bottnar förmodligen i föreställningen att invandringspolitiken är odemokratisk och kanske också din gamla käpphäst statsfeminismens förödande inverkan på samhällsklimatet.
Tja, jag måste nog påstå att jag har mer respekt för de som står för att de är sverigedemokrater än de som inifrån garderoben hojtar om att SD inte skulle behövas om de andra partierna bara förstod att assimilera SD:s syn på invandring och jämställdhet
Nåja, det finns ju gott om folk som anser att det är odemokratiskt av sjuklövern att stå för det löfte de gav de 87 procent som röstade på dem - att inte samarbeta med SD.
Man kan nog utgå från att partierna med detta vallöfte också menade att inte tillämpa den formen av SD-politik som vissa anser vore demokratisk eller så
Vad beträffar den saken är det ju du som satt nivån. Det är inte utan att man drar lite på munnen när du för sjuttiofjärde gången raljerar över att någon använder nedsättande ord du själv inte sanktionerat, för att sedan för åttionionde gången gå loss i någon harang om sekter och strålning och allt vad du nu brukar haspla ur dig.
För mig är du ett exempel på att näthat works both ways. Och den där hangupen på gamla diskussioner har du ännu inte släppt heller, vilket också det bekräftar min bild av dig som någon som har långt men ändå rätt taskigt minne. Och att folk som ser världen på något annat sätt än det du har bestämt är det rätta inte är vatten värda i dina ögon. Du hatar lika mycket som Kent Ekeroth, om inte mer
Visa mig gärna var jag sagt att SD:s syn på invandring och jämställdhet ska "assimileras". Det är nämligen inte heller något jag sagt, utan bara något du fått för dig eftersom det är det enda som existerar i din värld när någon uttrycker SD-relaterade åsikter som inte är raktigenom fientliga. Det är svart eller vitt. 48 miljarder eller noll. Nuvarande invandring eller ingen alls. Genusteori och feminism ska man antingen ta till sig till hundra procent eller helt förkasta. I FDFMGA:s värld finns inga gråzoner. Också det är rätt underhållande i all sin tragik.
Vad gäller oviljan hos "sjuklövern" (ditt ordval, inte mitt - apropå generaliserande nonsensbeskrivningar) att samarbeta med SD är det upp till dem. Det var det de gick till val på och de verkar måna om att genomföra det. Det är de i sin fulla rätt att göra, så just de invändningarna förstår jag inte heller riktigt. Men det är klart, när du inte kan bemöta det jag faktiskt säger går det ju bra att hitta på saker jag har sagt också och bemöta dem i stället. Halmgubbe tror jag det kallas.
Vill du förresten utveckla vad jag i din mening "inte förstår" om att ändamålen helgar medlen vad gäller Researchgruppens hjältemodiga insats där de sniffat upp privatpersoners paypal-utdrag och skvallrat för deras arbetsgivare att de donerat pengar till fel webbsajt? För jag tyckte nog att ditt försvarstal mot dessa folkets hjältar var ganska uppenbart i sin andemening. Skiten ska fram, kosta vad det kosta vill.