Inlägg från: sverker11 |Visa alla inlägg
  • sverker11

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-12-31 14:20:26 följande:
    Sd grävde en grop och hoppade gladeligen i själva. Och sen plockade de fram offerkoftor i dussintal när övriga partier agerade efter sd's maktspråk. Sd vill ha ett odemokratiskt Sverige och det kommer övriga partier aldrig att acceptera.
    Apropå offerkoftor så tycks de ha blivit riktigt moderna. Det är så synd om övriga partier när det stygga SD inte gör vad de borde.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 18:05:12 följande:
    Knappast. De gnäller inte och pekar inte finger och beter sig som sårade femåringar. De ser vad SD gör och tar ansvar för Sveriges väl och ve. Mer än vad SD gjort.
    Jodå.. Det är bara det att du har bestämt dig för att SD är de onda och alla andra goda.
  • sverker11
    KillBill skrev 2015-01-03 02:15:12 följande:

Philipsson, Jag tycker att det är tramsigt att påstå att det skulle vara politikernas eller samhällets fel att främlingsfientliga bränner ner moskéer.

Jag får känslan av att det är mycket vanligt förekommande bland högerextrema män att de inte vill stå för vad de själva gör (eller vad gruppen gör) och i tillägg så är de extremt lättkränkta och känner sig orättvist behandlade. Vad har hänt med dessa svenska män? Jag är rädd för att det beror på extrem brist på testosteron!

Vi får väl göra som vanligt och skylla bränderna och bristen på eget ansvar på de socioekonomiska förhållandena. Den förklaringsmodellen fungerar alltid och kräver ingen analys.
  • sverker11
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 01:20:44 följande:
    Samtidigt håller jag med om att ekonomisk framtid inte är en exakt vetenskap, för alla vet ju att det är väldigt oförutsägbart att förutse ifall en investering ska gå med vinst eller inte.
    Om jag skulle äska pengar med den motiveringen skulle jag nog bli arbetslös. Jag tvivlar på att det finns något företag som gör en investering utan att noggrant ha utrett sannolikheten för att investeringen skall generera en vinst. Om det hade funnits något politiskt intresse så borde samma sak gå göra för det allmänna.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-03 15:47:38 följande:
    Visar ju vad du vet...
    Vad jag vet har inte med saken att göra utan det handlar om vad de som skyller på socioekonomiska orsaker inte anser sig behöva veta.
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-04 20:32:29 följande:
    Du menar forskare och statistiker som just arbetar med att ta in ALLA aspekter innan de gör en analys?
    Om det ändå vore så väl.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2015-01-08 14:33:44 följande:
    Svara nu på min fråga om det är demokratiskt med särlagstiftning.
    Tja med tanke på att det redan finns särlagstiftningar och det sägs att vi lever i en demokrati så lär det iallafall inte finnas någon absolut motsägelse mellan särlagstiftning och demokrati. Fast jag antar att det i detta fall inte handlar om särlagstiftning i sig utan om att någon har lagt fram ett kontroversiellt lagförslag.
  • sverker11
    KillBill skrev 2015-01-10 15:56:23 följande:

Så för att en same är av uppfattningen att samer inte är svenskar så tar du dig friheten att kränka alla de samer som faktiskt upplever sig som svenskar? Läste du inte mina länkar från www.samer.se och från Nordiska museet?

Fast kommer då inte de samer som inte upplever sig som svenskar att bli kränkt när du hävdar(?) att samer är svenskar?
  • sverker11
    Digestive skrev 2015-01-11 17:32:43 följande:
    En liten slant för att få behålla den enda värdiga, genuint hälsosamma fast ändå kommersiella djuruppfödningen som finns - i troligen hela den moderna västvärlden.

Känn igen kvalité och uppskatta den! Inte direkt Eldorados antibiotikafyllda skinka från grisar uppfödda på hormoner och skräp i renskaven.
    Kanske dags att införa ett rejält stöd till grisbönderna och köra över skogsintressena så att vi även får tillbaka den genuina grisuppfödningen och slipper oroa oss över hur grisarna levt och vad de fått i sig.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2015-01-13 09:03:40 följande:
    Du och ditt Sd gör inget annat än att skuldbelägga muslimerna för allt ont i samhället. Har du nånsin hört talas om att någon riksdagspolitiker från sd uttryckt sig försonande om muslimer? Jag har det inte iallafall, bara att det ska vara ett hot mot samhället och annat trams. Följer man sociala medier så blir det än mer tydligt att Sd hatar muslimer och även judar.

