Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-09-09 23:41:41 följande:
    Var inte så jävla lat utan gå in i tråden där detta avhandlats och läs. Källorna finns där. Det är inte mitt problem att du inte orkar flytta dig från en tråd till en annan.
    Ok. Så har man en källa till något så räcker det alltså att hänvisa till den en gång i en tråd och sedan hänvisa till den tråden i fortsättningen när man vill åberopa den, i stället för att länka eller klistra in i rätt diskussion?

Tycker nog Bejje har rätt faktiskt. Det är inte han som framstår som "jävla lat" just här.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-10 08:09:50 följande:
    Bejje skrev 2014-09-10 07:20:47 följande:
    Som sagt, är du så lat att du inte ens orkar lägga fram länkar som backar upp det du säger så är du inte trovärdig för fem öre. 

Omvänd bevisföring.

Om jag påstår att vitryssar och bejjar tillhör SvP - så är det min uppfattning att jag i så fall måste kunna backa upp mitt påstå%3
    Ja. Vad det nu har med någonting att göra.

Backa gärna upp det i den här tråden också, och inte bara med nåt halvdiffust snack om att det står i den och den helt andra tråden och att man får kolla själv.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-10 13:12:16 följande:
    Så du valde att svara på det av mina inlägg som blev avhugget. Hoppas att du inte såg det andra. Som jag petar in här under.
    FDFMGA skrev 2014-09-10 08:11:54 följande:
    FL har inte det mest pålitliga av system, sändningen bröts mitt i.

Omvänd bevisföring.

Om jag påstår att vitryssar och bejjar tillhör SvP - så är det min uppfattning att jag i så fall måste kunna backa upp mitt påstående med ordentliga bevis medan ni om ni bedömer er själva utifrån samma måttstock som ni dömer andra skulle behöva bevisa er "oskuld".

Konsekvensanalys - är en underskattad sysselsättning på vissa håll och kanter.
    Om du inte förstod så är det alltså den som påstår något som har bevisbördan. Påstår man att Isis delar ut flygblad utanför Södermalmsmoskén så förväntas man belägga det - och påstår man att vitryssar och bejjar är SvP-are så får man belägga detta. Det senare var alltså ett exempel på orimligheten i att kräva omvänd bevisföring,

Fast att ni är lata - det kan man ju gott påstå. 
    Jag förstår vad du säger. Jag förstår däremot inte riktigt syftet med det. Visst, du hävdar att det är Bejje som ska bevisa något och inte nihka - men det är samtidigt hon som åberopar källor som hon inte vill eller orkar länka till. Hade hon sagt "bevisa för mig att det är Isis" hade det varit en annan sak, men nu var det hon själv som förde de där källorna på tal.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-11 08:53:16 följande:
    Du menar väl de regler du vill att de ska ha.

Om FL har  en regel att det inte är tillåtet att länka till den rasistiska hatsajten avpixlat så är ju moderatorerna konsekventa om de tar bort inlägg där det länkas till avpixlat.

Det är ju en visa i pressen vilka sverigedemokrater som varit där och lättat på trycket - och sen så får de respass från partiet på grund av nolltoleransen mot rasism - jag tycker det verkar vettigt att FL har en regel att man inte tillåter länkar dit.

Den som har behov att hata kan ju göra detta utan att ta omvägen över FL till avpixlat.
    Du är själv rätt duktig på att hata. Men ditt hat är ju rätt sorts hat, så då är det okej.

Jag vidhåller att låtsasmoderatorer inte tillför någonting. Låt dem (FL) rensa bort inlägg om de vill, det är deras forum. Men att du sitter där stolt som en tupp och nästan skryter med att det är du som anmäler länkar till "rasistiska hatsajter" är inte vidare klädsamt.

Som jag ser det borde det handla mer om vad som står när man klickar på länken än vilken sajt det handlar om. Och jag håller uppenbarligen människors förmåga till egen källkritik betydligt högre än vad du gör, som tar på dig rollen att se till att folk inte utsätts för "skadligt material".
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-11 09:30:55 följande:
    Hm, jag har väl inte påstått att jag anmält bejjes inlägg.

