Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

FrauCasio skrev 2014-08-25 14:19:41 följande:

Och här brinner Sverige igen: www.aftonbladet.se/nyheter/article19418029.ab

Hmm, kan det eventuellt handla om läsförståelse.

Hursomhelst - om du läser riktigt, riktigt noga så framkommer  det att det inte är Sverige som brinner utan att några bilar brunnit i en stadsdel i Stockholm som kallas Rinkeby.

Och om du lyssnar riktigt, riktigt ordentligt på den polis som intervjuas så kan du säkert höra honom säga att det handlar om en liten klick som vill sabotera det samarbete som finns mellan polisen och de som bor i Rinkeby -  men att polisen fortsätter sitt långsiktiga arbete för att finnas tillhands för alla som bor i Rinkeby.

Vi svenskar tror nog mer på polisens version än den om att Sverige brinner.

Kan det vara alla orimliga  överdrifter som gör att svenskarna har så svårt att tåla SD-sekten. Är det inte Sverige som brinner så är det Isis som står vid Stora Bält och Sveriges muslimer som ansluter sig till dem.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2014-08-26 07:15:26 följande:
    Vilka gör det, kallar Reinfeldt för rasist?
    Vart har du hört/läst det nånstans?
    Jag har ett några sverigedemokrater här på FL kalla Reinfeldt rasist - kanske dem Bejje syftar på.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-08-26 07:21:38 följande:
    Jag har ett några sverigedemokrater här på FL kalla Reinfeldt rasist - kanske dem Bejje syftar på.
    Sett 
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2014-08-26 07:25:57 följande:
    Aha, ja då förstår jag, lustigt sätt att se på saken.
    Jo, det kan man nog lugnt konstatera.

Finns lite olika varianter på sektanhängarnas syn på rasism; en är att Reinfeldt diskriminerar oss svenskar till förmån för invandrare och därför bör stämplas som rasist - de andra är så skruvade att det är en för besvärlig uppgift så här på morgonen att försöka beskriva dem.
  • FDFMGA
    Katjanordegren skrev 2014-08-26 17:30:46 följande:

Varför blundar jävla politiker för sanningen och fakta, som alla andra ser
    Det är dags att vakna
    Sluta bli hjärntvättade av flaska propaganda som sprid av media, kolla på verkligheten för faaaaaan! 

Philipsson skrev 2014-08-26 17:35:21 följande:
    Ja, så är det. Nu har t.o.m. folk som är ointresserade av politik vaknat och insett att denna oansvariga massinvandringspolitk inte längre kan fortsätta.

Jo, minsann - våra allra största begåvningar tänker alltid till i SD-trådarna.

Här får vi veta att å ena sidan så ser alla sanningen - samtidigt som det är dags att vakna och sluta upp med att låta sig hjärntvättas.

Man kan ju åtminstone inte anklaga SD-sektens anhängare för att inte bjuda på många skratt.

Jag skulle gissa att man kan formulera om ovanstående till att allt är invandringens fel, typ. Att alla egentligen ser detta, men vägrar inse att det är invandringen som ligger bakom förfallet. Många är till och med så hjärntvättade att de tror på ekonomiska experter som påstår att Sveriges ekonomi tillhör Europas starkaste.

De ondskefulla batikhäxorna har säkert en kvast med den hjärntvättande häxbrygdenSkrattande
  • FDFMGA
    Aqt skrev 2014-08-27 06:02:20 följande:
    Tyckte Jimmie Åkesson var lite försiktig med att poängtera att delar av Migrationsverkets 48 miljarder ska gå till välfärden istället.

Men budskapet gick fram hoppas jag.

Tänk att det ska vara kontroversiellt inom politil att tycka sådant, när cancerpatienter och äldre får bristfällig vård idag. Om man säger det "ställer man grupper mot varandra", som att migrationsbudgeten är outtömlig och fridlyst.

SD täpper till hålen i välfärden och hjälper flyktingar, det tror jag inte något av de andra partierna har råd med.
    Mycket prat om välfärden nu samt att Sveriges ekonomi befinner sig i fritt fall.

Det går alldeles utmärkt att jämföra svensk ekonomisk utveckling med andra länders - länder med en betydligt mer restriktiv invandringspolitik.

Ett bra mått är statsskulden relativt BNP - ett land som lever över sina tillgångar får självklart en högre kvot än ett land i ekonomisk balans. Man kan notera att länder som Finland, Danmark, Holland har en högre kvot än Sverige och en sämre ekonomisk utveckling överhuvudtaget.

www.google.se/publicdata/explore&met_y=gd_pc_gdp&idim=country:se:no:de&hl=sv&dl=sv#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:se:de:fi:dk:nl&ifdim=country&hl=sv&dl=sv&ind=false
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-27 11:38:33 följande:
    Det som då är intressant att veta är om det finns någon koppling mellan dessa siffror och invandringspolitiken eller om det har andra orsaker. Att bara anta att det finns eller inte finns ett samband är att skjuta sig själv i foten.
    Beror nog på vilket perspektiv man har.

Mitt är att det är den som påstår att man kan frigöra enorma resurser genom att begränsa invandringen med 90 procent och dessutom anser att Danmark och Finland är exempel på länder som har begränsat invandringen med lyckat resultat som har en hel del att förklara utöver skotthålen i den egna foten.

Jag påstår inget annat än att den den statistik man kan ta fram från länken i mitt förra inlägg är en tydlig indikation på att sektledare Åkesson skjuter sig själv i foten med ett maskingevär. Dessvärre skadar han också andra medan han sysslar med sina främlingsfientliga excesser.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-28 17:21:42 följande:
    Som du vet underskattar ju de flesta opinionsinstitut Sd, så i verkligheten lär det ligga på runt 12%, kanske mer. Men men, det är ju ingen idé att diskutera det, utan bara att avvakta resultat.
    Tja jag skulle föredra att SD får under 10 procent men viktigare än detta är hur det resultatet blir i övrigt.

Får SD en vågmästarroll där de rödgröna blir större än de borgerliga partierna så kommer detta att innebära blockpolitikens död, tror jag.

Nu ser jag helst att de rödgröna får egen majoritet - men nog skulle det kunna bli spännande att följa hur övriga partier skulle manövrera för att se till att det svenskfientliga SD inte får något inflytande över politiken.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-28 17:55:41 följande:
    Det där var lite roligt ffaktiskt. Legitimerad pajas och clown?
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Det är mer än man kan säga om SD-sekten - som egentligen bara älskar att hata.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?