Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Bejje skrev 2014-08-15 00:55:28 följande:
    Om det är 80st eller 8000st spelar ingen roll i hur illa det är av den enskilde personen. Åker man iväg och stöder terrorism och Sverige vet om det så ska det inte daltas utan man bör i första hand försöka utvisa dom och om det misslyckas av olika skäl bör de hamna på livstid fängelse. 
    Jag tror att fixeringen vid Isis bland sverigedemokrater börjar anta episka proportioner.

Mitt inlägg handlade om barnaga i Sverige,  inte om fanatiska galningar i Irak.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-15 10:28:27 följande:
    Va? JAG införde ett nytt samtalsämne.
    Ja, och Beije replikerade på  inlägget nedan som handlar om barnaga. Den enda koppling jag kan se är väl att Isis anser att barnaga är en bra uppfostringsmetod. 

Det blir lite väl mycket av goddag yxskaft när Beije börjar orera om Isis-sekten som en replik på ett inlägg om lagstiftningen angående barnaga i Sverige.

Möjligen en variant på det gamla "Proletärer i alla länder förenen eder" - men här som toksekter i alla länder förena er.
    FDFMGA skrev 2014-08-15 00:30:28 följande:
    Nej, jag missförstår inte. Ett faktum som du kommer att stöta på om du studerar domar mot personer som skadat barn allvarligt genom avsiktligt våld är att dessa de dömda inte sällan påstår att det bara handlade om en liten dask i stjärten.

Du vill sanktionera våld mot barn genom att ta bort lagstiftningen mot barnaga.

För övrigt tycker jag att intresset för att smiska barnstjärtar ibland har ett osunt drag av pedofili eller sadism.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-16 05:05:43 följande:
    Men du begriper uppenbarligen inte skillnaden mellan att "tillåta" och att "förespråka".
    Nja, jag skulle närmast vilja likna ditt uppträdande i den här tråden vid en bjäbbande knähund - ilsken som tusan, tills man tar ett steg emot  den, då den flyr med svansen mellan benen. Men man hinner knappt tänka "så skönt" - innan hen är där igen och bjäbbar. Och så upprepas proceduren.

En knähund som i ett trängt läge flyr till Metapedia för att finna trygghetSkrattande

Nåja. Du anser att lagstiftningen avseende barnaga inte behövs samt att barn inte skadas av en dask i stjärten. Som jag skrev tidigare så finns det tyvärr alltför många exempel på barn som farit mycket illa fysiskt och psykiskt av att ha haft oturen att växa upp hos föräldrar som tar till våld mot dem - men kallar detta "en dask i baken".

Jag tycker att det är bra att samhället mycket tydligt markerar i lagstiftningen mot barnmisshandel - och efter vad jag kan förstå finns det ett fullständigt konsensus i riksdagen om detta - inte ens SD lär väl föreslå att man ska avskaffa lagstiftningen mot barnaga.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-18 15:46:40 följande:
    Oj då, här slås sanningar fast, fast på lösan sand!

Om nu offentligfinansierad föräldraförsäkring ska finnas - vilket självfallet kan diskuteras -, varför skulle det då innebära större frihet för människor om staten dikterar villkoret för hur denna försäkring tas ut?

Är du inte i det orwellska nyspråket nu? Frihet är slaveri, sanning är lögn, o.s.v.

Hur kan beslut du själv inte har rätt att fatta, betraktas som grundade i frihet?
    --
    Själv lutar jag f.ö. åt att avskaffandet av den offentliga föräldraförsäkringen vore det bästa.
    En petitess.

Du kanske borde läsa boken. Såvitt jag minns så är Storebrors centrala budskap att "Krig är fred, okunnighet är styrka och frihet är slaveri". Iofs är det längesen jag läste den - men det skulle förvåna mig om du har rätt.

Applicerat på er SD-kramare så verkar det som ni menar att krig är fred när ni lismar om att man bättre hjälper i närområdet.

Och att ni ser okunnighet som en styrka vittnar ju många inlägg här på FL om.

Ta och läs boken vetja, alltid lär du dig något. Den är dessutom bra - även om jag personligen anser att Djurfarmen bättre beskriver hur makten kan korrumpera.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2014-08-18 23:31:53 följande:
    På ämnet att kasta ut islamisterna ur Sverige så såg jag det här uttalandet från en skånsk politiker:

"Svenskar som ansluter sig till terrorarmén IS bör fråntas sitt medborgarskap och utvisas för gott.
    ...
    Den som reser ner till Irak eller Syrien och går med i en terrororganisation som IS borde fråntas sitt medborgarskap. De hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle
    ...
    Annars riskerar Sverige att bli en enklav för terrorister."

