Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sverker11 skrev 2014-09-05 15:03:42 följande:
    Även när du faktiskt har en poäng så gör din SD-fixering att dina inlägg får ett obalanserat intryck.
    Just precis så. Poängerna drunknar bland allt sektande och besserwissrande. Skulle inte säga att inläggen är labila eller tyder på psykisk instabilitet, snarare en rejält tilltagen portion självgodhet. Får man sen en ryggdunk eller en skrattsmiley av nihka eller någon annan på samma sida har man dessutom fått sig lite bekräftelse, och det är ju aldrig fel.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 15:56:50 följande:
    Nej, du har inte förstått innebörden.

För övrigt hoppar SD:s förstanamn på listan i Halmstad av sen det publicerats en bild på henne där hon bär ett hakkors.

Jag tycker att att det är en mycket god uppmaning från FL att länkar till avpixlat ska anmälas - vill du svassa runt på avpixlat och få uppskattning så kan du väl ta det utanför FL.

Du får helt enkelt finna dig i att många anser att sajten stinker och är en samlingsplats för sådana som hakkorskvinnan.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
    Förklara innebörden då, oh du upplyste.

Och man får gärna tycka Avpixlat är en skitsajt. Jag själv håller den inte heller direkt högt. Men jag ser inte Expo et al som särskilt mycket högre stående.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-05 16:18:09 följande:
    Väldigt ot.

Tyngdpunkten i censur ligger snarare i förhandsgranskning än efterhandsbortval.

I den mån det finns några "censorer" överhuvudtaget på FL så är det i så fall moderatorerna, det vill säga de som har befogenhet att agera.

Du har inte förstått att det är själva innebörden i titeln censor.

Om jag till exempel hade anmält inlägget där du påstod att jag var den vidrigaste person du mött på internet hade jag inte varit censor - nu gjorde jag ju inte det som du säkert minns, utan tyckte att det var ett uttalande som passade dig. 

Jag anmäler inte personangrepp utan bara länkar till rasistsajten avpixlat.
    Ja ja. Det är väl som vanligt din tolkning som ska vara allenarådande. Tack för lektionen!

Trodde ju jag hade slutat störa mig på dig, men jag hade visst fel. Du har kvar gåvan, uppenbarligen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-09-06 11:07:16 följande:
    Men det handlar om sinne proportioner - man kan ju också tycka att det är en alldeles utmärkt anpassning till Sverige att stå och dela ut flygblad i stället för att använda andra metoder för att sprida sitt budskap.
    Det är nog bara du som kan skriva något sådant och faktiskt mena det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-07 13:09:13 följande:
    Hur ställer du dig till SVP:s rätt att ha torgmöten? Är det helt självklart att vi i Sverige ska ha partier som på offentlig plats deklarerar att de vill avskaffa demokratin och bedöma människors värde utifrån genetik? Men samtidigt självklart att IS inte ska få dela ut flygblad?

Eller hur tänker du om detta?
    Låt dem ha torgmöten. Låt dem dela ut flygblad. Yttrandefriheten står över allt för mig. Även puckade åsikter måste vara tillåtna att föra fram.

Däremot, att anse att någon som delar ut flygblad för ISIS (eller hyser nazistiska åsikter för den delen) i någon mån har "anpassat sig till Sverige", vilket FMGA antydde i inlägget jag svarade på från början, tycker jag inte är en korrekt bedömning av läget. Den som hyser den typen av verklighetsfrånvända åsikter är inte anpassad till något land överhuvudtaget.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-07 14:00:22 följande:
    Då förstår jag hur du menade.

Fast man kan väl utan att lägga in en värdering i sakfrågan konstatera att IS använder helt andra metoder än flygblad på sin "hemmaplan" och att värva medlemmar med hjälp av flygblad då  kan ses som en anpassning till svenska förhållanden?
    Eller så bedömer de att flygblad är effektivare för deras sak här och att terror är mer effektivt för deras sak på hemmaplan. De vet nog vilket gatlopp som väntar om de börjar massakrera folk i Sverige eller något annat I-land.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Haha. Var det någon som inte visste om det där med SD:s "brokiga förflutna"?

Som av en slump gör Expressen en löpsedel av det en vecka innan valet. Fattar de inte att folk faktiskt märker att de försöker spela goda förmyndare åt pöbeln?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-07 20:15:10 följande:
    Ja? Självaste Jimmie Åkesson har väl ett par gånger i den här valrörelsen förnekat just detta?
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-07 19:12:04 följande:

Som av en slump gör Expressen en löpsedel av det en vecka innan valet. Fattar de inte att folk faktiskt märker att de försöker spela goda förmyndare åt pöbeln?

