Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-08-12 00:21:53 följande:
    Brukar du ofta tala om för män att uttalanden om din kvinnosyn inte syftar på dem? Hahahahahahaha!

Ja, så resonerar den som har svårt med analys.
    Hen är förmodligen lite obekant med könsskillnader.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-12 11:24:15 följande:
    Varför lägger du ord i min mun? Det där du citerar har jag aldrig sagt. Var vänlig, ange varifrån du har hämtat det du citerar fortsättningsvis. 

Du är nog en av de mest ohederliga nätdebattörer jag har stött på.
    Nja, då är det väl snarare synnerligen ohederligt av dig att välja inlägget jag skrev där den förbannade autokorrigeringen gjorde det oläsligt. Jag skrev om det strax efter.

Som du kan se framgår det av bägge, men tydligare i det rättade, att det är Grind jag vänder mig till.

Jag har inte påstått att du uppmanat en kvinna vars man försökte våldta henne att vara mer följsam - däremot påstår jag att Grind har gjort det här på FL:s känsliga forum-
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-12 12:29:16 följande:
    Jag läste vad jag läste, och reagerade på det, och istället för att be om ursäkt, så kallar du MIG ohederlig. Du har uppenbarligen ingen skam i kroppen.
    Men det är ju bara samma fenomen som alltid - att du inte riktigt hänger med, och därför går du ibland i taket helt i onödan.

Mitt inlägg var riktat till Grind, det var därför jag svarade på hens inlägg. 

Det är så det går till - försök nu att inte vara en sådan kinkig  prinsessa på ärten som du har för vana att vara.

Du använder dig ju egentligen av samma metod som jag - när du replikerar på ett inlägg så riktar du dig till den vars inlägg du replikerar på. Det gäller oss alla.

Ta och lugna ner dig ett spass nuSkrattande
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-12 12:50:33 följande:
    Du är psykopat.
    Men då - nu blir du ju sådär igenFörvånad

Har du varit ute och spanat efter batikhäxor på förmiddagen? Jag tycker det verkar som det är efter dessa tillfällen du blir som oggigast.

Hursomhelst. Du brukar ju skryta med att du inte är gymnasist. kanske det är det som fattas dig - att du inte förstår att det var Grind jag riktade mig till och att jag nämner dig eftersom jag tycker att hen har mött en intellektuell jämlike i dig - samt att hen är mycket uppvaktande gentemot dig i sin framtoning.

Hursomhelst: Jag kommer med ett konkret påstående om dig - att du anser att barnaga borde återinföras. Vill du att jag ska leta rätt på inlägget där du skriver detta och citera?

Jag kommer också med ett lite illa formulerat påstående om Grind. Jag påstår att hen besvarade ett inlägg från en kvinna som sökte stöd  (här på FL:s känsliga forum) när hennes man försökt våldta henne - hen (Grind) svarade henne med orden att hon borde försöka vara lite mer följsam gentemot sin man.

Jag har aldrig tänkt tanken att du skriver under signaturen Grind vid sidan om Philipsson - om du inte gör det så var min avslutande kommentar riktad till Grind.

Jag avslutade med kommentaren "Ingen regel utan undantag, då kanske du hade förtjänat lite smisk" Visst syftade jag då på din inställning till barnaga - men repliken var riktad till Grind, inte dig, såvida du inte skriver under den signaturen också.

Slutligen - en fråga: När du konstaterar att jag är psykopat - är det röster som viskar detta till dig dåSkrattande

Jag tycker du ska fatta mod, Philipsson - sök in på gymnasiet och fokusera på att förbättra din förmåga att tolka texter.

Mycket av din oggiga attityd kommer sig av att du inte hänger med, det tror iallafall jag.
  • FDFMGA
    grind skrev 2014-08-12 17:08:18 följande:

Det glädjer mig att FMGA insett att hen är en nedlåtande benämning. Jag måste ge dig beröm för att du använder ordet på det sättet. Det visar att du inser att det är nedvärderande att framställa en man som omanlig.

Beträffande det jag skulle ha sagt till denna kvinna så är det taget ur sitt sammanhang.

