Varför hatar folk SD?
Eugenie skrev 2014-01-04 15:44:48 följande:
Jag kan ge dig en poäng i, att det krävs en viss intelligens för att börja ifrågasätta den religion man har fostrats till. Vilken den än är. Fast de som är födda i Sverige från 1940-talet och framåt, har inte uppfostrats i ett sådant extremt religiöst klimat (såvida inte deras egna föräldrar var extrema), att det krävt särskilt mycket att börja ifrågasätta. Snarare har det - i alla fall de senaste 40 åren - varit på modet att INTE vara troende; de kristna har gärna setts som lite gammalmodiga, pryda, bigotta, löjliga med sina moralregler som går tvärtemot den sexuella revolutionen som kom runt 1970.
Så i VÅRT land och VÅR tid, har det snarare krävts intelligens för att börja SÖKA sig till religionen, läsa de gamla skrifterna, tänka, tolka, skaffa sig en uppfattning som strider emot den förhärskande i samhället. Jag vet många SUPERintelligenta människor som konverterat till katolicismen t.ex..
Jag överlevde dock och blev ateist, vilket knappast någon intelligent tänkande människa kan undvika.
Om en SUPERintelligent person konverterar till katolicismen, så är det annat i görningen än intelligent tänkande.