Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Lejonmamman01 skrev 2013-11-10 15:56:53 följande:

Fast att tro att det inte finns någon gud (ateism) eller att tro att man inte kan veta om det finns någon gud men att man vill lämna frågan öppen (agnosticism) är ju också att tro.
    Det är skillnad mellan att tro att X inte finns, och att inte tro att X finns, om du förstår distinktionen.

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-11 07:15:26 följande:

Förutom galna nybyggnationer på dyr tomtmark som kostar 10-12 000 i månaden för en 3:a, så är det tyvärr så.
    Löjligt! Vi flyttade nyligen in i en 3:a i en av Stockholms grannstäder och betalar lite drygt 3000:- i månaden.
    Måste du prompt bo i Stockholm när det finns goda pendeltågsförbindelser?

• themia
    Peternordquist skrev 2013-11-11 20:59:33 följande:
    Snart kommer fler rösta på SD när de inser vad som händer i Sverige och hur politiker prioriterar sina pengarFlört

Strängnäs kommun köper villa för 4 miljoner till Somalisk flyktingfamilj, tvingas stänga äldreboende.

www.familjeliv.se/Forum-19-89/m71647905.html
    Att köpa en vill innebär ingen förlust av pengar, vilket vilken villaägare som helst kan intyga.
    Chansen är stor att man gör en rejäl vinst när villan så småningom säljs.

• themia
    oOOo oOOo skrev 2013-11-11 23:01:23 följande:
    Det stämmer inte. Huspriserna fluktuerar. Du kan göra förlust beroende på när du köper och när du säljer. Så här ser statistiken ut sedan från 1952 tills 2012

Nu skrev jag inte att dom kommer att göra vinst, bara att chansen är stor.
  • themia
    oOOo oOOo skrev 2013-11-12 11:57:34 följande:
    Du skrev,

"Att köpa en vill(a) innebär ingen förlust av pengar,"

vilket är fel. Det kan mycket väl innebära förlust av pengar.
    Är det här viktigt för dig?

• themia
    Angie99 skrev 2013-11-11 12:36:43 följande:
    Hahaha! Det måste vara ett drömboende? Jag har aldrig hört talas om så billiga hyresrätter. Jag bor i en kommun med 7000 invånare och här kostar en 3:a minst 4500:-. Och vår närmsta största stad är en med ca 160000 invånare. Inte Sthlm.
    Drömboende? Tja, kanske det. Ett höghus i stadsmiljö byggt i mitten av 50-talet och renoverat några gånger.

• themia
    Lejonmamman01 skrev 2013-11-13 08:55:36 följande:

Såklart att det är, men att inte tro på någon gud är fortfarande en livsåskådning det också. Om man ser till historien, så är det en ny och ovanlig livsåskådning, eftersom man inte känner till ett enda folk eller en enda kultur som inte har haft någon religion. Endast under korta perioder på några få decennier i några få länder (Nazityskland, det gamla Sovjet, Maos Kina är de jag kommer på nu) har ateismen varit den från överheten påbjudna trosinriktningen. Därför är det egentligen MERA konstigt att den svenska skolan ska vara ateistisk än att den ska vara kristen...
    Nu var ju det kanske inga bra exempel. Ordförande Mao var ju mera gud än människa för kineserna, och detsamma kan man nog även säga om Hitler. Och Sovjet hade sina heliga 5-årsplaner.

Men jag köper inte att icke-tro på gudar är en livsåskådning. Möjligen kan man se tron på människans förmåga som en modern livsåskådning.

• themia

Jag är övertygad om att PGA är flera personer, eller nicknames som det heter.

• themia
    effemgea skrev 2013-11-14 19:07:37 följande:
    Ok. Så han svarade för alla hans jag när han skrev vi. Så det kan toka till sig när känslorna väger långt mer än logiken.

En sån liten rackare, vaGlad
  • themia
    PGA skrev 2013-11-14 19:48:01 följande:
    FMGA
    ...och där kom ytterligare ett inlägg utan substans och dessutom kryddat med fördomar.

Alltid lika komiskt att skåda en obildad individ som dig i aktion. 
    ... och där kom ett till ...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?