Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Eugenie skrev 2014-01-03 13:26:04 följande:
    Det finns inga andra länder som delar ut fullt utrustade moderna lägenheter till varje flykting, nej. Som de bara FÅR, med hyran betald, och lika mycket i socialbidrag som landets egna infödda bidragstagare. Det förekommer ingen annanstans.

Nej, jag tror inte på att inte ge dem bidrag heller, för då skulle de bara stjäla och råna oss i stället. Bättre då att minska ner antalet.

Asylboendena skulle dock kunna vara enklare och kosta mindre. Som det nu är är det ett geschäft. Bert Karlsson t.ex, alltid lika driftig och med matjord i fickorna, tjänar multum på att upplåta sådana boenden till Migrationsverket.
    Oh, trodde att svensk kultur skulle bevaras. Solig Sverige - det enda landet i världen där politiken inte har någonting med kulturen att göra och vice versa.
  • Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 14:58:20 följande:
    Har inte heller dåligt samvete, varför skulle jag ha det?

Var nation tar hand om sitt folk och reder sig själva, jag kan inte ta ansvar för områden i världen där inte naturen haft sin gång och där det naturliga urvalet fått göra sitt.

Faktum är att vi bara saktar ner den nödvändiga processen genom att skänka miljarder i bistånd och dränera u-länderna på dom driftigaste människorna genom massinvandring.

Om västvärlden slutar att skänka pengar och att ge annan hjälp så kommer dessa länder att tvingas att hjälpa sig själva, det kommer bli ett stort lidande under lång tid men i slutändan blir det till det bästa.

Vi har gjort vår darwinistiska resa, jag skäms inte för att jag hade turen att födas då grovjobbet var gjort, mina förfäder har lidit, och det enda jag kan göra för att tacka dom är att bevara landet och folket som dom led för i befintligt skick.

Det lär jag fortsätta med, helt utan skam.

Över 1000 år av slaveri och tömning på naturliga resurser = "[...] naturen [inte] haft sin gång och där det naturliga urvalet fått göra sitt.".

Afrika låg på samma utvecklingsnivå som Sverige, innan araberna började förslava befolkningen och göra större delen av kontinenten otillgänglig för några teknologiska revolutioner överhuvudtaget. Först vid 1970-talet så förbjöds araberna att förslava detta folket helt och hållet i offentliga dokument.

Prova att jämföra förträfflighet med landsmän istället. En landsman säger då - prova på en historiebok och sluta dra Charles Darwin i skägget, för herrn hade knappast uppskattat missbruket utav tillhörande läror.

• Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:08:06 följande:
    Ja, det undrar jag också. Kanada är ju känt för sitt poängsystem vid immigrationsprocessen, där den som ansöker om att få uppehållstillstånd får poäng för t.ex. nivån på kunskaperna i engelska och/eller franska, utbildningsnivån, om personen har ett bristyrke eller inte, antal års arbetslivserfarenhet, om personen har med sig en förmögenhet, om han har någon i Kanada som garanterar hans försörjning i början, o.s.v.. Samt att personen måste kunna bevisa att den inte tidigare är dömd och straffad.
    Och hela ~20% av den totala immigrationen, som beviljas uppehållstillstånd i Kanada, har då goda poäng uti detta poängsystem. Som om inte Sverige har motsvarande kvalité på sin totala immigration, tar gärna emot information som skulle tyda på annat. Kanadensarna gör det bara bättre, mycket bättre, efter att immigrationen har skett, och därtill grundligare vid gränsen.
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:13:36 följande:
    Va?
    Ja, utmärkande nivåer av immigration har präglat Sveriges politik ett bra tag nu. En tillräckligt stor del av den svenska kulturen vid det här laget, att 9/10 av befolkningen ser den som självklar.

