Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-09-25 20:11:29 följande:
    Dumförklarar inte ditt resonemang SD:s väljare? Är de så lättpåverkade?

Om det är så att SD:s väljare röstar på dem i någon slags protest för att de tycker att pk-folk är dumma, då är väl den rörelsen inte mycket att ta på allvar eller?

Och förresten, med ditt resonemang så är du och andra liknande (som då och då raljerar om PK-människor) medskyldig för att anti-SD rörelsen har vuxit sig så stark?

Och din kritik mot islam kanske har fått fler att bli radikala muslimer också?
    Ja, vad ska jag säga? Jag tror mer på att lyssna på folk än på att håna och förlöjliga dem, i alla fall om det man vill är att få dem att "tänka om". Det hindrar inte att man samtidigt är kritisk mot deras åsikter. Det är skillnad på att säga "SD har fel" och "SD:are är dumma i huvudet", liksom det skulle vara att säga samma sak om "PK:ister" eller för den delen muslimer (jag gillar inte islam men tycker för den skull inte att alla muslimer är dumma i huvudet, och jag upplever heller inte att alla "PK:ister" är på långt när lika inskränkta som t.ex. FDFMGA).

Tar du inte SD på allvar så får det stå för dig, jag menar att en rörelse som är så pass stark att den lockar 13 procent av den röstande befolkningen måste tas på allvar. Hur man gör det är upp till en själv, men att bara vifta bort det tror åtminstone inte jag på.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-25 20:09:31 följande:
    Tja, i den här tråden är det väl Philipsson som brukar använda batikhäxor som en förolämpning  mor kvinnor och han har också länkat till Metapedias förklaring av begreppet. I stort sett är det bara i nazistiska och påtagligt rasistiska kretsar begreppet används - så det är ju klart att det bara är nazistiska Metapedia som tillhandahåller en förklaring.av vilka kvinnor som ska anses vara batikhäxor.

I mitt tycke finns det tydliga likheter mellan dina och Philipsons åsikter - och i synen på Philipssons batikhäxor kan man se vilken avgrund som skiljer dig och mig åsiktsmässigt. Jag tycker jävligt illa om att nazister och andra kallar en viss kategori kvinnor för batikhäxor medan du tycker jävligt illa om att man gör sig lustig över dem som använder begreppet.

Den avgrunden skiljer oss nog åt i hela debatten om rasism och SD - du vill att man ska öppna ögonen för rasisternas lidande och deras bevekelsegrunder medan jag har ett helt annat fokus, ett fokus som för övrigt innebär att jag jämställer dig med övriga SD-aktivister, även om jag tycker att de oftast är mer raka och ärliga i sin framtoning.
    Du missar målet. Det är givetvis inte rätt någonstans av Philipsson heller att tala om "batikhäxor" eller länka till Metapedia som en trovärdig källa. Sådant ska uppmärksammas och kommenteras. Det är som sagt inte det det handlar om.

Vad du menar med "rasisternas lidande" förstår jag inte heller riktigt. Har jag försvarat rasism? Tvärtom, det är klart att politiker som uttrycker sig rasistiskt ska få stå till svars för det. Sådant går inte att försvara. Men samtidigt tycker jag fortfarande inte det är okej av en kvällstidning att samarbeta med en vänsterextrem "researchgrupp" som med juridiskt väldigt tveksamma metoder sniffar upp folks internettrafik och använder den för att agitera i media. Visst, det kanske slår rätt i mångas ögon när det slår mot just SD, men vad händer när de får korn på nästa grupp de menar har fel åsikter. Och nästa efter det, och nästa? Hade det varit lika okej för dig om "researchgruppen" stått till höger och slagit i motsatt riktning?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2014-09-26 16:14:19 följande:
    Vad skulle det vara för fel med att använda ordet "batikhäxa"? Och vad skulle det vara för fel med att länka till Metapedia? Om du tycker att den definition av "batikhäxa" som finns där, inte stämmer med ordets användning/betydelse, så är det ju bara att du plockar fram en egen källa då, som möjligen beskreve ordet på ett distinktare vis.
    Det är ett generaliserande skällsord i stil med "kulturberikare" eller varför inte "främlingsfientlig" (i meningen "alla som vill se någon form av skärpning av den svenska invandringspolitiken").

