Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Nenne666 skrev 2014-05-25 01:59:52 följande:
    Val imorn inom eu. Fortsätter det såhär att alla fokuserar på hur hemskt sd är utan att lyfta fram sitt eget parti så är det i slutändan sd som får mest publicitet, pr. Vill man inte ha dom i ljuset så håll käft.
    Det ligger mkt i det. Det har partiernai sjuklövern insett. Därför mörkar de när det gäller invandringen. De låtsas att de är för fri invandring när inget parti i sjuklövern ju är för fri invandring.

Om allt som inte betyder öppna gränser är "främlingsfientligt", så är ju de själva främlingsfientliga. All diskussion om denna fråga kommer därför att göra Sd till vinnare.

Det vore roligt att höra en journalist ställa frågan till t.ex. Åsa Romson. Det kommer dock inte att ske.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 08:48:06 följande:
    Så här arbetar sd's hatsvans:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18949006.ab

Så mycket vidrigare än alla störda Sd-möten tillsammans. Kan inte båda sidor bara lägga ner hot och våld? Fascism ska bekämpas med demokrati och inget annat.
    Ständigt och jämt försöker media, och du och dina kompisar här på FL, att koppla ihop Sd med ord som "facism", "nazism" o.s.v.

Tvärtom har ju Sd aldrig visat på några icke-demokratiska tendenser, vilket åtminstone en del av etablissemanget faktiskt har gjort (Aftonbladet), när de tar odemokratiska metoder i försvar så länge de går i deras riktning s.a.s. Åsa Linderborg slirar betänkligt när det gäller att fördöma somliga kvivattacker t.ex.

Skulle inte förvåna mig om det är nån journalist som har målat dit det där hakkorset. Som när Randolph Hearst såg till att Maine sprängdes!
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-25 09:39:54 följande:
    Mot bakgrund av hur hatad Mona Sahlin är i vissa kretsar så förvånar det knappast att hon fick ett hakkors ditmålat på fönstret, inte dörren, när det blev känt att hon skulle förstamajtala i Jönköping. Senare påtalade ordgöranden för Judiska församlingen i Stockholm att Sahlin var den enda förstamajtalare som tog upp nazisternas framfart och stod upp mot hatpöbeln. Möjligen att det är lite tveksamt att kalla nazister för SD:s hatsvans som sjuttiofemman gör - men inte särskilt tveksamt, tycker jag.

www.expressen.se/nyheter/val2014/nazistattack.../

Jämför gärna med ditt eget uttalande då en anonym person påstår att hennes hen inte ska ha någon stringbikini och du utan  ett uns av ifrågasättande tar tråden på allvar -  bara för att det passar din trosinriktning.

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m73284234.html
    Hat är inte bra. Den här tråden tar ju upp hatet mot Sd. Folk mår inte bra av att hata.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 09:27:58 följande:

Att påstå att någon som inte tillhör den nationella rörelsen skulle hota och förfölja i syfte att misskreditera Sd och SvP visar bara hur fanatisk du är i din övertygelse: allt är vänsterns fel, även det som inte är deras fel är ändå deras fel.
    Du lägger falska ord i min mun.

När det gäller etablissemangets (maktens) strid mot Sd så är ju det en sak som går utanpå höger-vänster-skalan.

Och nej, jag begriper inte hur somliga journalister kan kalla Sd för "extremhöger". Det innebär ju bara att man inte har begripit vad "höger" betyder.

Det parti som ligger längst från mig, är Moderaterna.

Märkligt f.ö. att media inte gjort folk uppmärksammade på det faktum att M är i den konservativa gruppen i EU, tillsammans med Kd (Fp är i den liberala däremot).

I den svenska debatten utmålas ju M som ett liberalt parti. På europeisk nivå stämmer inte det alls. Varför tar inte journalisterna upp detta?

• Philipsson

Med tanke på att boken i fråga är en antologi som innehåller ett bidrag av denne Goldberg + 14 andra personer, så måste ju det betyda att du själv inte har läst den, för då skulle du ju inte ha nämnt bara hans namn.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 10:21:50 följande:

Bara så du vet, det här är ingen vetenskaplig text. Jag vet hur man refererar, pluggar på högskolan och har skrivit c-uppsats.
    Alla här i tråden fattar ju hur det gick till. Du drog en rövare som inte gick hem. Slut på diskussionen.
  • Philipsson

54% av SR-journalisterna sympatiserar med Mp: www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf (s. 228)

SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort. Är inte själva syftet med public service att tillgodose objektivitet i nyhetsrapportering/analys av verkligheten?

Om inte denna situationen förändras bör SR läggas ned. Varför ha public service som ägnar sig åt indoktrinering av politiska budskap som är partianknutna?

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-25 10:59:49 följande:
    Ett exempel på inkröktheten.

FL är inte ett forum för akademiska avhandlingar, så alla fattar nog inte det. När du undervisar studenter kan du säkert få säga sånt utan att bli öppet ifrågasatt, men här är det troligare att du blir placerad i telepatsekten.

Jag menar lite vett och sans och självdistans kan man väl ändå begära. Testa ditt uttalande strikt logiskt - kan du veta vad alla fattar.

Och rent psykologiskt: Vad betyder det att man måste ta skydd bakom alla andra, att man inte har kurage att stå för sin åsikt själv.

Som pappa finns det en sak som jag anser viktigare att lära mina barn än kanske något annat - att våga stå för vad de tror på oavsett vad andra tycker.
    Gäsp
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-26 01:13:54 följande:
    Nej, både F! och MP ökade mer än SD i EU-valet !
    Nej, nu får du allt stoppa in ett nytt batteri i miniräknaren.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-26 01:13:41 följande:
    Han är SÅ utesluten, att han fortfarande ses som offentlig talesperson i stort och smått på både Avpixlat och på SDs hemsidor. Please!

Dessutom, oavsett Erik, så var ju Åkessons första handling efter valresultaten att hångla upp Front National. Så vi kan nog rätt enkelt komma till slutsatsen att SD är fascister och rasister bara på det.
    Ungefär som  sossarna, V och Mp hånglade upp Fi menade du?

Där kan man snacka om uppdelningen "vi och dom".
    ...

Front nacional, varför skulle det partiet vara fascister/rasister då? Ni demagoger tycker er visst ha rätten att skapa era egna definitioner av vad orden betyder.

Numera blir man kallad fascist av folk för att man eftersträvar nationellt självbestämmande. Orwellskt nyspråk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?