Bejje skrev 2014-09-12 00:42:35 följande:
Ja huvva, Finland är ju de riktiga fullblodsrasisterna. Det följer ju visserligen alla konventioner, men inte mer än så.
När vi tar in runt 2500 flyktingar per vecka (som kommer öka) så tar Finland in ca 2500 per ÅR.
Så för den som inte förstod det så var jag ironisk i min första mening :)
Jag tycker Finland är ett bra föredöme och ett land som sköter invandringspolitiken mycket bra. De har dessutom riktigt bra skolor och mycket lägre kriminalitet.
Och i Finland har man negativ tillväxt för tredje året i rad och landet anses vara på väg in i en klassisk depression.
De två länder i EU som har den starkaste ekonomin är också de två som tar emot den största andelen flyktingar - Sverige och Tyskland.
Det finns ekonomiska faktorer i samband med invandring som är alldeles för komplexa för att de ska kunna beräknas av SD-sektens kulramsarmé.
För övrigt tyckte jag att de sa något nyss på radion att en stor majoritet av väljarna föredrar att de anständiga partierna inte samarbetar överhuvudtaget med SD - och så blir det naturligtvis också efter valet, oavsett valutgång.
Så allt blir som vanligt - SD utan inflytande - utom på avpixlat där deras politiker lättar på trycket under anonyma signaturer.