Och att länka till en uppenbart vinklad källa för att objektivt beskriva ett ord blir inte riktigt bra det heller. Lite som att länka till Avpixlat för att beskriva nackdelar med invandring, eller till Expo för att beskriva fördelar med densamma.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Ändamålet helgar medlen alltså. Då förstår jag. Fräscht.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2014-09-28 17:25:22 följande:
    Ja, och? Det finns många nedsättande uttryck. "Idiot", "imbecill", "svin" är några av dem. Är du överkänslig mot nedsättande uttryck eller vad?
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-26 16:27:03 följande:
    Och att länka till en uppenbart vinklad källa för att objektivt beskriva ett ord blir inte riktigt bra det heller. Lite som att länka till Avpixlat för att beskriva nackdelar med invandring, eller till Expo för att beskriva fördelar med densamma.
    Men lägg av nu, innehållet i den beskrivning av ordet som finns på Metapedia stämmer åtminstone som jag ser det, ganska väl in på dess användning. Är det nånting i den definition som finns där, du inte håller med om? Vad skulle annars "batikhäxa" betyda menar du? Kom i så fall med sakliga invändningar mot den definition som där presenteras.

Att använda den typen av uttryck är, i brist på bättre uttryck, lite för mycket FDFMGA för att det ska kännas riktigt kosher.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-29 06:46:38 följande:
    Apropå hangups så tycks du vara synnerligen förtjust i att skriva om andra, fast sällan i direkt tilltal - en karaktärsfråga månneSkrattande

Ja, det får vara som det vill med det - för mig är du mest ett exempel på den kissnödigt ängsliga åsikten att "om bara de andra politiska partierna tog SD på allvar, lyssnade till partiets väljare så skulle inte SD behövas."

Ett lite blygt och ryggradslöst åsiktsframträdande, kan åtminstone jag tycka - men den bottnar förmodligen i föreställningen att invandringspolitiken är odemokratisk och kanske också din gamla käpphäst statsfeminismens förödande inverkan på samhällsklimatet.

Tja, jag måste nog påstå att jag har mer respekt för de som står för att de är sverigedemokrater än de som inifrån garderoben hojtar om att SD inte skulle behövas om de andra partierna bara förstod att assimilera SD:s syn på invandring och jämställdhetSkrattande

Nåja, det finns ju gott om folk som anser att det är odemokratiskt av sjuklövern att stå för det löfte de gav de 87 procent som röstade på dem - att inte samarbeta med SD.

Man kan nog utgå från att partierna med detta vallöfte också menade att inte tillämpa den formen av SD-politik som vissa anser vore demokratisk eller såFlört
    Vad beträffar den saken är det ju du som satt nivån. Det är inte utan att man drar lite på munnen när du för sjuttiofjärde gången raljerar över att någon använder nedsättande ord du själv inte sanktionerat, för att sedan för åttionionde gången gå loss i någon harang om sekter och strålning och allt vad du nu brukar haspla ur dig. 

För mig är du ett exempel på att näthat works both ways. Och den där hangupen på gamla diskussioner har du ännu inte släppt heller, vilket också det bekräftar min bild av dig som någon som har långt men ändå rätt taskigt minne. Och att folk som ser världen på något annat sätt än det du har bestämt är det rätta inte är vatten värda i dina ögon. Du hatar lika mycket som Kent Ekeroth, om inte mer

Visa mig gärna var jag sagt att SD:s syn på invandring och jämställdhet ska "assimileras". Det är nämligen inte heller något jag sagt, utan bara något du fått för dig eftersom det är det enda som existerar i din värld när någon uttrycker SD-relaterade åsikter som inte är raktigenom fientliga. Det är svart eller vitt. 48 miljarder eller noll. Nuvarande invandring eller ingen alls. Genusteori och feminism ska man antingen ta till sig till hundra procent eller helt förkasta. I FDFMGA:s värld finns inga gråzoner. Också det är rätt underhållande i all sin tragik.

Vad gäller oviljan hos "sjuklövern" (ditt ordval, inte mitt - apropå generaliserande nonsensbeskrivningar) att samarbeta med SD är det upp till dem. Det var det de gick till val på och de verkar måna om att genomföra det. Det är de i sin fulla rätt att göra, så just de invändningarna förstår jag inte heller riktigt. Men det är klart, när du inte kan bemöta det jag faktiskt säger går det ju bra att hitta på saker jag har sagt också och bemöta dem i stället. Halmgubbe tror jag det kallas.

