Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 20:56:28 följande:
    Varför är du så bekymrad över Sverigedemokraterna? Håller med om att det är ett mycket intressant parti som kommer att skriva historia inom svensk politik, men den här fixeringen kring ett specifikt parti känns inte riktigt hälsosam.

Är det dom vänsterextrema hatbloggarna som triggar fram dom svart-vita tankarna hos er rödingar?

Läs en Allers istället.
    Att SD kommer att omskrivas i svensk historia är jag helt övertygad om.
    Fast kanske inte på det sätt du hoppas.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 21:01:23 följande:
    Miljöpartister är de näst värsta "politiker" vi har i samhället. Skenhederliga och tänker inte längre än näsan räcker. 
    Din argumentation når svindlande höjder Nalle
  • themia
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Problemet med Miljöpartister är att ni ofta blandar ihop människovärde med att hela världen ska ha fri tillgång till svenska skattebetalares pengar och mark. Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.

Men ni är ju förstås väldigt goda och har väl genomtänkta och storartade visioner.

Kom på en ny sak angående dom illegala och rösträtten, Mensa-medlemmen och nationalekonomen Åsa Romson sade ju i en riksdagsdebatt att alla som åker i svensk tunnelbana också per automatik är fullvärdiga svenskar.

Om en illegal inte har åkt tunnelbana då, ska den illegala ändå få rösta? Personen är ju då inte svensk så hur ska ni lägga upp det systemet?

Eller ska ni som jag befarar slå på stort och låta alla i hela världen vara röstberättigade svenskar?

Om inte, kommer Miljöpartiet anklagas för rasism på Twitter?
    1/ Seriös debatt är inget för dig, eller hur?

2/ Vi har våra visioner, om de är "väldigt goda och väl genomtänkta och storartade" får framtiden utvisa.

3/  Kan hon omöjligt ha sagt, eftersom även turister åker tunnelbana. Du får kolla upp det citatet.

4/ Personer utan medborgarskap får enligt grundlagen inte rösta, så vad är problemet?

5/ Dumt! Men det är väl den nivån du behärskar

6/ Har jag ingen aning om. Det lär visa sig i så fall.
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-17 23:20:09 följande:
    Skillnaden mellan hur MP och SD hanterar sina respektive "affärer" är att när en miljöpartist gör bort sig å det grövsta, händer i princip ingenting medan SD utesluter sina klavertrampare.

Personer som Maria Ferm och Yvonne Ruwaida hade åkt ut på öronen om MP hade haft lika hårda krav som SD. För att kandidera till SD måste kandidaten lämna vandelsförsäkran samt utdrag ur belastningsregistret. Flera Miljöpartister hade inte kommit i fråga som representanter för SD.

Så länge ca. 50% av landets journalister röstar på MP kan representanterna komma undan med det mesta. Pinsamt för Sverige faktiskt.
    Du kan inte jämföra MP med SD.
    SD är ett missnöjesparti med fötterna i den främlingsfientliga och rasistiska, för att inte säga sverigefientliga, sörjan.

MP är ett parti som arbetar seriöst för att rädda naturen och samhället från att gå under. Det är förvisso en tuff uppgift, men tuffa utmaningar skrämmer oss inte.
  • themia
    oOOo oOOo skrev 2013-12-18 11:49:04 följande:
    Får väl se det som ett sundhetstecken hos dig att du anser det omöjligt. 

Men hur skall du tolka
    ">detta
    annars hur omöjligt det än verkar
    Hon säger ju faktiskt att alla som åker tunnelbana i stockholm är svenskar.
    "alla som åker på den tunnelbanan är svenskar" citat Romson.
    Ok, men om vi ska vara petnoga så säger hon faktiskt " ... tycker jag att alla som åker tunnelbana är svenskar"
    vilket är en viktig nyansskillnad. Det handlar alltså om hennes attityd och inte ett faktapåstående.
    Det är f.ö. övrigt en attityd jag uppskattar och förstår..
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-18 11:54:39 följande:
    En underbar klassiker. Ett sånt feltänk. Skrattande. "she has hit rock bottom and started to dig".
    Se mitt svar till OO
  • themia
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-18 12:01:18 följande:
    HAHAHAHAHAHAHA Skrattande

Tror faktiskt inte att du är medveten om hur festlig du är
    .... och där tog dina argument slut ...
    Var inte ledsen för det, du kommer nog på nåt så småningom Flört
  • themia
    overdose skrev 2013-12-18 17:55:13 följande:
    Två fel gör inte ett rätt. Antingen är du emot att man hänger ut namn, eller så är du det inte. Vad det verkar av det du skriver ovan har du ingen uppfattning utan vill bara skriva ett,  tu quogue, argument.

Lögn och sanning är på många vis samma sak. Det är bara etiketter vilka vi fyller med innehåll. Det är därför vi i diskussioner alltid försöker minimera laddade uttryck.

Men om du vill ha ett svar är det förstås när du själv lärde dig att skilja på det, och att använda lögn som sanning, för sanningen är den att nästan varenda människa lär sig sådant redan i mycket ung ålder.

Jag tycker att jag var ganska tydlig, men ok då:
    Det är enligt min mening helt ok att hänga ut folk som klart uttrycker hot om våld eller död!

Det handlar om hot som kan tvinga offren att fly och för lång tid leva gömda eller med ständigt polisskydd och med allvarliga konsekvenser för en familj där barnen kanske inte kan gå i skola och där möjligheten att sköta sitt arbete starkt begränsas.

Så, vad tycker du?
  • themia
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-18 12:12:12 följande:
    Ja MP har definitivt ett tufft jobb att från sitt lilla kontor i Stockholm rädda den globala miljön, men får hoppas dom kommer få bukt med Chem-trails problemen i alla fall Skrattande

Ursäkta themia, men ni är faktiskt hysteriskt roliga.
    Jag har lite svårt att förstå vari det roliga består, men det kan du säkert förklara.
    Koldioxidproblemet är ödesfråga för hela mänskligheten, alltså även för SD-anhängare.

Kina har en gigantisk uppgift framför sig, men man är medveten om problemet och har nyligen presenterat en plan för att åtgärda sina utsläpp men det kommer att ta tid. Det är bara att hoppas att det inte är för sent

Våra utsläpp är en liten bråkdel av Kinas, men det är våra utsläpp och dem ska vi ta hand om.
    Eller menar du att Kina ska ta hand om vårt skit också? 
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-18 22:34:50 följande:
    Det är därför vi måste satsa ordentligt på kärnkraft. Problem solved.Glad

Sveriges utsläpp är en fis i rymden.
    Jadu, om det vore så bra. 
    Kärnkraft är enastående kraftkälla, så länge man bara ser till kraftproduktionen, men tyvärr är den dels förknippad med stora miljöproblem vid uranbrytning, upparbetning och slutförvar, dels är det ändlig kraftkälla med den teknik vi behärskar idag.
    Jag är inte främmande för att nya tekniska framsteg kan lösa dessa problem, men dit är det långt om det ens någonsin sker.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?