Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Gustav Kirchhoff skrev 2013-11-30 22:53:16 följande:
    Vilken skräll att du skulle hylla dom som helt bortser ifrån fakta och bara står och fabricerar ihop en egen världsbild.

Det är knappast någon slump att du blev Kalle-Anka partist.
    Är det den nivån du vill debattera på? I så fall slipper du mig
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-06 10:41:21 följande:
    Det finns väl ingen som inte tycker att det är förfärligt att använda barn som soldater, men för den skull kan vi inte flytta all världens barnsoldater till vårt lilla land... 
    Suck! Så typiskt för din snedvridna sverigefientliga verklighetsuppfattning.
    Det är en humanitär handling att ta emot några av världens barnsoldater till vårt stora glest befolkade land
  • themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-06 14:59:38 följande:

Glest befolkat på sina håll, men något säger mig att de ensamkommande unga männen inte ämnar bryta och svedja mark i glesbygden.. Obestämd
    Verkligen ett löjligt argument. Du kan bättre.
  • themia
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-06 23:53:16 följande:
    Du verkar lite glad i Islam?

Oroväckande!
    Nalle
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-09 11:18:52 följande:
    Vanliga svenskar som betalat skatt i hela sitt liv betalar 4000 för en rotfyllning medan illegala betalar 50 kr. För flera jag har talat med, har denna lag (som går på tvärs mot annan lagstiftning) inneburit att de har bestämt sig för att rösta på SD i nästa val. 
    Det får du allt lov att visa källa på!
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-09 17:54:37 följande:
    arbetarbladet.se/torget/debatt/1.5761682-vard...://petterssonsblogg.se/2013/08/11/spelade-pappersl os-fick-billig-vard/www.regeringen.se/sb/d/ 16463/a/211756
    Stopp och belägg!
    Jag bad om källa och du länkar till en tendensiös debattartikel av en SD-politiker!

Med källa avser jag lagtexten. Gör om, gör rätt!
  • themia
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-09 23:22:40 följande:
    Vad gäller prissättning och rätt till vård?

Lag (2013:407-411) samt förordning (2013:412), i kraft sedan 1 juli 2013.
    Bra, tack för det.
    Men det hade sett bättre ut om ubåt själv tagit fram det.
    Jag är så trött på folk som slänger ur sig uttalanden som de inte kan styrka.
  • themia
    sjuttiofemman skrev 2013-12-10 18:52:26 följande:

Anledningen att Sd har blivit stora(?) är tidsandan, rasismen sprider sig i hela Europa. Vissa länder värre än andra.
    Sd ÄR rasistiskt, kanske inte jättetydligt i deras partiprogram men när det gång på gång visar att partiets företrädare har dessa åsikter så blir partiet rasistiskt. Be mig nu inte redogöra för vad som har hänt, det finns det andra platser att läsa på. Och det finns gott om material med källhänvisning.

Frågan är vad de andra partierna ska be om ursäkt för? Det finns en minoritet av svenska folket som delar partiets åsikter, absolut. Och ja, invandring ska kunna diskuteras som vilken annan fråga men inte på det sättet Sd gör när de ställer grupper mot varandra och alla lösningar går ut på att stänga gränserna för hjälpsökande människor.
  • themia
    nihka skrev 2013-12-11 10:40:45 följande:
    Nu är det inte mig du frågar, men jag svarar: Det existerar ingen källa på påståendet att "Vanliga svenskar som betalat skatt i hela sitt liv betalar 4000 för en rotfyllning medan illegala betalar 50 kr".

För det första så finns inga "illegala" människor. För det andra är inte rotfyllning en åtgärd som alla som har rätt till vård som inte kan anstå kan få som standardbehandling. Om det bedöms att läget inte är så akut och kan vänta ytterligare skickas man hem utan åtgärd. För det tredje kostar inte en rotfyllning automatiskt 4000 kronor. Folktandvården i Stockholms läns landsting tar betalt enligt följande vilket innebär 3225 kronor för fyllning av en rotkanal:

www.folktandvardenstockholm.se/behandlingar-o.../

Dessutom finns det diverse kraftigt rabatterade behandlingar hos sjukhustandvården för de med särskilda medicinska skäl. Prövning sker genom kommunens biståndsbedömmare.

Den här bilden som SDare försöker måla upp att det finns en massa brottslingar (illegala) som valsar in för kompletta munsaneringar för 50 kr stämmer inte. Däremot är jag övertygad om att det kan skilja sig åt i vad man bedömmer som "vård som inte kan anstå" och ytterligare förtydligande från myndigheters sida kanske kunde hjälpa vårdgivarna till en mer enhetlig tolkning av reglerna.
    Tack för det! 
  • themia
    Philipsson skrev 2013-12-13 23:43:01 följande:
    Vet ni vad jag tror? Knappt nån skulle våga skriva nåt positivt om Sd här, eftersom de är rädda att förlora jobbet. Ungefär som i en diktatur alltså. Så går det till i det fria Sverige!

Bara riggade val som fattas (bara en tidsfråga).
    Det stämmer att SD-anhängare sällan skriver något positivt om något överhuvud taget.
    Men man vräker gärna ur sig grova otidigheter om alla andra som inte tillhör sekten, och framför allt om invandrare från muslimska länder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?