Vill du förresten utveckla vad jag i din mening "inte förstår" om att ändamålen helgar medlen vad gäller Researchgruppens hjältemodiga insats där de sniffat upp privatpersoners paypal-utdrag och skvallrat för deras arbetsgivare att de donerat pengar till fel webbsajt? För jag tyckte nog att ditt försvarstal mot dessa folkets hjältar var ganska uppenbart i sin andemening. Skiten ska fram, kosta vad det kosta vill.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-29 09:43:36 följande:
    Eftersom du valde direkt kommunikation den här gången så måste jag ju svara, om än lite kortfattat just nu.

Ja - jag har använt batikhäxespanare - men bara om den person som använder uttrycket. Det var ju strongt av dig att till slut våga stå upp mot uttrycket, om än först när du blev så illa tvungen.

En förvånansvärt stor del av våra sverigedemokrater argumenterar utifrån så kallade kunskaper om andra personer de inte kan ha med mindre än att de ägnar sig åt telepati, visst går det bra att vid varje enskilt fall t ex påpeka "nej du kan inte veta att jag är tvångsintagen för psykiatrisk vård" eller du kan inte veta hur stor andel av dem som uttrycker sig politiskt korrekt som inte menar vad de säger - men eftersom företeelsen är så vanlig så förenklar det att kalla alla dem som inte har förstånd att veta vad man kan veta för strålkärringar.

Ja, jag anser att SD är en sekt - visserligen en förbannat stor sekt, men inte desto mindre en sekt

Och jo - jag anser att du tillhör dem som vill att vi ska stryka sekten medhårs. Och du är långt från ensam - det är en av de vanligaste uttrycken i den här debatten att SD inte skulle behövas om bara de andra partierna besinnade sig.
    "Stryka medhårs". Så var vi där igen. Det är antingen totalt avståndstagande som gäller, eller också att stryka medhårs. Inga mellanlägen. Inga gråzoner. Som vanligt, med andra ord.

Tycker du strategin att idiotförklara SD-väljare har funkat bra? Har den gynnat det politiska klimatet i det här landet eller har den lett till en ännu större polarisering? Det har gått en hel mandatperiod sedan SD kom in i riksdagen och man tycker ju någonstans att utfallet i det senaste valet borde göra att det ringer åtminstone några klockor. Men nej, inte hos dig inte, du kör vidare i samma spår (och du är inte ensam) - och när SD, vilket jag befarar, närmar sig 18-20 procent i valet om fyra år så är det också "någon annans" fel.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-29 10:21:05 följande:
    Bara nyfiken. Menar du på fullaste allvar att det är FDFMGA som har satt nivån?
    Ja, eftersom de här uppenbara provokationerna från troll och alias som har alias som har alias är så uppenbart skapade endast för att provocera att jag inte kan ta dem som allvarligt menade inlägg i debatten.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-29 11:54:05 följande:
    Ring media då, om du på allvar har ansett dig ha hittat orsaken till dagens debattklimat...
    I tråden och på FL, inte i samhället i stort. Även om det finns alldeles för många som använder liknande retoriska "knep" där som här.

Trodde faktiskt mer om dig än att du skulle missförstå med flit på det här sättet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-29 12:46:12 följande:
    Missförstår inte med flyt, men jag tycker ditt påstående helt enkelt inte stämmer.

Och jag tror inte du kan se FL eller tråden som separata företeelser. Självklart påverkas de av debatten i samhället i stort. Vi är alla påverkade av debattklimatet, och bemöter det på olika sätt.

För mig är det helt uppenbart att det knappast är en person som satt nivån.

Du får självklart ha åsikten att folk på den "goda" sidan bör uppträda mer värdigt än andra. Men i mina öron låter det märkligt. Och det finns inga sådana lagar. Det finns massor av människor både i tråden och på FL som uttrycker sig betydligt mycket värre än personen i fråga. Och det fanns folk som gjorde det långt innan personen i fråga ens dök upp på den här sajten.

Alla har samma ansvar att upprätthålla nivån på debatten, oavsett vilken åsikt hen har. Alla har lika stor eller lika liten rätt att ge igen med samma mynt.
    Min åsikt är väl snarare att om man uppträder "ovärdigt" ska man inte heller förvänta sig att bli tagen på något större allvar, oavsett om man är på den "goda" eller den "onda" sidan. Jag inser givetvis att jag själv högst sannolikt också sjunkit för lågt, åtminstone nu och då.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Så många ord, så lite substans. Som vanligt.

• Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-29 21:59:51 följande:
    Kul.

