Inlägg från: sverker11 |Visa alla inlägg
  • sverker11

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-09-13 12:13:32 följande:
    Men herregud...han föste bort hennes arm för att hon var väldigt påstridig och promt skulle ha sin vilja fram, knappast något som går att beskriva på det sätt du nyss gjorde....vilket skulle kunna få en person som inte sett debatten att tro att hon rasade i golvet av en hård knuff mot kroppen eller liknande.

Lite överdrivet.
    En ny "järnrörsskandal" alltså. Det bidde inte ens en tummetott i slutändan.
  • sverker11
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:46:06 följande:

Stereo? Det låter lite omodernt. Jag trodde man streamade sin musik via dator, telefon eller platta numera.

Inte om man verkligen vill lyssna på musik och inte bara ha bakgrundsljud.

Kvalitén på strömmande musik är i normalfallet helt enkelt inte tillräckligt bra. Musiklyssning handlar inte heller bara om att få ljud ur någon form av högtalare utan också om ritualen runt själva lyssnandet. Vilket den ökande utgivningen av musik på vinyl antagligen är ett bevis på.

Själv har jag mer och mer gått tillbaka till vinyl/CD eftersom jag anser att bläddrandet bland skivor är en del av själva musikupplevelsen och hur bekvämt det än är med att ha ett antal skivor i FLAC format på en dator så är det inte samma sak att plocka fram en skiva ur en lista i en dator som att plocka fram en fysisk kopia.

Jag inser att jag låter lite mer nördig än vad jag (enligt mig själv) är Skrattande.
  • sverker11
    nihka skrev 2014-10-14 23:21:06 följande:
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
    Hmm, med tanke på den mängd inlägg du skrivit i denna tråd (172 sidor med bara dina inlägg enligt "visa endast") så är du nog inte riktigt rätt person att uttala dig om att vara besatt av SD. Det är inte heller så att dina inlägg svämmar över av någon kärlek till nästan varför du nog även borde vara lite ödmjukare när det gäller uttalanden om andras hat.
  • sverker11
    FDFMGA skrev 2014-10-15 14:38:51 följande:
    Så olika man kan se på samma sak. Jag tycker att det är jävligt strongt att inte vika sig när man som Nihka utsatts för hot och hat och ett otal fantasier i tråden där hon blir gruppvåldtagen av invandrare.

Jag tror att dina synpunkter är ett gott exempel på den kulturkrock som finns i tråden, där vanliga pseudoargument kan handla om hur många inlägg man skriver, hur ofta knappen lyser grön eller att ingen tycker om en.

En slags argumentation med blöjan påBaby
    Att du tycker att tvivelaktigt uppförande och en viss besatthet av SD är helt i sin ordning är föga förvånande.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 10:42:58 följande:
    Jag hade inte gjort en reklamfilm med svenska nationalsången om jag inte kände stolthet över landet.
    Huruvida Zlatan är svensk eller stolt har inte med saken att göra eftersom reklam är en del av hans jobb. Reklam gör man för att tjäna pengar. Det har inget med stolthet att göra. Så långe produkten inte riskerar att skada varumärket (det egna namnet) och leda till lägre inkomster längre fram så handlar det bara om ett jobb och inte om att vara stolt över något.

På grund av den infekterade frågan så är det bäst att göra ett tillägg: Detta är inget inlägg i någon svenskhetsdebatt utan en reflektion över kändisars motiv till att göra reklam.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 10:49:40 följande:
    Sahlin betalade löpande tillbaka sina inköp, skötte det klanderfritt. Däremot härjade media om p-böter som var obetalda. Dvs hennes privatekonomi. Som nu även Åkesson granskades i men då åker offerkoftan på.
    Nej. Att Sahlin skulle skött återbetalningen klanderfritt är en osanning och att vissa tror det är ett bevis på den socialdemokratiska PR avdelningens kompetens när det gäller att hantera skandaler.

Det sändes för några år sedan ett program på SR/P1 med den journalist som avslöjade Sahlins kontokortsfiffel och journalisten i fråga kunde bara beundra hur effektiv Socialdemokraterna hanterar skandaler. I verkligheten var det en rätt smutsig affär som borde fått Sahlin att inte bara ta en timeout utan tvingat henne att lämna politiken för all framtid. Att hon överhuvudtaget fick kandidera till partiledarposten visar att något inte är som det skall inom Socialdemokraterna.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 17:21:24 följande:
    Jag hörde samma program och håller inte med. Lyssna igen. P3 dokumentär var det som sände programmet.
    Nej du hörde inte samma program. Jag lyssnar bara på P1 så jag har inte hört någon P3 dokumentär. Jag kan därför inte uttala mig om vad som sagts i någon P3 dokumentär men däremot vet jag att den som avslöjade Sahlins fiffel sade sig vara förvånad över att så många gick på tobleronemyten.

Vidare framkom det att Sahlins fiffel inte var någon engångsföreteelse utan att hon redan hade gjort sig skyldig till upprepat fiffel med statens kontokort. Hon hade även vid flera tillfällen fått påstötningar om att hon inte fick använda sitt tjänstekort till privata inköp.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-11-04 07:02:19 följande:
    Märker du att ditt partis resonemang inte håller? Ni vill sopa Sverige rent för barnen, likt en curlingbana ska vägen vara blank och fin utan chans till att möta nya intryck. Mörkhyade och HBTQ-personer sopas snabbt undan och bereder vägen för de barn som passar in i er mall hur man ska vara. !
    Det är nog den inställning som du har som oftast brukar kallas för "strukturell rasism". Det vill säga du gör åtskillnader och ser det som så naturligt att du inte ens reflekterar över att du anser "HBTQ-personer" och "mörkhyade" vara "nya intryck" vilket svårligen kan tolkas på annat sätt än att du anser att dessa grupper som avvikande och inte tillhörande normen.

Om det var så att du såg likheterna istället för skillnaderna skulle du knappast använda uttrycket "nya intryck" för ett möta mellan en "HBTQ-person" eller en "mörkhyad" och x(vilken/vilka du nu avser).
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-11-05 09:00:36 följande:
    Bra försök :) Säg detta till ditt Sd istället :)
    Du kan försöka vifta bort det hur mycket du vill men det ändrar inte det faktum att det i grunden inte finns någon större skillnad mellan dig och de andra rasisterna. Innan du och andra med samma tankemönster som dig inser att ni är en del av problemet kommer ingenting att förändras.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?