Visst har hen minst två funktioner i språket, det ät rätt vanligt att det kan vara så med ord och brukar sällan ställa till problem.

Fast att jag skrev hen om dig berodde nog mest på att jag var osäker - det finns ju SD-kvinnor i den här tråden som har ungefär samma åsikter som du om män respektive kvinnor.

Jag tycker annars att jag gav en hyfsat rättvisande bild av ditt råd till kvinnan vars man försökt våldta henne, d v s att hennes beskrivning av vad mannen hade försökt göra skulle ha ansetts vara ett försök till våldtäkt enligt lagens definition av våldtäkt och ditt råd var att hon borde vara lite mer följsam i fortsättningen. Det är ju några år sen  den tråden var aktuell och jag minns ditt svar bara för att det är ett av de mest anmärkningsvärda jag läst här på FL.

Jag skulle nästan kunna drista mig till en programförklaring som skulle passa SD om inte sekten vore så pk: Våldtäkt är något fruktansvärt om det handlar om en icke-vits övergrepp, det är inte bara ett övergrepp mot en enskild vit kvinna utan mot den vita rasen - samtidigt kan "våldtäkt" vara en olycklig konsekvens av feminismens härjningar i Sverige såtillvida att kvinnor uppträder utmanande utan att vara beredda att ta konsekvenserna av sina handlingar. I det senare fallet bör våldtäkt bedömas mildare och det är viktigt att man utreder om det är mannen eller kvinnan som bär skulden till händelsen.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-12 18:57:09 följande:
    Du tycks leva i nån slags fantasivärld. Du skriver långa inlägg om meningslösheter, som inte har med sakfrågorna att göra, och ljuger hejvilt. Och du fixar inte att be om ursäkt när du citerar fel. Jag känner mig trygg i min förvissning att du är beslagen med någon typ av diagnos av det där slaget som tillämpas i psykiatrin. Jag nämnde psykopati, och det ligger nog rätt nära.
    Klart jag förstår att det kan verka så för dig, jag antar att det är en effekt eller snarare affekt av batikhäxespaningen.

Du råkar inte ha någon i din närhet som kan hjälpa dig en smula. Jag replikerade på Grinds inlägg och jag citerade Grind.

Det borde till och med du kunna förstå. jag ska se om jag kan klippa in mina inlägg från i går kväll. Be din mamma, din granne eller vem som helst att förklara vem jag citerar. Idag är du faktiskt oresonligare än ett blöjbarn, lilla prinsen på ärten.

Ser du de där konstiga tecknen som inleder det jag klistrade in här nedanför. Du kanske inte tror mig, men det är inte två batikhäxor på språng utan det kallas citationstecken. Namnet som kommer efter är den man citerar. Det står grind där, lilla prinsen. Har du verkligen fått för dig att du är grind  och kom den insikten samtidigt som du hörde de där rösterna viska om viska att FDFMGA är psykopat.

Jag tycker du ska lugna ner dig ett spass nu, lilla prinsen. Det kan inte vara nyttigt att gå an som du gör. Möjligen var det den insikten som fick dig att för en tid sen stolt deklarera att du skrivit ditt sista inlägg i tråden - men så kunde du inte hålla dig utan började sprätta runt - mer kolerisk än någonsin.

Idag 00:21#16179
    grind skrev 2014-08-12 00:13:36 följande:
    Philipsson är uppenbart en man. En kvinna är inte förmögen till den analys som han står för.
    Gulligt att Philipsson hat mött en intellektuell jämlike.

Philippson tillhör de därom anser att barnaga borde återinföras.

"Den där gången du svarade en kvinna som sökte råd efter att hennes man försökt välta henne med orden  - att hon borde lära sig vara mer följsam.

Inger regel utan undantag, då kanske du hade förtjänat lite smisk.

Idag 00:23#16181
    FDFMGA skrev 2014-08-12 00:21:41 följande:
    Gulligt att Philipsson hat mött en intellektuell jämlike.

Philippson tillhör de därom anser att barnaga borde återinföras.

