Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-09 16:28:35 följande:
    Det var verkligen rätt tråd att skriva något sådant i. Jag skulle kunna tänka mig att den här tråden ter sig ganska pinsam för utomstående också.
    Jag skulle tro att den här tråden bara läses av sådana som skriver i den.

Dagens uppgift plöj igenom 17.000 inlägg om SD och kom sen med ett utlåtande.

Själv anser jag att det inte spelar någon roll att den här tråden är oändlig - problemet är att forumet spammas av nya SD-trådar hela tiden.

Den här är lätt att undvika för den som är intresserad av politik men inte bara SD - spammet däremot är som ogräs som helt tagit över  FL:s politiska landskap.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-10 00:20:38 följande:
    Ok. Så har man en källa till något så räcker det alltså att hänvisa till den en gång i en tråd och sedan hänvisa till den tråden i fortsättningen när man vill åberopa den, i stället för att länka eller klistra in i rätt diskussion?

Tycker nog Bejje har rätt faktiskt. Det är inte han som framstår som "jävla lat" just här.
    Bejje skrev 2014-09-10 07:20:47 följande:
    Som sagt, är du så lat att du inte ens orkar lägga fram länkar som backar upp det du säger så är du inte trovärdig för fem öre. 

Omvänd bevisföring.

Om jag påstår att vitryssar och bejjar tillhör SvP - så är det min uppfattning att jag i så fall måste kunna backa upp mitt påstå%3
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2014-09-10 08:09:50 följande:
    Bejje skrev 2014-09-10 07:20:47 följande:
    Som sagt, är du så lat att du inte ens orkar lägga fram länkar som backar upp det du säger så är du inte trovärdig för fem öre. 

Omvänd bevisföring.

Om jag påstår att vitryssar och bejjar tillhör SvP - så är det min uppfattning att jag i så fall måste kunna backa upp mitt påstå%3
    FL har inte det mest pålitliga av system, sändningen bröts mitt i.

Omvänd bevisföring.

Om jag påstår att vitryssar och bejjar tillhör SvP - så är det min uppfattning att jag i så fall måste kunna backa upp mitt påstående med ordentliga bevis medan ni om ni bedömer er själva utifrån samma måttstock som ni dömer andra skulle behöva bevisa er "oskuld".

Konsekvensanalys - är en underskattad sysselsättning på vissa håll och kanter.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-10 08:12:16 följande:
    Ja. Vad det nu har med någonting att göra.

Backa gärna upp det i den här tråden också, och inte bara med nåt halvdiffust snack om att det står i den och den helt andra tråden och att man får kolla själv.
    Så du valde att svara på det av mina inlägg som blev avhugget. Hoppas att du inte såg det andra. Som jag petar in här under.
    FDFMGA skrev 2014-09-10 08:11:54 följande:
    FL har inte det mest pålitliga av system, sändningen bröts mitt i.

Omvänd bevisföring.

Om jag påstår att vitryssar och bejjar tillhör SvP - så är det min uppfattning att jag i så fall måste kunna backa upp mitt påstående med ordentliga bevis medan ni om ni bedömer er själva utifrån samma måttstock som ni dömer andra skulle behöva bevisa er "oskuld".

Konsekvensanalys - är en underskattad sysselsättning på vissa håll och kanter.
    Om du inte förstod så är det alltså den som påstår något som har bevisbördan. Påstår man att Isis delar ut flygblad utanför Södermalmsmoskén så förväntas man belägga det - och påstår man att vitryssar och bejjar är SvP-are så får man belägga detta. Det senare var alltså ett exempel på orimligheten i att kräva omvänd bevisföring,

Fast att ni är lata - det kan man ju gott påstå. 
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-10 13:22:29 följande:
    Jag förstår vad du säger. Jag förstår däremot inte riktigt syftet med det. Visst, du hävdar att det är Bejje som ska bevisa något och inte nihka - men det är samtidigt hon som åberopar källor som hon inte vill eller orkar länka till. Hade hon sagt "bevisa för mig att det är Isis" hade det varit en annan sak, men nu var det hon själv som förde de där källorna på tal.
    till exempel inlägg 14 i tråden jag länkar till. 

www.familjeliv.se/forum/thread/73921664-isis-delar-ut-flygblad-utanfor-stora-mosken-pa-sodermalm/2
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:23:26 följande:

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

"Det här med Sverigedemokraterna...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

....byt nu ut ordet Sverigedemokraterna mot ordet judarna i texten ovan."

Det var väl du som skrev att du kan känna sorg när du ser hur etniska svenskar inte längre utgör den absoluta majoriteten av de människor som finns i våra städer.

Jag tror inte att man kan utbilda folk till att inte sörja att Sverige inte längre är ett etniskt homogent land, inte desto mindre har personer med åsikten att människors yttre är viktigt möjlighet att välja att inte uttrycka den i sammanhang där de riskerar att bli motsagda - däremot har till exempel en svart person inte möjlighet att ömsa skinn för att smälta in i miljöer där andelen sörjande etnocentriker är hög.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-11 00:19:28 följande:

Fick precis ett meddelande från famijelivs moderatorer som påminde mig om varför jag försvinner från detta forum ibland i flera månder i sträck.

