Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-09-08 14:22:14 följande:
    Hm, nog är jag tillräckligt tolerant för att ta en rak diskussion och inte som du ta för vana att att diskutera om , i stället för med eller mot - men åtminstone i direkt kommunikation med den man vill skvallra om.

Det gör iofs att jag får en aning om hur du fungerar och har fungerat i skola och arbetsliv, men skolorna brukar ju försöka ta tag i den problematiken nuförtiden, så man får hoppas att du inte är trendsättare här på FLSkrattande

Hursomhelst är det inte lätt alltid att vara konsekvent.

Isis väcker ju enorma känslor av avsky och det är avskyvärt att kanske 100 svenskar slåss för dem i Syrien och Irak - men det i sig är inte skäl att Sverige ska införa särlagstiftning för muslimer - vilket märkligt nog brukar vara toksektens farhåga att muslimerna i Sverige så småningom ska bli så starka politiskt att de kan kräva och också få igenom en särlagstiftning gällande just dem.

Det är inte förbjudet att dela ut flygblad i Sverige, och tanken att värvningen av islamistkrigare skulle ske med flygblad utanför moskén är i sig en smula befängd.

Det lär väl handla om att islamistsekten vill visa att de finns - vilket får SD-sekten att börja ropa efter särlagstiftning. Ja herregud - vilken tragisk fars.
    Jahaja. Så lång tid tog det innan du började raljera om vad du "fått för dig" angående hur jag "fungerar" och att skolorna hade kunnat "ta tag i den problematiken". Alltså att jag skulle dras med någon form av mentalt tillkortakommande som jag inte har en aning om själv men som du ser direkt.

Och sen blir du purken över att jag angriper dig som person snarare än det du skriver.

Kan du inte försöka tänka lite innan du skriver? För en enda jävla gångs skull?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-08 15:43:10 följande:
    Hm, du vill alltså gärna få diskutera FDFMGA i min närvaro på FL men inte med mitt deltagande.

Och när jag påpekar att man generellt försöker komma tillrätta med den formen av beteende i skolan så blir du upprörd.
    Blanda dig i, for all I care. Det är ett allmänt forum, alla kan läsa och alla kan skriva.

Att jag skrev om dig till en annan användare (QZ) berodde i detta fall på att vederbörande ställde en fråga till mig som tarvade ett svar där bakgrunden, nämligen diskussionen om dina "personangrepp" eller vad man nu ska kalla dem, var relevant. En diskussion du för övrigt själv deltog i, om jag inte minns fel.

Hade jag inte velat att du eller någon annan skulle ha möjlighet att läsa eller kommentera det hela hade jag naturligtvis skrivit mitt inlägg i ett privatmess till QZ. Då hade jag också bättre förstått ditt inpass om "problematik" och inte, som nu, tolkat det hela som ytterligare ett av dina inlindade påhopp.

Så nej, någon skitsnackande skvallerkärring är jag minst av allt. Men vad spelar det för roll när du "får för dig" saker?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-08 16:37:34 följande:
    Visst. Men halva nöjet på skolgården är ju att den man diskuterar hör vad man säger - så min gissning är att det förtar effekten att ta det i inboxen.

Om jag inte minns fel så var det Sverker du diskuterade FDFMGA med innan.

Missförstå mig inte - du får gärna fortsätt skvallra här i tråden. Jag är rätt tolerant beträffande skvaller, men jag lovar inte att låta dig vara ostördFlört

Dessutom - mot bakgrund av att du i en skvallertråd skrev att jag är den vidrigaste person du stött på nätet så kan det vara intressant att följa dina synpunkter.