Och detta uttalande kommer givetvis från en ...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

.
    .
    .
    .
    .
    ... folkpartist:
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/fp-kandidat-vill-utvisa-svenska-is-medlemmar/
    En kurd.

Jag såg ett reportage om en annan svensk med kurdisk bakgrund som anslutit sig till peshmergastyrkorna för att slåss mot Isis.

Det är inte så svårt att förstå att många kurder blir personligt berörda när det handlar om kurdernas överlevnad i norra Irak.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-08-19 00:05:33 följande:

Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle. Ni som inte tar hotet på allvar borde tänka om. En sådan omvandling går snabbare än man tror och speciellt med ett av världens mest extrema asylprogram.

Man kan inte importera människor, tja, kan kan man väl men det kallas människohandel.

De som du påstår vara importvaror är alltså människor som flyr från t ex just Isis.

Problemet tycks vara att ni inom sekten tycks tro att flyktingarna är en maskerad Isisattack mot Sverige.

Det handlar om människor. De som flyr är människor, kan du förstå det. Och det är människor som flyr från galenskapen, inte en attack mot Sverige.

.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 08:04:02 följande:
    Det värsta skitsvar jag vet. På samma sätt som många oroar sig för "framväxande fascism" etc är vi många som oroar oss för växande islam i Sverige. För mig en ytterst sund och logisk oro.
    Tycker det var ett bra svar.

Visst finns det skäl att fundera över om en allt större grupp troende muslimer kommer att påverka Sverige i en riktning man inte anser önskvärd - men det är skillnad mellan oro och att skriva:

"Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle"
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2014-08-19 11:23:59 följande:
    En kurd? Du menar att mannens etnicitet skulle spela någon roll? Får man säga sådant? Är han inte svensk?

Vad hade du tyckt om en SD:are hade pekat ut mannen som "kurd"?

Oskyldig
    Mm, det måste te sig väldigt märkligt om man har uppfattningen att det är antingen eller som gäller - ungefär som när sektledarna babbade loss ordentligt på Kungsgatan och förklarade för en svensk och kurd att Sverige är toksektens land och att han skulle passa sig med att ifrågasätta SD-sekten.

Jag delar inte sektens syn på svenskhet - så för mig finns det inte något antingen eller - utan bara ett både och.

Ja, FP-politikern är kurd. Jag förstår att det är ett problem för dig och att du då uppfattar det som att han inte kan vara svensk.

Så svaret på din fråga är att jag nog hade invänt mot en anhängare till SD-sekten som pekat ut mannen som kurd - men då utgår jag från att det hade följts av påståendet att han därför inte kan vara svensk.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2014-08-19 22:04:58 följande:
    Bara kul att se dig dra etnicitets-kortet - när det passar ditt syfte.
    Nja, jag har inga problem med att en kurd kan vara svensk - och just därför har jag heller inga problem att nämna ursprung på en svensk när det är relevant.

Lapsusen i ditt resonemang är att du utgår från att jag tänker som du - men jag är inte sverigedemokrat eller SD-kramare - och börjar alltså inte bildligt talat tugga fradga när någon påstår att en kurd kan vara lika svensk som jag.

Dessutom tror jag att du inte heller har förstått betydelsen av begreppet "etnicitetskortet" - det är visserligen inte min hemmaplan eftersom det närmast är sverigedemokratiska - men jag uppfattar det som SD-sektens sätt att påstå att man är kulturrelativist.

Det är många år sen jag flyttade från min hemstad, inte desto mindre håller jag fortfarande på ett helt annat fotbollslag än de Allsvenska lag som spelar här - trots att min hemstads harvar runt i de lägre serierna.

Vad jag försöker förklara är att man alltid har sitt ursprung med sig - och att det inte finns något kulturrelativistiskt i att förklara att en svensk som ansluter till peshmergastyrkorna är kurd eller att en annan svensk som har synpunkter på dem som strider för Isis-sekten också är kurd.