Expressen är ett företag i en mindre kris, som behöver all uppmärksamhet de kan. De försöker skriva vad som säljer.

Sen är ju knappast detta nåt konstigt. SD har som sagt börjat försöka förneka sitt förflutna, och då finns ju ett nyhetsvärde i att ta upp det.

Och inför förra valet sände SVT en repris på ett Uppdrag Granskning om Vänstern och deras koppling till kommunismen ett par dagar innan valet.

Detta är knappast nåt nytt och inte heller nåt som bara drabbar SD.
    Åkesson är politiker. Det är hans jobb att försöka snacka bort sådant som kan ligga partiet till last på det sätt han menar är mest gynnsamt för partiet.

Vi får väl se om Expressen kör sin löpsedel från valdagen 2010 i repris i år.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-07 22:37:09 följande:
    Och då är det ju medias roll att granska politiker och göra folk uppmärksamma på politikers lögner och vinklingar?

Om V påstod att de aldrig varit sovjetvänliga och aldrig varit kommunister, tror du på allvar att media hade låtit dem hållas då?
    Ja. Det är tidpunkten jag ifrågasätter (eller inte). SD:s bakgrund har varit känd för alla och envar i ett antal år nu. Ändå väljer den här kvällstidningen att fläska på med det på löpet en vecka innan ett riksdagsval.

Vad blir nästa stora nyhet? 9/11? Estonias förlisning? Palmemordet? Högertrafikomläggningen? Dackefejden?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-09-07 13:25:13 följande:
    Det resonemanget är vanligt, men jag gillar det inte.

Jag gillar inte att folk som i allmänhet är toleranta och vältaliga ska dömas hårdare om de går någon gång över gränsen. Jag gillar inte att "Bad Boys" ska komma undan lättare.

T.ex. är det ju rent objektivt tragiskt att en sådan som Sven Nylander fick hela sin efteridrottsliga karriär förstörd av att åka dit med kokain i kroppen, på grund av  att han tidigare hade gjort en massa bra arbete för att förbättra idrottsrörelsen och bekämpa doping. Samtidigt som en "Bad Boy" som Patrik Sjöberg knappt påverkades av skandalen.

Detta resonemang och dessa krav på toleranta människor, gör ju självklart att många inte orkar ens försöka.

Jag kan ju istället tycka att man borde tänka tvärtom, att de som gör gott ska få tillgodoräkna sig det om de råkar i klistret.

Fick en länk av en annan FL-debattör som berör detta. Att folk förväntar sig mindre av SD och att de och deras medlemmar därmed kommer undan med sådant som andra politiker aldrig hade "överlevt".

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-avtrubbning-ar-jimmie-akessons-basta-hopp/

Sen kan jag avsluta med en utmaning. Du säger att EN anti-SD medvetet sprider personliga påhopp här. Kan du om du letar här på FL, hitta EN enda som öppet är Sverigedemokrat som INTE medvetet sprider personpåhopp runt sig?

Du kan också gå och läsa på t.ex. sidan Exponerat och se vad folk som påstår sig vara Sverigedemokrater skriver om meningsmotståndare där, och sedan visa mig en sida där det skrivs på liknande sätt om Sverigedemokrater.

Och om du efter dessa undersökningar ser det jag ser, att nog SD-anhängare sprider mer personpåhopp runt sig, kanske du kan fundera på varför du verkar reagera  mer på påhopp på Sverigedemokrater än på påhopp på "PK"-personer?
    Jag förstår vad du säger och kan till viss mån hålla med. Det blir lite paradoxalt.

Å andra sidan, om vi nu ska hålla oss till den debattör jag från början berörde (FMGA) så är han möjligen vältalig, men tolerant skulle jag inte kalla honom. Inte om man inte håller med honom om något.

Vidare handlar det inte om ett eller ett par "övertramp" bland annars balanserade inlägg, vilket gör att parallellen till Nylander/Sjöberg inte heller blir riktigt bra som jag ser det.

Och visst skrivs mycket skit om såväl SD som anti-SD. Det behöver man inte titta på Exponerat för att inse. Skillnaden, i den mån en sådan finns, är att kritiken mot anti-SD ("PK-maffian") tenderar att oftare vara burdus och lågpannad, medan kritiken mot SD ofta ser ut som den många i den här tråden framför. Mer hånfull och raljant än hotfull. Folk verkar se det senare som lindrigare än det förra. Själv vet jag ärligt talat inte riktigt var jag står. Det blir som att jämföra att få en smäll på käften med att bli verbalt hånad. Vilket är värst?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?