Hursomhelst är det inte ömsesidigt, du kan kanske vara en av de mer lättkränkta - men långt från den obehagligaste nätperson jag stött på.
    Upprinnelsen var, om jag inte minns fel, att jag skrev något i stil med att "det finns en debattör som till och med använder personangrepp och står för det" (varför jag skrev så har jag också tidigare förklarat, direkt till dig), varpå du med flera svarade någonting om det och något eller några följdinlägg skrevs. Sedan ställde QZ en fråga om mitt resonemang med fallhöjder och tolerans och jag svarade. Eftersom min ursprungliga fråga hänsyftade till dig och din debatteknik kände jag mig nödgad att förtydliga detta i svaret.

Skvaller? Ja, det är väl upp till var och en att avgöra.

Jag tror vi är rätt så jämna i antal tillfällen då vi nämnt varandra i kommentarer skrivna till någon annan (gör en textsökning på "Vitryssen" så ser du det själv också) i den här tråden och andra.

Och ja, jag skrev det i skvallertråden. Det var i affekt och för att släppa ut uppdämd ilska. Onödigt, visst, men gjort är gjort - och du lär se till att påminna mig om det när andan faller på framöver också. Rätt åt mig, antar jag.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-08 17:09:21 följande:

Nja, jag har väl snarare påstått att jag inte har något emot att utsättas för personangrepp eftersom jag anser att personangreppet är den naturliga diskussionsformen när sakargumenten inte räcker till för sverigedemokrater och deras stödtrupper. Jag har inget emot att visa att sakargumenten är sällsynta bland sverigedemokrater.

Sakfrågan här är väl närmast att jag inte anser att man på laglig väg kan hindra islamister att dela ut flygblad utanför moskén på Södermalm, liksom man inte kan - eller ens bör - hindra nazisterna i SvP att demonstrera. Däremot tror jag att det snart finns en lagstiftning som gör olagligt att resa utomlands för att kriga, och det tycker jag är bra.

Men jag tror inte på särlagstiftning för muslimer, nazister eller islamister.

Jag har inte sagt något som motsäger det du skriver om flygbladsutdelning.

Tvärtom, vad just den saken beträffar håller jag med dig.
  • Vitrysk hockeyhjälte

En länk, på temat "SD-sympatisörer är inte ensamma om att näthata": bit.ly/1omHL1f

• Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-09 14:50:06 följande:
    Näthat är väl att ta i, det är väl mer relevant att kalla det obegåvad satir.

Men alltid är det väl någon som får för sig att det är en feministiskt blogg.

Undrar om det är Pär Ström och hans lättkränkta gäng som ligger bakom bloggen. Han ruvar väl på att få hämnas när ingen tog hans mediala gråtfloder om att man är elak mot honom på allvar och gav honom den tröst han sökte.

Det skulle inte förvåna mig - har en bekant som tvingades jobba med Pär Ström i ett projekt, hennes omdöme var: En synnerligen obegåvad gosse, men med näsa för publicitet.

Men jag anser att man överdriver om man klassar honom som näthatare. Om det är han som är upphovsman så vill han nog bara ha lite publicitet kring sin nya bok.
    Jag tror det är fjärde eller femte gången du drar den där anekdoten och citatet om Pär Ström.

Obegåvad satir, alltså. Det kan så vara. Men det är konstigt att man aldrig hör någon kalla t.ex. SD:ares dumheter på Twitter och i kommentarsfält för "obegåvad satir", utan där är det rätteligen näthat och rasism och allt det där vanliga. Uppenbarligen ligger det något i det där, att det finns "gott hat" och "ont hat".

Att bloggen är en drift med feminismen tror jag inte förbigår någon. Däremot är skärmdumparna i det aktuella inlägget av allt att döma äkta.

Pär Ström igen. Man behöver inte hålla med honom, man får gärna tycka att det han sa var fel och skit och så vidare. eller att han är obegåvad baserad på vad en bekant har sagt. Men att kalla honom lättkränkt och det han skrev för "mediala gråtfloder" är enligt mig inte rätt på någon enda punkt. Mycket av det han skrev, vidhåller jag än i dag, var relevant kritik mot feminismen.

