Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Anders2015 skrev 2015-05-15 09:51:38 följande:
    Även Göran Persson S sa dem fått för många ministerposter.
    jag anser att MP och SD är motpolerna till varandra.
    Ja, Göran Persson sa att de (MP) fått för många regeringsplatser: Det är hans åsikt. Min åsikt är att de (MP) fått för få regeringsplatser 
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-15 23:11:27 följande:
    Det var ett rakt och ärligt svar.

Vad anser du om Bertil Torekull och hans åsikt gällande invandringen.

www.expressen.se/nyheter/torekull-efter-utspelet-positiva-reaktioner/
    Jag har ingen särskild åsikt om Bertil Torekull men jag anser att det är varje människas rätt att bosätta sig där hen kan försörja sig.

Jorden tillhör alla och nationsgränser är konstruerade och i historiskt perspektiv tillfälliga
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-15 23:38:25 följande:
    Du håller alltså inte med Bertil Torekull fullt ut eller jag kanske missuppfattar ditt svar?.

Med ditt svar menar du att alla har rätt att komma till Sverige och ta emot bidrag?
    Eftersom du tycks ha problem med läsförståelsen, så upprepar jag:

Jag har ingen särskild åsikt om Bertil Torekull men jag anser att det är varje människas rätt att bosätta sig där hen kan försörja sig.

Varför tror du att alla vill komma till Sverige?

• themia
    Anders2015 skrev 2015-05-16 17:30:38 följande:
    Läste det tidigare att du inte hade någon särskild åsikt gällande Bertil Torekull. (MP) Och jag tolkar det som du inte håller med Bertil, problem med läsförståelse eller tolknings svårigheter det får du tycka hur du vill om givetvis.

Det är svårt att ha en särskild åsikt gällande Bertil Torekull (MP) uttalande gällande flykting politiken.

I påskdagens Expressen går han mot partilinjen och förespråkar ett "undantagstillstånd i flyktingfrågan". Han vill "tillfälligt stoppa invandringen och ta en paus för att tänka över systemet."

Bertil Torekull anser att "höga beslutsfattares upprepade visioner om invandringens långsiktiga betydelse" inte syns i rader av småkommuner. Där, menar Torekull, syns i stället resultatet av "en havererad immigration".

Han tar också spjärn i "vanligt folk" som han uppger tycker att det är "horribelt att man i riksdagen inte ens vågar snacka med det parti, Sverigedemokraterna, som är mest kritiskt i frågan".

Att man inte "vågar" prata med SD stämmer såklart inte.

Det är bara så meningslöst att diskutera med ett parti som bara har en enda idé, och bara kan tänka sig en enda lösning på alla problem, och som bara kan se en enda möjlig väg till utveckling.
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-05-16 19:46:36 följande:
    Får jag fråga vad du har för åsikt om Isabella Lövin i stället?

Jag råkade höra litet av Ekots lördagsintervju. Jag blir alltid lika imponerad när jag hör henne. Synd att inte alla i regeringen når upp till hennes kapacitet, tycker jag.
    Om Isabella Lövin tycker jag.
    Skulle gärna se henne som statsminister.
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-17 13:42:08 följande:
    Sverige har en bit kvar till de övriga Nordiska länderna i en mer balanserad flykting politik och det är bevisligen inte bara SD:are eller Moderater som tycker utan även andra politiker. Att allt fler börjar acceptera SD det ser vi i väljarstöd, opinionsundersökningar det är ren fakta.

Bidrag med kostnader skjuter i höjden och vi tappar i mark när det gäller skola,äldreomsorg,rättsväsende osv det är åxå faktum, vi hinner inte med, vi har inte råd vi är överhettade av akuta problem. 

Svenska folket vill ha raka rör helt enkelt, fram med kostnaderna i debatter och hur dem ska betalas, paj-kastning har folket genomskådat och tröttnat på fullkomligt.

Tar pengarna slut vilka ska vi hjälpa då? Ibland behöver man kylas av för att få en inblick i kostnader och problem. Det är vad Sverige behöver just nu, jag tror en stor del av svenska folket delar den åsikten.
    Apropå "raka rör".

Är det ok avvisa en asylsökande utan att undersöka dennes skäl?
    Ja eller nej!

