Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 16:17:58 följande:
Finns sådana också, Errol. Klart, de brukar kallas "feministiska manshatare", "batikhäxor" och liknande fina epitet av SD-fansen, så...
Jag tycker att det finns en fundamental skillnad mellan SD-klacken sätt att argumentera och vanliga svenskars.
Epitet som t ex PK eller batikhäxor behöver aldrig förklaras ytterligare enligt klackens föreställningsvärld, benämningarna utgör liksom en gemensam diskurs för klacken och det finns sällan någon vilja eller förmåga att förklara för andra vad man egentligen menar.
Om jag däremot tar mig själv som exempel så är en av mina teser att delar av SD-klacken inte kan skilja på fantasi och verklighet, det är som förnuftet har reducerats bort eller att förmågan att avgöra vad som är rimligt har gått förlorad hos förvånansvärd många anhängare.
Just "innerst inne tycker folk som vi" är ett av de vanligare SD-argumenten på forumet. Och egentligen är det alldeles sagolikt att vi i SD tycks ha fått ett parti som fungerar som en katalysator för föreställningar man kunde tro hörde medeltiden till - eller att partiet åtminstone drar till sig de mest vidskepliga elementen bland befolkningen. Så här skriver exempelvis Unique Snowflake i den här tråden utan att ens reagera på det faktum att hen inte kan avgöra vad folk innerst inne tycker.
Folk hatar SD för att de innerst inne vet att partiet har rätt.
Hur kan man överhuvudtaget tro att man kan ha förmåga att avgöra vad folk innerst inne tänker? Jag förstår egentligen inte vad det är som händer med somliga av SD-anhängarna. Om snömoset nedan bara var ett enskilt exempel vore det inte värt någon uppmärksamhet. Men tyvärr - eller dessbättre - är inlägget nedan inte en karikatyr av en sverigedemokrats föreställningar utan snarare ett koncentrat, åtminstone som föreställningarna uttrycks på nätet, i verkligheten kanske det ser lite annorlunda ut.
Varför hatar folk SD?
För att de vet innerst inne att SD har rätt.
Sverige är inte Sverige som det var på 80-talet. Då kunde man lyxa till det genom att t ex rösta på MP.
Det kan man inte längre. För Sverige håller på att gå i putten, och gissa tre gånger vad det beror på?
RESTEN AV EU ser på med skräckblandad min och ser när båten sjunker och tänker "Puh vi slapp undan den kulan!"