Hans kommentarsfält var för övrigt ett bra exempel på att även förorättade feminister kan kläcka ur sig både det ena och det andra. Och när Maria Sveland - som för övrigt vid ett tidigare tillfälle jämfört Pär Ström med Anders Behring Breivik - och hennes posse hijackade deras "pubträff" och gick in och delade ut flygblad med penisar på (alltid dessa penisar, en kategori feminister verkar märkligt besatta av könsorgan) fanns det som jag ser det bara en grupp som gjorde bort sig och det var inte Ström & co.

Besöket på  pubträffen hade för övrigt kodnamnet "Operation Dicken: kukmätning med Pär Ström" (åter dessa könsorgansreferenser), och bland materialet som delades ut fanns också något som hette "Allt åt Allas gubb-enkät". Fyndigt, onekligen.

Och hade det varit en ledande feministisk debattör som känt sig nödgad att lägga ner sin välbesökta blogg bland annat på grund av hot hade ilskan nog aldrig tystat. När det är en sådan som Ström sitter du med flera i stället och insinuerar att det var om inte välkommet så åtminstone ingen större förlust att han slutar blogga. Har också hört varianter av typen "det där med hoten hittar han säkert bara på". Det vet vi inte. Men det är aldrig ett argument man hör när någon på "den goda sidan" säger sig ha blivit hotad.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Men jo. Nu kom jag på att det där med "obegåvad satir" och SD:are inte var riktigt rätt. Det var väl någon stjärna i partitoppen som hävdade att den där hakkorskvinnan hade "spexat", förvisso på ett väldigt olämpligt sätt, vid det där tillfället då hon fotograferades med bindeln.

Det är väl lite samma sak, antar jag, även om även mer sansade feminister ofta är märkligt tysta när deras feministsystrar manshatar online. Feminismen är stor och utbredd och alla tycker inte lika, brukar det heta. 

• Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-09 15:51:29 följande:
    Obegåvad satir från sverigedemokrater har vi ju rätt gott om här på FL - det är inte alls ovanligt att någon försöker göra satir av hur en pk-ist tänker.

Men det får ju inte bli för grovt och överdrivet då blir det ju bara buskis av det hela. Ungefär som med "Operation Dicken" om din beskrivning av spektaklet stämmer.

Jämställdhetsfeministern var pinsamt dålig, och jag betvivlar att du kan hitta någon motsvarighet i något annat politiskt läger. Visst, även buskis kanske kan ha ett värde, men här låtsas alla vara överdrivna feminister.
    Pinsamt dålig, alltså. Jag tycker den var rätt rolig. 

Vad är det som är dåligt? Att någon tolkar feminism annorlunda än vad du gör? Skribenten lyckas enligt mitt sätt att se det klart bättre i syftet att "klä av" feminismen än vad t.ex. du själv gör i syftet att "klä av" Sverigedemokraterna.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-09 16:06:45 följande:
    En gång, tja - kanske lite roligt om man tycker sånt är kul, men om vi var ett helt gäng som ständigt sysslade med detta - så skulle det inte bara vara pinsamt utan också ett tydlig hint om att det inte är så farligt med de verkliga sverigedemokraterna åsikter.
    Det var verkligen rätt tråd att skriva något sådant i. Jag skulle kunna tänka mig att den här tråden ter sig ganska pinsam för utomstående också.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-09 23:11:19 följande:
    SD tolkar detta som att man tidigare menat att flyktingmottagning inte kostar utan genererar pengar omedelbart. Skrattretande. 

Fast nej. Så är det ju inte. Däremot har det, inte bara från SD-håll, reagerats på att Reinfeldt är så pass tydlig med att det kostar pengar. Det brukar annars alltid dribblas bort medelst diverse hänvisningar till OECD eller Sandviken (eller Magnus Betnér, i ett fall). Alla har vetat om det, men i princip ingen har velat ta det i sin mun.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?