"Den där gången du svarade en kvinna som sökte råd efter att hennes man försökt välta henne med orden  - att hon borde lära sig vara mer följsam.

Hm, tar om det från början.

Gulligt att Philipsson har mött en intellektuell jämlike.

Philippson tillhör de de som anser att barnaga borde återinföras.

"Den där gången du svarade en kvinna som sökte råd efter att hennes man försökt våldta henne med orden  - att hon borde lära sig vara mer följsam.

• FDFMGA
    grind skrev 2014-08-12 18:49:46 följande:
    Det är märkligt att vänstern alltid är toleranta och fulla av förlåtelse när mördare och andra kriminella står inför rätta. 

När det kommer till nära anhöriga är dock behandlingen och toleransen en annan. Skilsmässa ska göras för minsta snedsteg. Det senaste är att man säger upp bekantskapen med barndomsvänner och släktingar för att de röstar på "fel" parti. 

Så var det med den toleransen...

Jag säger som alltid. Det är behandlingen av nära och kära som visar vad en människa går för. Av dina inlägg att döma och av många vänsterfolk får man intrycket att det viktigaste är vad man röstar på och om man skänker pengar till röda korset.  Snacka om att vara slav under en ideologi.
    Jaha - och du har tagit emot meddelanden och att vänstern är full av förståelse för mördare och andra kriminella.

Fattar inte varför ni inte håller er till den ockulta avdelningenSkrattande
  • FDFMGA
    grind skrev 2014-08-12 20:08:35 följande:

Det vore intressant om du ville svara. FMGA

Vad värdesätter du hos en människa?
    Säger du upp bekantskapen med vänner för att de enligt dig tycker fel?

Jag, förstår inte frågan. Det måste väl rimligen bero på vad det handlar om.

Om du syftar på din uppmaning till en kvinna som blivit utsatt för ett våldtäktsförsök av sin make - så anser jag att du har helt perspektiv.

Om deras förhållande skulle ha haft en möjlighet att överleva - handlar det inte om att hon ska bli mer följsam utan om att han ska bli det.

Du gav offret skulden i den tråden. 

Jag förstår inte varför ni sverigedemokrater har så stor förståelse för svenska våldtäktsmän.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-12 18:57:09 följande:
    Hur som helst, när det gäller barnagan så är min uppfattning den att det inte behövs nån speciell lag för det. Misshandel fanns ju redan i brottsbalken när förbud mot aga infördes. Att i uppfostranssyfte ge barnet en dask i baken är som jag ser det helt ok. - det är inte misshandel -, och det borde inte vara olagligt. Så på så sätt är jag för att barnagan borde återinföras, ja.

Så, nu kan du sätta igång med att förvrida och vantolka det jag har skrivit. Varsågod, demagog!
    Så kan vi ta det där med barnagan också medan vi ändå är igång.

Jag påstod två saker: Att du ville avskaffa lagen mot barnagan och att grind skrivit ett inlägg om följsamhet.

Och här citerar jag ju dig. Och du skriver ju själv att du vill avskaffa lagen mot barnaga.

Jag förstår inte riktigt hur du kan toka till det så för dig.

Du anser att man inte ska få misshandla sina barn men att aga är ok i uppfostringssyfte.

Det förvånar mig iofs inte - men jag förstår inte varför du kom i gasen så till den milda grad när jag påstod detsamma.

Vi har ju nyss haft två jobbiga trådar med anklagelser hit och dit här på FL. Risken finns att du lockar hit halva toksekten med diagnoser, trollanklagelser och annat smått och gott.

Jag kommer att skratta eftersom jag vill visa hur obalanserade SD-sektens anhängare är - men moderatorerna kommer att gråta på grund av allt extrajobbSkrattande
  • FDFMGA
    grind skrev 2014-08-12 20:19:08 följande:
    Glöm SD, denna kvinna och detta forum. Det är inga kuggfrågor utan jag bara undrar.

Vad värdesätter du hos en människa?
    Säger du upp bekantskapen med vänner för att de enligt dig tycker fel?
    Nej, min bästa vän är moderat.

Och det är ett av de sista partier jag skulle rösta på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?