Hur är det Suffering nu brukar skriva, jag har inte läst det du skrev men jag svarar ändå, eller något ditåt.

Ja, nu är ni är ju iallafall två om detSkrattande

Hur går det med studierna av den odemokratiska invandringspolitiken och statsfeminismens härjningar?

Om ni bara lyssnar på SD så behövs inte SD längreSkrattande
    Kul, men sant. Du kör ditt vanliga race, dvs hittar på saker jag tycker och klistrar på mig diverse mindre angenäma personlighetsdrag och argumenterar sedan som om det du skrivit är absoluta sanningar och inte dina egna halmgubbar och hjärnspöken.

Och så kryddar du det med några skratt-smileys, och låter din hangup på gamla inlägg jag skrivit flöda fritt ännu en gång.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-29 22:16:38 följande:
    Tror inte vi kommer längre. 

Jag förslår att du anmäler de inlägg från mig som du anser vara personangrepp och i övrigt trampar vidare i dina vatten, jag kommer inte att ändra mitt sätt att skriva av det enkla skälet att jag inte identifierar samma offer som du.

Och svara inte att du inte anmäler inlägg, det är inte bara dina teser om statsfeminismen eller den odemokratiska invandringspolitiken jag kommer ihåg, jag minns också när du blev så upprörd att du deklarerade att du skulle anmäla ett av mina inlägg, det togs aldrig bort, men i stället rantade du iväg till en annan tråd och förklarade att jag var den vidrigaste människa du stött på på nätet.

Ja du...
    Ok. Kan jag då få ha mina åsikter, även om de inte överensstämmer med dina, utan att du gör dig till allsmäktig och raljerar över dem i åratal framåt eftersom du är så övertygad om att din världsbild är den enda sanna och alla som tycker annorlunda bör om inte förgöras så åtminstone förlöjligas så till den milda grad att de tystnar frivilligt? Det är nämligen evinnerligt tröttsamt.

Att någon som stolt deklamerar att han anmäler inlägg som strider mot FL:s länkningsregler för att moddarna ska slippa leta upp dem själva och utsättas för skiten kallar mig för ordningsman och petimeter är för övrigt också ganska komiskt.

Det där jag skrev i tråden förresten, om att du var den vidrigaste människa jag någonsin stött på på nätet, kan jag förresten stå för här och nu också. Det finns många som har betydligt värre åsikter än dina, eller använder värre påhopp, men det finns tamigtusan inte en människa som framstår som lika genuint otrevlig och odräglig som du.

Med det sagt antar jag att diskussionen tar slut här. Skönt antar jag. Den har ändå bara gått i cirklar de senaste åren. Jag ger det två veckor innan jag läser något skrivet till någon annan från dig innehållande "vitryssen kommer att med darr på rösten säga..." eller liknande, för att du sedan går i taket när jag nämner ditt alias i en kommentar till någon annan. Självinsikt, som sagt. Något du inte heller har.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-29 23:44:55 följande:
    Om vi bara börjar samarbeta med SD så blir allt braSkrattande
    Du tolkar texter som du vill, i vanlig ordning.

För det första är min text ett rent hypotetiskt resonemang. För det andra beskriver den hur man i mitt tycke bäst skulle kunna "klä av" SD. För skulle, mot alla önskningar och förmodanden, ovanstående scenario slå in skulle det inte ta lång tid innan SD visat sig underkvalificerat för att "få vara med och leka". Risken att de faktiskt skulle få igenom något av sina krav ser jag som obefintlig. De kan bara en sak och det är att vara martyrer.

Så nej, hur gärna du vill är inlägget du citerar inte en önskan från mig om att övriga partier ska samarbeta med SD. Seså, leta vidare nu.

Skrattande <- skrattsmiley
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag säger som du sa när jag ifrågasatte din vurm för Researchgruppen och deras metoder: Nej, du förstår inte.

• Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-30 08:39:29 följande:
    Så här skrev jag: "Och vad mig anbelangar så har Researchgruppens arbete inte fällts i domstol - och jag har inget behov av att sälla mig till någon internetdomstol som försöker skapa egna domar".

Du brukar väl inte ha några större läsproblem, så jag undrar lite över ditt behov av att förvanska. Ett gott råd kan du få, använd dig av citat - då har det du läst inte silats genom ditt intellekt när du försöker återge det.

För övrigt är det rätt kul med "vurm", ordet är ju inte särskilt frekvent annat än hos SD-sympatisörer, tja åtminstone enligt min subjektiva uppfattning..

