Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-08-31 12:25:09 följande:
    Jag tycker att det är bra att brevbärare reagerar mot rasistpropaganda från SD och SVP. Det enda som är tragiskt i det hela är SDs fejksnyftningar som handlar om att folk reagerar mit deras rasistpropaganda. Sen när ska man tycka synd om rasister? Demokrati måste försvaras gentemot rasistpacket annars försvinner den helt om SD får makten.
    Visst, men allt blir så förvrängt genom floderna av gråt och självömkan för SD-sekten. 

Där är höjden av hjältemod när ledarna beväpnar sig mer aluminiumrör för att gå till attack mot någon stackars fyllskalle på Kungsgatan - eller när sektledarna manligt kärvt knuffar på kvinnor och kallar dem horor - eller när någon näringspolitisk talesman i fyllan och villan anklagar invandrare för stöld och spottar och fräser mot invandrare som försöker hjälpa dem.

Genom tårfloderna kan nog ynkedomen få ett hjältemodets skimmer medan brevbärare som inte vill dela ut  SvP:s och SD:s dynga blir till fega vänsterextremister.

All heder till brevbärarna och deras civilkurage - så jävla lätt är det inte att stå upp för det man anser rätt mot arbetsgivare och fack, särskilt inte på ett så hierarkiskt styrt företag som Postnord.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-31 16:21:26 följande:
    Ja, t.ex. gråter vi oftast inte om att Polisen varit stygga och drar på oss offerkoftan när vi vandaliserar och hetsar mot polisen, 
    Nehej.

Det var ju vackert, eller något.

Själv tycker jag att det verkar som vissa högerextremister och vissa vänsterextremister närmast lever i symbios med varandra.

Jag brukar tänka att den politiska skalan inte är linjär utan snarare cirkulär och att extremistgrupperna egentligen bara står ett litet snäpp ifrån varandra politiskt.

Ungefär som med fotbollshuliganer - för dem kan avståndet mellan Bajen och AIK tyckas oändligt - men för den som inte är engagerad är det ungefär samma sorts huliganer i bägge grupperna.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-31 18:36:44 följande:
    Har "järnrören" blivit till 'aluminiumrör' nu? När byttes materialet ut?

Oavsett det, så vitt jag vet har inte några Sd:are bloggat om hur vidrigt det skulle vara med sexhandel, för att sen gå ut och köpa en avsugning, vilket nån HBTQ-Mp:are gjorde härförleden.
    Enligt FL:s sverigedemokrater far man med osanning om man påstår att ledarna viftade med järnrör på Kungsgatan, det ska nämligen ha rört sig om aluminiumrör eller möjligen aluminiumprofiler.

Jag tror att det kan vara sant med lättmetall mot bakgrund av att det krävs ett viss mått av styrka för att lyfta ett järnrör och åtminstone Ekeroth ser ju rätt klen ut.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-08-31 18:56:40 följande:

Sverigedemokrat får inte det svar han är ute efter Ibland får man äta upp sin hetsning...

Den där är helt underbar.

Själv är jag förtjust i bilden av den gamla damen som slog efter en demonstrerande nazist i Växjö 1986.

Tiderna förändras då blev hon hjälteförklarad och man fick veta att hennes mamma hade suttit i nazistiskt koncentrationsläger, idag hade hon väl gripits av polis efter att först ha fått några batongslag.

Toleransen mot nazismen har verkligen förändrats på 30 år. För övrigt så var det NRP som demonstrerade då, ett parti som senare lades ner eftersom ledaren ansåg att SD hade tagit över partiets roll.

• FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-02 09:41:02 följande:

Jag tror nog vi alla i den här tråden (jag själv dessvärre inkluderad) skulle klassas som "mindre intelligenta", åtminstone om bedömningen av intelligens baserades på det som skrevs i den här tråden. 

Det tror inte jag för ett ögonblick - jag tror det finns gott om personer i den här tråden som är så pass "intelligenta" att de kan diskutera invandringspolitik utan att förlora alla nyanser, eller snarare så pass kunniga.

En nobelpristagare som byter blöja på sitt barnbarn framstår knappast som oerhört begåvad och att diskutera med sverigedemokrater är som att prata med ett barn som ständigt gör på sig.

Min uppfattning är iallafall att det är fullt möjligt att diskutera invandringspolitik med personer som vill begränsa invandringen på ett sansat sätt - dock inte med sverigedemokrater.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 14:36:07 följande:
    Detta är de facto ett kvinnoforum. Vad du lägger i det klanske mer har att göra med din oförmåga att se skillnad på kvinnor och småflickor
    oOOo oOOo skrev 2014-09-02 17:08:00 följande:
    Haha, det har du allt rätt i, värre rappakalja och infantilt raljerande dag ut och dag är nog svårslaget

Alltid lika intressant med dina djuplodande analyser

Håll i dig ordentligt nu och förfäras inte alltför mycket - men jag tror att Vitryssen är manSkrattande

Han har förmodligen inte nåtts av dina forskningsresultat avseende FL.

Skämt åsido. Visst kan tråden spåra ur rätt ofta men min uppfattning är att du avviker från egentligen alla andra här i tråden såtillvida att vi andra diskuterar politik medan du bara vill få kokettera en smula.

Jag tycker du kommer betydligt bättre till din rätt i egotrådarnaGlad
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-09-02 20:58:10 följande:

Och toksekten fantiserar om våldtäkter igen - och som vanligt utförda som kulturberikning

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5953620

Icke fungerande länk, men det går bar att googla på 

Hotas efter SD-kritisk låt - politiker gör "tummen upp
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-09-02 21:01:07 följande:
    Icke fungerande länk, men det går bar att googla på 

Hotas efter SD-kritisk låt - politiker gör "tummen upp
    StackarsMia skrev 2014-09-02 21:01:54 följande:
    Kan du uppdatera?
    StackarsMia skrev 2014-09-02 21:04:27 följande:
    Du får fiska fram en legitim länk, inte IRM som ständigt sprider lögner.

Det är bara att markera texten i mitt inlägg som är rubriken till inslaget och sen klistra in den i din webbläsare. Det är inte så särskild svårt. Själva låten som fick SD-sekten att vaja av hat och börja mässa om kulturberikning finns på Youtube, helt oförarglig, tycker jag.

Det är tydligen rätt illa beställt med impulskontrollen bland Åkessons Boka Haram-soldaterSkrattande

Men för din skull ska jag göra ett försök, det finns väl något som heter tinyurl, men vänta dig inte för mycket, jag har aldrig gjort om en länk förut och vet inte hur man gör.

Ett ögonblick bara, sen är jag tillbakaSolig

Då ska vi se vad det blev. Det vore ju synd  om du missar artikeln bara för att du inte vet hur man kopierar en text.

tinyurl.com/n9ebva8

• FDFMGA

Tack Stackars Mia!

Man lär sig mycket av att försöka hjälpa våra stackars sverigedemokrater till bättre vetande, inte tu tal om annatSolig

Svar på tråden Varför hatar folk SD?