Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Det är bara partier som vill gå ur EU som är för mångkultur. De andra vill strömlinjeforma kulturen, göra den lika överallt.

Vill du leva i mångkultur, rösta Sd.

Vill du leva i ingen kultur alls, rösta på sjuklövern!

• Philipsson
    nihka skrev 2014-05-18 13:50:57 följande:
    Så trevligt att du tycker det. Sprid gärna den informationen till fler inom SD exempelvis riksdagsledamot Kent järnröret Ekeroth. I Ekeroths utalande i klippet som denna diskussion mellan dig och mig bottnar i finns nämligen inte det utgångsläget.

Jag upprepar: "Det är allas som lever och verkar här inklusive invandrare naturligtvis."
    Fast de som inte är svenska medborgare då, och vill behålla sitt gamla medborgarskap. Det är väl f.ö. inte alls säkert att man känner sig som "svensk" för att man bor och jobbar i Sverige.

Vem är du att sätta etiketter på vad folk ska känna sig som?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-18 13:58:21 följande:
    Det är alla des land som bor här. Oavsett om de kallar sig svenskar, judar, samer, romer, finnar, jämtar, gutar eller, som Åkesson kallar sig "etnisk skåning". Eller, för den delen, norrmän, danskar, tyskar, syrier, ungrare, jänkare, britter, sydafrikaner, egyptier, kineser, japaner, chilenare etc etc etc etc
    Fast om man inte är svensk medborgare får man ju inte rösta i riksdagsvalet, även om man är över 18 år. Då röstar man istället fram parlamentets sammansättning i det land man är medborgare i.

Det vore konstigt att tala om vuxna "svenskar" utan rösträtt. Lämpligare är då att tala om personer som är bosatta i Sverige men som förvisso inte är svenskar.

Förstår du?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-18 10:53:36 följande:

Om det är odemokratiskt att överrösta undrar jag varför Ekeroth här använder förstärkare som gör att hans röst dånar ut över det allmäna luftutrymmet. "Det här är svenskarnas land":

" target="_blank">

Det råder tydligen delade meningar om vad som är demokratiskt och odemokratiskt.

För en del är det tydligen odemokratiskt att tycka och anse att Sverige bör ta emot ett mindre antal invandrare än landet gör nu.

Det 'konstiga' är att ingen har lyckats förklara varför det skulle vara en odemokratisk åsikt. De bara säger det, upprepar det, som lallande tokar!
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-19 12:20:40 följande:
    Nja, ingenting i den länken styrker ditt påstående om att:

"För en del är det tydligen odemokratiskt att tycka och anse att Sverige bör ta emot ett mindre antal invandrare än landet gör nu."

Vem har någonsin påstått detta?
    Många. Jämt och ständigt.
    ---
    Kan jag tolka det som att du inte är en av dem, att du tycker det är fel att kalla Sd för ett "odemokratiskt" parti?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-19 12:34:28 följande:
    Att kalla SD odemokratiskt är något helt annat än det du skrev, och de som gör det gör ju det av många skäl. Knappast främst för att SD vill minska invandringen.
    Ge mig något sådant skäl då. Ett enda exempel på varför Sd skulle vara odemokratiskt.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 13:09:20 följande:
    1 a) Ska sd bestämma vilka seder och bruk de som bor i Sverige ska anamma? Innebär det att Halloween ska förbjudas då det är importerat från USA?
    Man kan ju hoppas det...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 18:59:59 följande:
    Jag tror att Philipsson avslöjat sig litet här - hen menar att SDs främsta mål, enligt hen själv i alla fall, är just att minska invandringen. Och att kritik mot SD automagiskt är kritik mot den idén, att minska invandringen. Intressant freudiansk slips där.
    Jag är ingen hen, utan en han. Var så vänlig med att omtala mig med rätt pronomen.
    ---
    Skulle det vara nån hemlighet menar du, att Sd:s viktigaste fråga har varit att minska invandringen till Sverige? Snacka om att slå in öppna dörrar...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?