Varför hatar folk SD?
JTA skrev 2014-08-22 18:15:23 följande:
Som så ofta bland mångkulturförespråkare gör du misstaget att beskriva det blandade samhälle du lever i i termer av hur folk ser ut. Du låter som värsta rasisten. Och vad hjälper det att du trivs bland folk som ser olika ut. Mångkultur funkar inte, det är ett faktum. Taskig ekonomisk tillväxt med medföljande socioekonomisk status och associerade problem är givna. Dessutom är jag av helt motsatt uppfattning - monokulturer funkar inte, de stagnerar alltid - medan mångkulturer har potential att utvecklas.
Och att du måste ställa frågan om det är viktigt att svenskarna inte försvinner som folkslag. Den jävla frågan tog faktiskt andan ur mig. Vilka andra folkslag vill du utrota?FDFMGA skrev 2014-08-22 17:24:53 följande:
Sen finns det en annan och för mig minst lika viktig aspekt. Har du någonsin testat att odla bakterier i en petriskål, de förökar sig med exponentiell hastighet tills de förbrukat allt substrat. Om du ser Sverige som en liten del av petriskålen - så inte är det verkliga hotet mot oss att befolkningstillväxten är för låg bland de som funnits här en längre tid eller att invandringen från mer tättbefolkade delar av petriskålen är för hög - problemet är att den sammantagna befolkningsökningen i skålen är för hög relativt de begränsade resurser som finns i petriskålenJTA skrev 2014-08-22 18:15:23 följande:
Så nu vidgar du diskussionen till tillväxtkritik på ett globalt plan. JTA skrev 2014-08-22 18:15:23 följande:
Tänk så här: Vi har en nation, en stat som är suverän, självbestämmande. Vi har möjligheten att skapa ett bra samhälle, för vi är duktiga, plikttrogna, flitiga och rationella. Så varför inte försöka? Varför måste vi ta ansvar för att andra människor och stater bara skapar kaos? Vi kan utgöra det perfekta exemplet, vi kan vara en humanistisk stormakt!FDFMGA skrev 2014-08-22 17:24:53 följande:
Ja, jag tänkte just på vem som skulle hänvisa till Goodwin när jag skrev att det våldsamma hatet och rädslan för muslimer har tydliga historiska paralleller.Historielöst trams, skulle jag vilja påstå och jag anser att du blundar för det uppenbara.
!FDFMGA skrev 2014-08-22 17:24:53 följande:
Ja, jag tänkte just på vem som skulle hänvisa till Goodwin när jag skrev att det våldsamma hatet och rädslan för muslimer har tydliga historiska paralleller.Historielöst trams, skulle jag vilja påstå och jag anser att du blundar för det uppenbara.
FDFMGA skrev 2014-08-22 17:24:53 följande:
Ovanstående är din personliga politiska plattform och anledningen till att så många sverigedemokrater brukar uppskatta dina inlägg. "Massinvandringen riskerar att förgöra vårt land och vårt folk".