Jag kommenterade bara det faktum att han vill att FL ska följa sina regler och att det ju just är detta de gör.

Dina behov att tala om hur FL och hur medlemmarna här ska agera är väl relaterat till ditt stora behov att framstå som fritt tänkande och politiskt inkorrekt.
    Du har vid flera tillfällen sagt att du nästan aldrig anmäler något, utan när det länkas till Avpixlat o. dyl. Hann någon annan före med just detta inlägg kan det väl få vara så då, men hade inget hänt hade du din vana trogen garanterat varit där med klickfingret.

Jag kan inte tala om hur folk eller forumansvariga ska agera, det bestämmer de själv. Det enda jag kan göra är att tala om hur jag hade gjort om jag varit i deras ställe. Nu inser jag givetvis att FL har sponsorer och dylikt som säkert utövar tryck vad beträffar politiskt korrekta och politiskt inkorrekta länkningsregler, och det kan man kanske inte göra så mycket åt. Men finge jag bestämma skulle dylik censur helt upphöra, det är korrekt.

Ett lite annat spår, som egentligen inte är ett dugg relevant för just den här subdiskussionen: Researchgruppen, ni vet de där som Expressen samarbetar med när det gäller att hänga ut folk som donerat pengar på fel sätt etc, har enligt uppgift utlyst en belöning på 50 000 kronor till den/de som kan förse dem med Flashbacks medlemsregister. De känns som hyvens och stabila människor, inte sant?

Missförstå mig rätt: jag har inga som helst problem med att exempelvis SD-representanter får stå till svars för att ha skrivit puckade saker på Internet. Det är inte där skon klämmer. Det är i på vilket sätt informationen kommer fram. Det borde gå att få fram utan att anlita ett gäng vänsterautonoma pajasar med rättshaveristtendenser. Och det är klart, blir det för mycket fellänkningar härinne kanske de börjar snoka efter FL:s medlemsregister också.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Klarsynt inlägg i debatten om Researchgruppen: www.svt.se/opinion/article2311191.svt

(Och FMGA, du kan vara lugn. Det är ingen Avpixlatlänk, så du behöver inte anmäla något.)

• Vitrysk hockeyhjälte
    Rataxes skrev 2014-09-11 12:56:52 följande:
    Länken funkade tyvärr inte

Intressant ämne. Vänsterns eget Gestapo/NKVD.
    Whut? Klickade precis på den och den funkade bra för mig...

Prova denna: bit.ly/1lXSQL4
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-11 20:45:37 följande:
    Jepp. Det finns en tråd som handlar om detta och den som inte ens vill titta dit är inte nog intresserad och jävligt lat och uppblåst som kräver att andra som har "mer tid" ska serva. 
    Jag håller inte med. Alls. Längre än så tror jag inte vi kommer.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-09-11 21:15:08 följande:
    Jag har inte bett Beje bevisa något utan läsa i en annan tråd vars innehåll du kommenterade. Hur svårt kan det vara?
    Lika svårt som att själv lägga fram källorna man har för att få fram en poäng?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-12 08:10:24 följande:
    Hm, du tycker förstås inte att det är av intresse när ledande representanter för SD poserar med hakkors utan att media i stället borde ta upp din forskning om de hemska ränker batikhäxorna smiderSkrattande

Ditt problem är att ingen brukar ta strålkärringars upplevelser på allvar.
    Sådant ska givetvis upp till ytan. Skit ska skit ha, osv.

Det är dock lite underligt (eller också inte) att alla dessa avslöjanden dyker upp just precis nu, sista veckorna innan valet. Kommentarerna och bilderna det hänvisas till är oftast inte så färska, utan kan tvärtom vara skrivna för flera år sedan. Det förringar inte på något vis författarnas idiotier, men däremot är det uppenbart att Expressen har anlitat sina hejdukar i den s.k. Researchgruppen med syftet att publicera eventuellt material (av vilket det uppenbarligen finns en hel del) precis nu.

Sen promotar de väl sin ledarsida på löpet på söndag igen, för första och enda gången på fyra år...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?