I en svensks ögon så står Sverigedemokraterna skevt, inte tvärt om.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:14:57 följande:
    www.emirates247.com/news/emirates/migrating-t...

www.cbc.ca/news/politics/canada-took-fewer-re...

online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887...

news.nationalpost.com/2013/12/27/as-canadian-.../

Vad du tror och inte tror bryr jag mig inte om. Och ditt skriftspråk vet du vad jag tycker om, Klabbarparn.

Ok, vet.

Första länken utgör en noggrannare utspridning av immigranterna, så att utbudet når rätt behov i olika regioner. Resterande redogör för en ny samt aktiv immigrationsplan, som inte har att göra med Kanades goda resultat hitintills. Inget i länken har någonting med ett strängt utsållande vid gränsen att göra.

Andra länken tar upp en minskning av flyktingar. Vilket inte heller har med hitintills goda resultat eller något hårt poängsystem att göra, enbart förebyggande för en fortsatt god utveckling. Kanada har även ~23% immigranter i landet, en viss skillnad och Sverige har bara att lära ifrån Kanada angående integration och allmän immigrationshantering.

Tredje länken verkar handla om det samma som den första men kräver beviljandet av någon ting som inte tänker beviljas här, för vidare läsning.

Fjärde länken visar att Kanada tänker göra medborgarskapet svårare inför 2014. Vilket inte heller har någonting med hitintills goda resultat att göra och uppehållstillstånd ligger inte synonymt med medborgarskap överhuvudtaget.

Exakt vad skiljer då immigrationen i Kanada ifrån Sveriges, som frågat tidigare - mer än att Kanadensarna gör samma sak, under snarlika förhållanden och förutsättningar, fast mångfaldigt bättre?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:17:00 följande:
    Jag pratar snarare om de länder som är smarta och håller ner volymerna.
    Som jämförelsevis Finland och Danmark - som, precis som Sverige inte har en naturlig folktillväxt, inte har haft en ökad tillväxt sedan finanskrisen?

Det går inte att blunda för problem bara för att akutlösningen på dem har bieffekter.
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:26:30 följande:
    Fast ingen av de grupper du räknar upp blev ju försörjda, så som invandrarna blir idag. De fick fend for themselves från dag 1. Det går inte alls att jämföra.

Det som GÅR att jämföra, är i så fall vad som hände med indianerna när de vita kom dit och tog deras land...

De enda folk som inte lider av invandring i landet, är de som strikt använder sina invandrare som arbetskraft, samt ställer mycket höga krav för medborgarskap och åtnjutande av samma ekonomi och förmåner som de infödda. Som Jordanien och Saudiarabien.
    Ja, verkligen jämförbart. Skrattande
  • Digestive
    stoner skrev 2014-01-03 15:37:53 följande:
    ...och det fortsätter Skrattande

Hoppas det känns gött att småhata lite såhär på eftermiddagskvisten. Det förtjänar du.
    Svensk kultur vettu'väl! Flört
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:41:52 följande:
    Jag orkar verkligen prata med dig om folktillväxt igen. INGET du säger i hela världen kommer få mig att tro att Sverige inte klarar sig om vi inte försörjer 100 000-talsmänniskor från MENA som inte kommer arbeta på generationer. Den diskussionen är klar.
    Inte ute efter att omvända tilltalade individer, ute efter att överbevisa tilltalade individer för läsarna. Det behövs inte mycket i kepsen angående nationalekonomi, för att inse att det finns svenska aktörer som tjänar på det här kalaset och som i det stora hela därmed gynnar Sverige. Gäller även att se politik som ett verktyg istället för en image, se efter tajmingen och i vilken ordning saker bör utveckla sig i - och den här politiken som har stundat ett tag i Sverige, framförallt den blå, har bidragit med ett inhemskt kapital samt en tillväxt som kommer att smaka mumma-kardemumma i en troligtvis röd politik med en klick nationalism i.

Att Sverige har men framförallt har haft problem med folktillväxten har stått rikskänt sedan 1970, för den som har haft öppna öron och öron - inget som behöver diskuteras, helt riktigt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?