Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:27:55 följande:
    De tu sista ser jag inte ens som ett problem. Högst välkomna skattehöjningar där. Fordonsskatten lär väl rimligen gå till renoveringar av vägar och så, gissningsvis.
    Ja, det är väl bra att det blir skattehöjningar. Men varför inte rikta skattepengarna på pensionärerna?
  • Gert

Vad jag längtar till valdagen. Det är då vi visar SD-hatarna var skåpet ska stå.

• Gert
    Velouria skrev 2014-03-21 18:33:15 följande:
    Det beror på att nyanlända invandrarelever saknar tillräckliga kunskaper i svenska. Men vad insinuerar du? Att de är korkade?
    Det verkar vara du som insinuerar att de är korkade, eftersom det var det första du tänkte på.

Själv tycker jag att det är politikernas fel. Och eftersom de vill fortsätta med massinvandringen kommer Sverige aldrig komma upp från bottenplatsen i Pisa-undersökningen. 
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-21 21:06:35 följande:

Men snälla, du kan ju inte använda avpissat som källa, det fattar du väl att inget som kommer därifrån går att ta på allvar.
    Klart dom inte gillar Amstad, han drar ju ner brallorna på rasisterna gång på gång.
    Avpixlat berättar sanningen till skillnad från statlig bidragsmedia. Det finns inga historiker och statsvetare som håller med Arnstad om nånting angående SD.
  • Gert
    Philipsson skrev 2014-03-21 10:58:21 följande:
    Ni som kallar Sd för "järnrörspartiet" borde kanske kalla Mp för 'Partiet för feministiska sexköpare' nu då!

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

bayimg.com/DAMaHaAFG
    Slaskpressen mörkar att det är en miljöpartist som har åkt dit för sexköp. Ingenstans står det att det är en miljöpartist. Mir Englund Dusim (MP) arbetar även som socialsekreterare. Om det hade varit en sverigedemokrat hade det blivit krigsrubriker med SD-politiker köpte sex!

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2317390-politiker-avgar-efter-sexkop
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-22 03:35:52 följande:
    Sanningen. Jo men tjena. Tror du på Vakttornet också?
    Vet inte ens vad Vakttornet är och jag bryr mig inte heller. I jämförelse med slaskpressen skriver Avpixlat sanningen.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-22 07:37:09 följande:

Om du verkligen tror på det där så är din värld väldigt trång.
    Inte undra på då att du tror på avpissat när du inte tar in något annat.

Vakttornet: www.jw.org/sv/publikationer/tidskrifter/wp201.../
    Men jag tar in andra medier också. Jag läser nyheterna på SVT och lyssnar på Sveriges Radio. De enda medierna jag inte tar information från är skvallermedia som Aftonbladet och Expressen. Helt enkelt för att nyheter de skriver om är skämt och kändisskvaller. Sånt intresserar mig inte.

För att få en verklig nyanserad bild av Sverige bör man även läsa regeringskritiska sidor som Avpixlat och Fria Tider. Så min värld är ganska öppen jämfört med din.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-22 08:45:57 följande:

Ok, bra, att du inte enbart läser skitsidor då.
    Jag har tagit del av det du kallar för regeringskritiska, och jag kallar för propagandasidor.
    Och jag har läst och granskat hur dom vinklar och väljer vad dom publicerar, dom ger en sjuk och snevriden bild, som är avsedd att hetsa och demonisera och framförallt skrämma upp människor.
    Jag föredrar mer nyanserade och seriösa källor och nej, jag läser inte heller kvällspressen,om dom delar vi samma åsikt.
    Fast Avpixlat har brukar alltid ha källor med, främst från traditionella medier. AP ger inte alls en snedvriden bild. Det är bara att läsa källan och så slår man ihop 1+1.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?