• themia
    Anders2015 skrev 2015-05-17 18:47:53 följande:
    Gällande vad folket vill höra  (raka rör) menade jag vad kostnaderna är för invandringen och hur den ska betalas, 

Gällande din fråga den kan jag ej svara på, många faktorer påverkar.Men har man mindre antal asylsökanden blir det klart enklare att utreda, nu är det överhettat på alla sätt.

2014 var det ca 81000 en ökning med ca 27000 från 2013.

2015 blir det ca 100000.

Migrationsverket har enbart kostnader på 157 miljarder. 
    Ynkligt att du inte kan svara på en så enkel fråga.
  • themia
    Anders2015 skrev 2015-05-18 00:09:54 följande:
    Jag svarade på din fråga.  Att avvisa asylsökande utan skäl sysslar inte Migrationsverket med, men skäl kan tolkas olika. Därför kan jag inte svara på den frågan. Men jag är övertygad att fel begås, dem har rätt många fall att granska. 

Vet inte vart du vill komma med frågan?. Men dem flesta är överens om att alla ska behandlas lika, men ibland kan orättvisor ske av förklarliga skäl tyvärr.
    OK, då kan jag bara tolka ditt svar som att du tycker att det är ok att vi tar emot alla asylsökande som kommer hit, för att utreda deras asylskäl.

I så fall är vi överens, även jag inte riktigt tror på det. Men du kan ju övertyga mig.
  • themia
    enånittitre skrev 2015-06-19 12:27:41 följande:
    Tror knappast det finns något Alliansalternativ vid nästa val. SD kommer fortsätta växa och ta deras röster så länge DÖ och massinvandringen pågår. Det enda som kan stoppa och vända SDs tillväxt är att 7K tar tag i problemen, dvs stänger gränsen.
    Om du rekommenderar stängd gräns, så rekommenderar jag en grundkurs i samhällskunskap.
    Antar att du skulle trivas i Nordkorea då.
  • themia
    politruken2 skrev 2015-06-19 19:11:36 följande:

Det slår mig att jag blir så påverkad av rubriken.

Varför hatar folk SD?

Om man tänker efter, så hatar "folk" inte alls (SD), utan var femte är ganska positiva till dem, enligt väljarbarometrarna. Av resterande 80% "hatar" säkert inte alla (SD) även om de inte själva vill rösta så.

Så, rubriken är ju ledande, den skall ju vara självuppfyllande, så att man funderar över de argument man kan ha för att inte SJÄLV bli utpekad som "Någon som  är värd att hata" = (SD)are. Guilt by association.

Detta gäller för övrigt nästan ALL politisk propaganda i Sverige. Om du är emot 50/50 inom föräldrapenningen är du emot jämställdhet. Om du inte tycker att alla skall ha samma lön oavsett kompetens eller arbetsinsats är du mot "Solidaritet".
    Om du hävdar att inte hela sveriges transportproblem kan lösas med ttunnelbana, tåg och cykel är du ett "miljösvin". Om du jobbat ihop mer pengar än genomsnittet är du ett "kapitalistsvin".

Det är inte tillåtet i Sverige att fundera över dels *fakta* och dels vad du själv tycker, utan alla åsikter skall vara "Politiskt Korrekta".

Om JAG tänker efter, så inte "hatar" jag 20% av Sveriges folk. Jag tror inte jag hatar Jimmy Åkesson heller, faktiskt hatar jag nog ingen, inte ens de som gjort mig illa. Däremot känner jag ett stort FÖRAKT för en massa hycklande idioter / politiker som försöker hjärntvätta svenska folket, men det kommer inte att gå.

Folk är faktiskt klokare än så!!!

Så vad menar du med "försöker hjärntvätta"?
    Att man uttrycker en åsikt som du inte gillar, eller ...?
  • themia
    politruken2 skrev 2015-06-19 19:11:36 följande:

Det slår mig att jag blir så påverkad av rubriken.

Varför hatar folk SD?

Om man tänker efter, så hatar "folk" inte alls (SD), utan var femte är ganska positiva till dem, enligt väljarbarometrarna. Av resterande 80% "hatar" säkert inte alla (SD) även om de inte själva vill rösta så.

Så, rubriken är ju ledande, den skall ju vara självuppfyllande, så att man funderar över de argument man kan ha för att inte SJÄLV bli utpekad som "Någon som  är värd att hata" = (SD)are. Guilt by association.

