Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Läsvärt om den nya Pisarapporten med statistik från skolverket. Infödda elever presterar bättre än elever födda i landet med utländsk bakgrund, samt elever födda i utlandet med utländsk bakgrund. Bäst resultat har Finland med den omoderna skolan.

http://www.friatider.se/invandrare-sanke-i-nya-pisa

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 16:43:41 följande:

Och nu fick jag höra att personen som pratat med den nu avhoppade röda kors-medlemmen blivit uthängd med namn och bild på nätet med hätska och hotfulla kommentarer till följd. Vidrigt!
    Du menar att alla vet om Daban Ibrahims brottsregister? 

Vidrigt gjort av Röda Korset. Vi har inte åsiktsfrihet i det här landet.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-10 13:18:24 följande:
    Det här är ju helt sjukt, så fort någon tar ställning mot rasism så ska det mordhotas och hämnas:
    www.svt.se/nyheter/sverige/roda-korsets-hemsi...

Men enligt er Sd-lobbyister är detta business as usual antar jag?
    Jag håller med att det är helt sjuk. En gammal kvinna som har jobbat ideellt i 9 år för Röda korset blir uthängd som rasist i media för att hon säger vad hon tycker. Och det hon sa var inte ens något rasistiskt! Det är helt sjukt hur Sverige har blivit.

Inga mer pengar till Röda Korset!
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 18:55:56 följande:
    Jasså? Vad baserar du det "konstaterandet" på? Är det alltså folk som kommit senaste decenniet som vi ska sätta stopp för? Gäller det också alla återvändande svenskar, schengen-invandrare, nordbor, jänkare..?

Nej, det gör det inte. Det ingår inte i samhällskontraktet att du ska få gnälla om vart dina skattepengar går. Du får givetvis påverka, genom att rösta i val eller agera politiskt, men att du inte vill betala skatt för vissa saker - well, buhu. Finns mycket jag inte vill att mina skattepengar ska gå till heller, men inte sitter jag och röstar på extremhögerpartier för det.
    Du röstar väl på extremvänsterpartier istället.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-10 23:29:28 följande:
    Om du med det menar "allt till vänster om SD" så, ja. Klart, ALLT är vänster om SD, så det kan betyda i stort sett vad som helst va...
    Nej, så är det verkligen inte. Men jag kan förstå varför PK-sekten utmålar SD som ett extremhögerparti. Skrämselpropaganda kallas det.
  • Gert
    puss skrev 2014-04-11 17:50:17 följande:

fast deras kulturpolitik är ju inte så värst mitten. nu har du kanske inte koll på det.
    Om man ska ta enskilda frågor kan man kalla V för ett högerparti i vissa frågor och M för ett vänsterparti i vissa frågor. Det är helheten som räknas och då är SD ett mittenparti.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 19:35:50 följande:
    Nej, jag vet att SD tycker att de är ett centerparti. Ett centerparti som bara råkar ha alla andra riksdagspartier låååååååååångt till vänster om sig själva. Drömmer
    Ändå så röstar SD med S i många frågor.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-11 19:35:50 följande:
    Nej, jag vet att SD tycker att de är ett centerparti. Ett centerparti som bara råkar ha alla andra riksdagspartier låååååååååångt till vänster om sig själva. Drömmer
    De partier du menar är extremvänsterpartier. Då är det klart att dessa är långt till vänster om SD. Det är något att vara stolt över. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?