Därför det finns helt sjuka moderatorer här som tar bort inlägg och sätter anledningar som inte stämmer överens med verkligheten.

Ett inlägg jag nyligen skrivit blev borttaget med anledning att det inte är tillåtet att sprida främlingsfientliga saker och rasism i forumet. Detta är ju tota lögn och förtal då jag inte har gjort något som ens kan anses som rasism eller främlingsfientligt. 

Inte ett ord som kritiserar en viss folkgrupp fanns med i inlägget, inte ett ord som kritiserar efter hudfärg fanns med. Ingen kritik eller något negativt alls om grupper eller personer överhuvudtaget fanns med. Däremot fanns mycket kritik mot politiken vilket i ett demokratiskt samhälle är fullt tillåtet, men eftersom familjeliv inte står upp för demokrati vilket de gång på gång på gång visat när de tar bort inlägg på helt fel grunder, så orkar man till slut inte med dessa vänstervridna moderatorer och sticker härifrån.

Man hade ju önskat ett forum med moderatorer som inte är politiskt styrda utan bara följer de regler forumet har, men det gör man tyvärr inte. 

Du menar väl de regler du vill att de ska ha.

Om FL har  en regel att det inte är tillåtet att länka till den rasistiska hatsajten avpixlat så är ju moderatorerna konsekventa om de tar bort inlägg där det länkas till avpixlat.

Det är ju en visa i pressen vilka sverigedemokrater som varit där och lättat på trycket - och sen så får de respass från partiet på grund av nolltoleransen mot rasism - jag tycker det verkar vettigt att FL har en regel att man inte tillåter länkar dit.

Den som har behov att hata kan ju göra detta utan att ta omvägen över FL till avpixlat.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-11 09:19:30 följande:
    Du är själv rätt duktig på att hata. Men ditt hat är ju rätt sorts hat, så då är det okej.

Jag vidhåller att låtsasmoderatorer inte tillför någonting. Låt dem (FL) rensa bort inlägg om de vill, det är deras forum. Men att du sitter där stolt som en tupp och nästan skryter med att det är du som anmäler länkar till "rasistiska hatsajter" är inte vidare klädsamt.

Som jag ser det borde det handla mer om vad som står när man klickar på länken än vilken sajt det handlar om. Och jag håller uppenbarligen människors förmåga till egen källkritik betydligt högre än vad du gör, som tar på dig rollen att se till att folk inte utsätts för "skadligt material".
    Hm, jag har väl inte påstått att jag anmält bejjes inlägg.

Jag kommenterade bara det faktum att han vill att FL ska följa sina regler och att det ju just är detta de gör.

Dina behov att tala om hur FL och hur medlemmarna här ska agera är väl relaterat till ditt stora behov att framstå som fritt tänkande och politiskt inkorrekt.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2014-09-11 11:38:52 följande:
    Jag skulle väl snarare säga att man kräver en långt mycket större tolerans för det som är annorlunda än det man ger de som tycker annorlunda och det är inte okej.
    Det finns inget försvar för att ge sig på ett parti, deras möten och deras anhängare.
    Jag tolkade din första text som att den handlade om åsikter om SD - medan du nu tar upp våld eller störande av möten.

Jag tror att det är ytterst få av den stora majoritet svenskar som ogillar SD:s åsikter som anser att det är ok att hindra Åkesson att tala eller att ge sig på sverigedemokrater.

Däremot finns det inget som säger att de till skillnad från alla andra ska ha exklusiv rätt att få framföra sina åsikter oemotsagda.
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-12 00:42:35 följande:
    Ja huvva, Finland är ju de riktiga fullblodsrasisterna. Det följer ju visserligen alla konventioner, men inte mer än så.

När vi tar in runt 2500 flyktingar per vecka (som kommer öka) så tar Finland in ca 2500 per ÅR. 

Så för den som inte förstod det så var jag ironisk i min första mening :)
    Jag tycker Finland är ett bra föredöme och ett land som sköter invandringspolitiken mycket bra. De har dessutom riktigt bra skolor och mycket lägre kriminalitet.
    Och i Finland har man negativ tillväxt för tredje året i rad och landet anses vara på väg in i en klassisk depression.

De två länder i EU som har den starkaste ekonomin är också de två som tar emot den största andelen flyktingar - Sverige och Tyskland.

Det finns ekonomiska faktorer i samband med invandring som är alldeles för komplexa för att de ska kunna beräknas av SD-sektens kulramsarmé.

För övrigt tyckte jag att de sa något nyss på radion att en stor majoritet av väljarna föredrar att de anständiga partierna inte samarbetar överhuvudtaget med SD - och så blir det naturligtvis också efter valet, oavsett valutgång.

Så allt blir som vanligt - SD utan inflytande - utom på avpixlat där deras politiker lättar på trycket under anonyma signaturer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?