Detta gäller för övrigt nästan ALL politisk propaganda i Sverige. Om du är emot 50/50 inom föräldrapenningen är du emot jämställdhet. Om du inte tycker att alla skall ha samma lön oavsett kompetens eller arbetsinsats är du mot "Solidaritet".
    Om du hävdar att inte hela sveriges transportproblem kan lösas med ttunnelbana, tåg och cykel är du ett "miljösvin". Om du jobbat ihop mer pengar än genomsnittet är du ett "kapitalistsvin".

Det är inte tillåtet i Sverige att fundera över dels *fakta* och dels vad du själv tycker, utan alla åsikter skall vara "Politiskt Korrekta".

Om JAG tänker efter, så inte "hatar" jag 20% av Sveriges folk. Jag tror inte jag hatar Jimmy Åkesson heller, faktiskt hatar jag nog ingen, inte ens de som gjort mig illa. Däremot känner jag ett stort FÖRAKT för en massa hycklande idioter / politiker som försöker hjärntvätta svenska folket, men det kommer inte att gå.

Folk är faktiskt klokare än så!!!

Så vad menar du med "försöker hjärntvätta"?
    Att man uttrycker en åsikt som du inte gillar, eller ...?
  • themia
    kollar skrev 2015-06-21 11:44:59 följande:
    Jag trodde det framgick av mitt inlägg att jag tycker att alla skall få uttrycka sina åsikter.

Att avfärda en diskussion om invandring / integration med "Rasist" är inte att respektera andras åsikter. Det kan ju leda till något positivt.

Att få folk att känna skam och skuld och motivera alla bra eller dåliga förändringar med "jämställdhet", "solidaritet" etc. är inte att respektera andras åsikter.

Att sverige har reagerat på detta bevisas ju av uttrycket "Politiskt Korrekt", vilket betyder  "DEN ENDA ÅSIKT MAN FÅR HA".

Genom att sätta epitet på motståndarnas åsikter, "hjärntvättar" man, för ingen vill ju bli kallad ett nedsättande omdöme bara för att man inte tycker *exakt* lika i sakfrågan.

Då har man satt "stopp för debatt"!!
    Så vem har påstått att inte alla får uttrycka sin åsikt?

Alla har rätt att framföra sin åsikt, men ingen har någon rättighet att slippa bli motsagd.
    När folk gastar "politiskt korrekt", "så får man väl inte säga i Sverige", "bara en åsikt får finnas", osv så betyder det bara att någon irriterar sig på att inte alla håller med om vad hen påstår.
  • themia
    patriot8 skrev 2015-06-26 20:28:45 följande:
    Det går inte ihop överhuvudtaget.

Till saken hör att begreppet "nazism" har runnit ut i sanden och förvandlats till en generisk halmdocka menad som slagträ och stämpel att trycka i pannan på de som inte tycker som en själv. Mao ungefär som "rasist" eller "fascist", folk använder begreppen som skällsord snarare än i ideologisk bemärkelse.
    Eller PK
  • themia
    FDFMGA skrev 2015-06-29 11:30:15 följande:
    feldt skrev 2015-06-29 01:43:04 följande:
    Nej, där har jag en annan åsikt.

PK eller Politsikt Korrekt betyder enligt mitt förmenande att det finns åsikter som är BRA, och att den som tycker annorlunda har dåliga ( = inkorrekta) åsikter.

PK baserar sig på att "folk är dumma", så vi kan INTE redovisa fakta och låta folk själva ta ställning, för vi LITAR inte på att de skulle komma fram till "rätt" åsikt.

Därmed kvävs debatten, folk måste få chansen att ha "fel" ( ICKE PK) åsikt så att de olika synsätten får slipas mot varandra, och att resultatet antagligen BLIR så som PK-polisen ville att det skulle bli.

Detta nedlåtande beteende förorsakar en protest från den som aldrig kan få komma fram till vad den tycker genom att diskutera och därmed väga *MÅNGA* argument fram och tillbaks.

Kort sagt, politikerna har ingen kontakt med "folket", och därför protesterarf folk mot den nedlåtande behandlingen genom att t.ex. rösta på (SD).

PK är ett elitistiskt sätt att trycka till andra åsikter innan de ens fått uttryckas.

PK är ett sätt att stoppa debatten och avbryta det politiska samtalet.

Nazism och rasism förstår alla...och MYCKET få har de åsikterna....

Jag stör mig mindre på behovet att glänsa på andras bekostnad hos användarna av pk-invektivet än att de gör sig till allvetare.