Så snälla Gert, sluta göra som Björn Söder nu. Den taktiken fungerar inte.
    Av ren nyfikenhet, har du någonsin uttryckt dig försonande om SD?

Var som sagt bara nyfiken på om du och SD-anhängarna i grund och botten är av samma skrot och korn där det enda som skiljer är vilken grupp som ogillas.
  • sverker11
    Digestive skrev 2015-01-23 16:49:06 följande:
    Varenda hifi-biten själ förstår vad som menas med mer/mindre "svärta i tystnaden" - en målande beskrivning av brusgolvets effekt på ljudet, en fenomenologisk beskrivning, helt enkelt. Beklagar om lingot förhöll sig esoteriskt.
    Har genom åren läst lite om hifi men aldrig, vad jag kan påminna mig, sett uttrycket "svärta i tystnaden" så jag gjorde en googling och fick fyra träffar varav två var denna tråd, en från flashback och en som tycks handla om receptfria läkemedel. Det tycks inte som om uttrycket "svärta i tystnaden" är särskilt väl spritt.
  • sverker11
    oOOo oOOo skrev 2015-02-12 18:30:58 följande:
    Nej  alla indianfolken invanrdade från asien vet du
    Nja det finns vissa som har framlagt andra teorier. Det har bland annat talats om en kolonisering via båt från Afrika. Sedan var det väl  någon skalle som de hittade som ansågs vara europeisk och inte asiatisk/indiansk. Det kan alltså vara så att invandringen till den amerikanska kontinenten är en betydligt mer komplicerad historia än vad den gängse uppfattningen ger vid hand.
  • sverker11
    Digestive skrev 2015-02-14 17:04:55 följande:
    Det hör till ett välkänt faktum att spanjorerna spred sjukdomar med flit, genom att exempelvis dela ut sjukdomsbärande filtar.
    Är inte det en myt?

Historien med filtarna låter som en klintbergare och jag kan inte påminna mig om att jag sett någon trovärdig källa för det påståendet. Att indianerna dog som flugor i smittkoppor betvivlar jag inte men att det medvetet skulle spridits med filtar ställer jag mig tvivlande till.

en.wikipedia.org/wiki/History_of_smallpox
    en.wikipedia.org/wiki/Ward_Churchill_academic_misconduct_investigation

• sverker11
    Digestive skrev 2015-02-15 01:51:55 följande:
    Det finns en uppsjö av litteratur som menar att Francisco Pizarro smittade Aztekerna via sjukdomsbärande fabrikat av olika slag, både filtar och kläder nämns i litteraturen. Finner ingenting som ifrågasätter detta.
    Eftersom jag blev nyfiken har jag letat på nätet men inte hittat något som styrker att det delats ut filtar infekterade med smittkoppor i ett medvetet försök att slå ut indianbefolkningen. Nu är det möjligt att det är mina tillkortakommanden när det gäller googling som gör att jag inte får någon relevant trätt på filtarna. Däremot har jag någonstans läst att sjuka spanjorer lämnades i indianernas vård och att det var därifrån smittan spred sig.
    Digestive skrev 2015-02-15 01:51:55 följande:
    Andra länken - som just tar upp sidan av skepticism bland vissa akademiker - berör indiankrigen i Nordamerika, ungefär 300 år senare. Angående den biten, om än irrelevant för diskussionen, så styrker exempelvis William Trents personliga jounal teorin om att en sådan typ av krigsförning faktiskt utfördes; www.nativeweb.org/pages/legal/amherst/trent.html
    Det var just likheten mellan de båda händelserna, det vill säga utdelandet av textil smittad med smittkoppor, som fick mig att börja undra om det inte var en  klintbergare.

• sverker11
    Dream of unity skrev 2015-07-08 18:18:13 följande:
    Jo, om man vänder på steken så är det så, en afrikan som bor i hydda och kokar sin mat på öppen eld i Afrika är ju miljövänlig. När Miljöpartisten importerar Afrikanen hit och Afrikanen ska bo här under kalla vintrar i eluppvärmd lägenhet och laga maten på elspis så är ju Afrikanen en miljöbomb.
    Bara en liten reflektion. Rent miljömässigt är det förkastligt att använda öppen eld. Verkningsgraden är låg och det leder till både utsläpp och skogsskövling. Det finns idag solugnar som är ett alternativ till att laga mat på öppen eld. Vilket i framtiden förhoppningsvis kommer att minska beroendet av ved och gas för den fattigaste delen av världens befolkning. Kan vi dessutom ta fram kostnadseffektiva paket med solceller, batterier och diodlampor för belysning så kommer vi att kunna lyfta livskvaliteten för nån miljard människor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?