Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2013-12-13 09:00:04 följande:
    Men varför argumenterar du först emot mig då, med argumentet om budgetbegränsningar, när du själv sen säger att du är för helt fri invandring?

Sanningen att säga så är ju alla partier i riksdagen rasistiska, nazistiska, fascistiska, främlingsfientliga, extremistiska. Inget av dem är ju för fri invandring. Detta talas det tyst om, men det är ju så det är.

Först ut så skrevs en kommentar angående särbehandling, med fokuset på förutsättningar. Budgetmarkeringen gjordes för att peka ut det orimliga med att diskutera med scenarion om 1 miljon bidragstagande syrier som dyker upp ifrån ingenstans. Har aldrig lämnat åsikt om fri invandring överhuvudtaget, har skrivit att det inte finns någon ekonomisk anledning till att begränsa budgeten för immigration - vilket inte heller betyder att immigrationen per se kan hanteras hur som helst.
  • Digestive
    nihka skrev 2013-12-13 10:53:49 följande:
    Och det känner man att man behöver gå ut med för att...?
    Troligen för att nämnda kvalitéer hör hemma i partiet och filialerna istället. Nog en basun om rekrytering det där. Det ligger troligen en förfrågan om lögnare som förställer människor också men den förfrågan förställs naturligtvis.

Har dock inte synat citatet ordentligt men om det snarare berör Sverigedemokraterna som parti och inte väljarna så ligger troligen rekryteringsförfrågan i själva förställningen i sig.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2013-12-13 14:47:19 följande:
    Tror du inte att illuminati också ligger bakom på någon vänster?
    Javisst, bara att inlägget som besvaras skickades klockslaget 14:40:00 bekräftar det genom en "quantum delayed choice eraser"-effekt beskriven i en Transactional tolkning av kvantmekanik och då genom klockslagets numerologiska värde. Dock meningen som hemlig kod, så shh.. det räcker med att vederbörande vet att den vet.

• Digestive
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 16:56:44 följande:
    SD-anhängare, det står om er i tidningen: www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/b.../

Den krönikan slår huvudet på spiken. SD-anhängare är en liten skrikig klick som inte vågar stå öppet för sin rasism.
    Och de kan inte ens föra sin rasism utan lögner. Lika lyckat som lycka på kat. Men, men, alla har sina små och större perversioner - och strömningen går troligen igång på att ljuga om människor. Kanske ett fall av eggande självförnedring som driver dem till att sänka sin karaktär till denna grad.

Aldrig förr i Sveriges historia så har en politisk strömning haft så mycket lögn om människor i sina spår. Helt unikt!
  • Digestive
    nihka skrev 2013-12-13 18:45:02 följande:
    Bylund backade igår och menade att bonnläppar var olämpligt och att idioter var bättre, så det blir idioter, idioter och rasister. Ja, jag såg på nätet:

www.svt.se/nyheter/sverige/bondlappar-och-ras...

Jag gillar "Det är alldeles för många som sökt sig till vårt parti som inte bör vara i vårt parti."

Jepp, de har kontinuerligt från start till idag sökt sig till SD. Jösses så tokigt det kan bli. Alla dessa uteslutningar för att alla de som inte "bör" ha sökt sig till SD ändå vid någon tidpunkt har sökt sig till SD. Förklaringen till det anser Bylund är att ANDRA envisas med att påstå en massa saker om vad SD står för som då enligt honom inte stämmer och DÄRFÖR söker sig de som tycker att denna "felaktiga" bild av partiet stämmer överens med deras syn sig till SD. Det är mao exempelvis ditt och mitt fel att det finns alldeles för många - för att använda Bylunds ordval -  idioter, bonnläppar och rasister i SD. 

Så gör dessa lägre utbildade "fria själar" - de med det självständiga tänket  - något som någon här inne menade ofta försvinner med utbildning.

Så en massa smarta, självständigt tänkande människor som ännu inte fått sina hjärnor besudlade med indoktrinerande utbildning söker sig till SD för att andra säger att SD är rasister, medan SD själva pratar om nolltollerens mot rasism. Jag förstår inte logiken hos de olika företrädarna för partiet men det är som vanligt när det gäller SD - alltihop är någon annans fel. 
    Bara för tanke och reflektions skull.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-politikerna-mest-lika-sina-valjare/

"SD-politikerna mest lika sina väljare"

Solig
  • Digestive
    nihka skrev 2013-12-13 21:10:17 följande:
    Så om de själva tycker de har problem med att alldeles för många "idioter, bonnläppar och rasister" söker sig till deras parti och väljare och politiker i hög grad liknar varandra är det inte långt borta att tänka sig att det kan finnas alldeles för många  "idioter, bonnläppar och rasister"  bland SDs politiker.

Alla dessa uteslutningar, närmare 60 stycken under denna mandatperiod (här leder SD statistiken med hästlängder) stödjer ju den tanken och då är inte alla "frivilliga" avhopp efter fadäser medräknade.
    Haha, ja, helt fantastiskt. Skrattande

"- It's just a bad apple."
  • Digestive
    Velouria skrev 2013-12-14 04:37:26 följande:
    Det är skillnad på att tycka att vi tar in för många flyktingar och att tycka att man ska kasta ut de som inte sköter sig. 

Att kasta ut de som inte sköter sig, det sker redan. Men ponera att precis varenda flykting och invandrare skötte sig, skulle du ändå tycka att Sverige tog in för många?

Och vad är att "inte sköta sig" enligt dig? Detta vill jag så gärna ha svar på.
    Även en skillnad på det och på att önska ett inbördeskrig mot mångkulturen och uppmana svenkar att börja beväpna sig med pistoler i samma sammanhang.
  • Digestive
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Underbart jobbat!! En rättvisans och dygdens man denna Rikard - helt enkelt en stolt svensk som gör att andra svenskar kan hålla huvudet högt! Bara att uppfostra de som inte vill bete sig bättre, via forum som via arbetsplatser.
  • Digestive

joseeffin skrev 2013-12-14 05:11:19 följande:
    Brukar spela Promoes låt "ge oss Sverige tillbaka", den peppar upp mig fullständigt.

Varför säger många anhängare av SD att partiet inte står för rasism? Har de själva glömt den reklam som SD gjorde som aldrig visades (men som spreds snabbt via internet). Har alla glömt de uttalanden som gjorts av partimedlemmar som är fientligt riktade mot en specifik grupp av människor?

Nog bör invandrarpolitiken ändras. Men detta då så många människor hinner etablera sig i samhället innan deras definitiva besked kommer, och efter flera eventuella avslag kan det följa flera år av väntan innan de blir avvisade. Barnen hinner då rota sig, tappa hemspråket och många har inte ens varit i de länder de utvisas till. Det är omänskligt!

Anledningen till att just jag tycker illa om SD är att jag inte sväljer deras "vi är inte rasister" . De bryr sig inte om människan, de bryr sig om något helt annat. Svenska kulturen? Ska vi backa till 40-talet då, eller?
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Som skribenten tidigare glömde ge sin välförtjänta tumme upp.

• Digestive
    ubåt skrev 2013-12-14 21:05:35 följande:
    Uttrycker man dig på det viset har man inte i SD att göra. Det är knappast en fråga SD går till val på.

Närmare 60 fall - bara slump, bara slump, "- Just a bad apple.". Spelar ingen roll vad Sverigedemokraterna går till val med när de inte presenterar sina egentliga åsikter och värderingar för folket.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?