Det finns något gammalt inlägg här på FL där en av de som strör pk:n omkring sig försöker förklara att en mycket liten del av de som är "pk" verkligen tror på det de säger sig tro på däremot är det en stor andel som tycker något annat än de påstår sig tycka.

Som diskussionsförstörare, om man har avsikten att nå fram till den man diskuterar med. står pk i särklass tycker jag.

Förresten, i vissa kretsar är det bara såååå pk att inte vara pk att det blir smått löjeväckande, tycker jagSolig
  • themia
    Dream of unity skrev 2015-07-08 18:18:13 följande:
    Miljöpartiet har ju en extrem nedgång i opinionen nu(vilket är självklart) Har du någon teori om varför media övergett ert destruktiva parti?

I stort sett har Sverige nu normaliserats, i alla andra europeiska länder hamnar "miljöpartier" runt 1-3% vilket är godtagbart. Sveriges "Miljöparti" är ju inte bara ett miljöparti utan ett vänsterextremt parti med "flyktingar" i fokus? Flyktingar har väl ändå inget med miljö att göra?

Jo, om man vänder på steken så är det så, en afrikan som bor i hydda och kokar sin mat på öppen eld i Afrika är ju miljövänlig. När Miljöpartisten importerar Afrikanen hit och Afrikanen ska bo här under kalla vintrar i eluppvärmd lägenhet och laga maten på elspis så är ju Afrikanen en miljöbomb.

Miljöpartister är ju inte kända för sin höga intelligens eller konsekvenstänkande men vad händer om 500.000 miljöneutrala människor helt plötsligt blir miljöbovar?

Miljöpartiet i Sverige kommer inte att finnas efter 2018 och det är kanske inte så konstigt, nu till min frågor

Vad hade du på högskoleprovet?

Varför är du medlem i ett "miljöparti" som inte är ett miljöparti?

"Miljöpartiet" är ju väldigt drogliberala, har du själv brukat droger? Gräs? Den före detta missbrukaren Fridolin hade ett sk "lazy eye" under Almedalstalet. Varför?
    Nej men ser man på! Ute på permis igen? Skrattande
    Det blir väl som vanligt kortvarigt, hoppas du hinner läsa mitt svar innan du försvinner.

P.S. Jag hade 175 poäng på högskoleprovet
  • themia
    Dream of unity skrev 2015-07-08 18:18:13 följande:
    Miljöpartiet har ju en extrem nedgång i opinionen nu(vilket är självklart) Har du någon teori om varför media övergett ert destruktiva parti?

I stort sett har Sverige nu normaliserats, i alla andra europeiska länder hamnar "miljöpartier" runt 1-3% vilket är godtagbart. Sveriges "Miljöparti" är ju inte bara ett miljöparti utan ett vänsterextremt parti med "flyktingar" i fokus? Flyktingar har väl ändå inget med miljö att göra?

Jo, om man vänder på steken så är det så, en afrikan som bor i hydda och kokar sin mat på öppen eld i Afrika är ju miljövänlig. När Miljöpartisten importerar Afrikanen hit och Afrikanen ska bo här under kalla vintrar i eluppvärmd lägenhet och laga maten på elspis så är ju Afrikanen en miljöbomb.

Miljöpartister är ju inte kända för sin höga intelligens eller konsekvenstänkande men vad händer om 500.000 miljöneutrala människor helt plötsligt blir miljöbovar?

Miljöpartiet i Sverige kommer inte att finnas efter 2018 och det är kanske inte så konstigt, nu till min frågor

Vad hade du på högskoleprovet?

Varför är du medlem i ett "miljöparti" som inte är ett miljöparti?

"Miljöpartiet" är ju väldigt drogliberala, har du själv brukat droger? Gräs? Den före detta missbrukaren Fridolin hade ett sk "lazy eye" under Almedalstalet. Varför?
    Nej men ser man på! Ute på permis igen? Skrattande
    Det blir väl som vanligt kortvarigt, hoppas du hinner läsa mitt svar innan du försvinner.

P.S. Jag hade 175 poäng på högskoleprovet
  • themia

För att inte nämna detta citat:

"Fem år i förbundet, men blott två år som aktiv i partiet, hur kommer det sig att jag kunde avancera så fort? Jo, för att partiet inte har bättre folk. Det säger ingenting om mig, men väldigt mycket om SD."

Är det inte vad hela tiden sagt om SD-sekten, den genomsnittliga begåvningsnivån är inte störande hög.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?