Du har ju en skiljelinje mellan SD-sektens sätt att se på assimilation och svenskens att se på integration. Lite förenklat innebär toksektens svenskhet att främmande element ska sudda ut sitt ursprung medan integration innebär att man behåller sitt ursprung men blir en funktionell del av något annat.
  • FDFMGA
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-20 00:16:39 följande:

Hittade ett inlägg i en annan tråd som passar ypperligt här, något de lågbegåvade kan ta till sig. Ni vet vilka ni är .....

Sådant här fascinerar mig. Hur mentalitet fungerar hos människor. Kommer ni ihåg svininfluensan? Och vaccinet? Hur folk bokstavligt kallade andra MÖRDARE om de inte tog vaccinet? Osolidariska, ja rent allmänt de mest hemska som fanns just då.
    Och som sedan visade sig vara de mest pålästa för att de inte svalde allt med hull och hår? Utan att just de negativa var de som visade sig ha mest underbyggda ställningstaganden. Och efter att det gick snett började vaccinförespråkarna vråla om kompensation. Att de blev vilseledda... För att de själva inte tog ansvar och sökte information. Som de negativa uppenbarligen hittade men som "massan" valde att inte tro på för storebror sa ju...! Naivitet borde vara utdött i den värld vi lever i idag. Men massorna vill ju inte ta ansvar för något sådant!

Samma mentalitet ser jag i aktion i det här ämnet. Den större massan följer blint. Utbrytarna är hatade, föraktade, de vill att folk ska DÖ! Och utbrytarna kommer få rätt i slutänden även här.
    Den större massan kommer alltid att följa en ledare och tro på allt som sägs från det hållet. Det är på det sättet religioner håller sitt järngrepp om människor.

Men det kommer massorna aldrig acceptera förrän det är försent att göra något. Och då står de och skriker högst om att ingen talade om det för dem. Att de är lurade. För egenansvar existerar inte...
    Så mycket lättare att svartmåla utbrytarna än att faktiskt tänka själv. Att skamma utbrytarna. Få det att verka som om de är de mindre intelligenta. De vet inget! När det faktiskt är massorna som inte förstår.
    Det är härskarteknik. "Oliktänkande accepteras inte! Kalla dom för allt möjligt bara ni lyckas hålla dom tysta!"  
    Hur tror ni Hitler fick med sig massorna? Att hela tyskland var idioter? Nej knappast. Han var en karismatisk ledare som visste vilka knappar han skulle trycka på. Och när massorna började följa honom dog, bokstavligen, de oliktänkande. Och är inte det lite skrämmande likt vad massorna idag tycker att SD följarna ska göra..? När massorna skriker nazist idag, är det otäckt likt vad Hitler fick Tyskland att göra. Bara det att idag är nazist/rasist vad JUDE var då. Alla medel är tillåtna bara de försvinner/håller tyst..... Och massorna ser det inte ens själva. Precis som då.
    Demokrati finns bara så länge alla tycker som massorna...

Hur uppfattades de människor vars upptäckter har skapat världen idag? Var de "en i massan" eller var de utbrytare?
    Större delen av världens människor har aldrig varit "tänkare" av stora mått. De som följer massan är inte de som skapat. Det är människor som tänker utanför lådan, eller för all del, tänker längre än näsan räcker, som gör att världen utvecklas.

Massorna kommer aldrig inse något förrän det är försent. Allt för många följer strömmen. För det är så lätt och sedan kan man alltid hävda att det var någon annans fel..! Du gjorde ju bara vad andra sa var rätt..!?

Och ja, jag inser att det här inlägget kommer att plockas ner till bitar, källhänvisningar kommer att krävas, BEVIS tack!. Men allt det där finns redan där ute. Vill ni veta söker ni. Vill ni inte så är det ert val. Och allas konsekvenser.

Ett citat: You cannot learn cause you do not see

Mitt i toksektsprick.

Det är centralt för SD-sekten att utmåla folket som vilselett men att sekten skådat ljuset och att historien ska ge dem rätt.

Till och med den ensamma galningen på torget som förklarar att undergången är nära har samma förkunnelse.

I princip så lallar väl alla sverigedemokrater på samma visa - att folket är manipulerat men att SD äger sanningen.

Även de obligatoriska maranatabeteendet finns med i texten: "Utbrytarna är hatade, föraktade"

Men Maranatasekten brukade i stället sjunga: Maranata heliga de är - hånade av folket...

Sekter är sig lika oavsett om det handlar om religiösa fanatiker - eller om vidskepliga "strålkärringar " som i SD-sektens fall.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?