Tror du att det kan ha gått mode i ordet i vissa kretsar?

Eller för att vitsa till det lite - vet du varför så många av er SD-kramare vurmar för vurmar?
    Ja, du skrev så ja, men det blir synnerligen inkonsekvent när du samtidigt sätter dig till doms över Åkesson när hans högst privata och fullt lagliga ekonomiska förehavanden blir nyhetsstoff. Där är det tydligen bättre att fälla än att fria. Och nu vet jag att du tar även detta som "SD-kramande", men jag törs lova att jag reagerat precis likadant om det varit Sjöstedt, Reinfeldt eller Lööf (eller någon av de andra partiledarna) som hängts ut på det sättet. Minns att det häromåret blåste snålt kring Mona Sahlin eftersom hon ertappats med en privat inköpt handväska av exklusivt märke, inköpt för ganska många tusenlappar som så vitt jag förstod den gången var hennes egna och inte partiets. Det förstod jag inte heller. Jag har verkligen inte särskilt varma känslor för Mona Sahlin, men just den där typen av journalistik kan jag helt enkelt inte med.

Och tala inte med min om förvanskningar - annars kan du gärna få visa var jag har förespråkat en "assimilering av SD:s invandringspolitik", eller var jag tyckt det är okej att "spotta på tiggare", eller någon av de andra halmgubbarna du byggt. Jag står dessutom fast vid att du, trots  att du två gånger citerat det, inte har förstått andemeningen av mitt citat nu senast.

Vurm är ett vedertaget ord som jag tänker använda även framöver om jag finner det nödvändigt, oavsett vilka andra som använder det och i vilka syften. Ordet i sig är inte politiskt laddat, det är för mig inte ett dugg mer anmärkningsvärt än när du talar om "kramande" till exempel. "Du säger vurm, du är sverigedemokrat!" är faktiskt ett av de ynkligare argument jag någonsin nödgats försvara mig mot.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2014-09-30 10:56:47 följande:
    Du hade alltså ingen substantiell invändning av definitionen av "batikhäxa"? Varför klandrade du referensen till Metapedia då?
    Det är, snällt uttryckt, inte en objektiv och seriös källa. Det är som att länka till Wikipedia i en magisteruppsats, upphöjt till tusen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-30 18:33:16 följande:
    Nja,faktum är ju att det är svårt att vara tydligare än vad de anständiga partierna varit angående samarbete med SD - ett förverkligande av dina drömmar skulle inte bara innebära att rasismen legitimerades utan också ett svek mot partiernas väljare utan motstycke. 

Jag lägger in ditt citat igen. Jag förstår att du inte kan förstå - eller vill förstå - att detta skulle vara ett synnerligen grovt svek mot de anständiga partiernas väljare.

Angående "vurm" så skrev jag väl att det att ordet verkar användas mer frekvent bland sverigedemokrater än andra, inget annat. Jag bifogar en liten länk till en tv-debatt idag där Björn Söder agerar. Räkna gärna efter hur många gånger han säger vurmar. Jag gissar att sverigedemokrater och andra så kallade patrioter har utvecklat än särskild politisk sociolekt, ta frasen "Syltryggarna vurmar för det politiskt korrekta" - den skulle nog bara kunna användas i praktiken av en "patriot".

www.svtplay.se/klipp/2360057/talmansdebatt

Ponera att något av blocken skulle öppna för ett samarbete med SD. Är det inte ett rätt bra sätt att få med dem i "gemenskapen" (inte det bästa ordvalet, men men) och att inte ge dem chansen att mjölka bilden av sig själva som utstötta martyrer? Låt dem vara med och tycka lite, har de ändå så fel om allting som alla säger borde det inte vara särskilt svårt att ändra eller helt förkasta deras förslag på ett sådant sätt att de bättre överensstämmer med ens egna partivärden. "Anpassningen" sker i det läget inte bara från övriga partier, utan även från SD
    Du kan citera mig tusen gånger till om du vill, det ändrar inte att syftet med det jag skrev var att visa ett hypotetiskt scenario över hur man i mitt tycke enklast får SD att straffa ut sig själva. Något samarbete i den meningen kommer inte att behöva äga rum, eftersom de har alldeles för inkompetenta politiker alldeles för långt fram i sina led. 

Men som sagt, fortsätt citera samma sak om och om igen. Kanske någon låtsasmod (ni är ju fler) anmäler dig för spam till slut :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?