Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-02-23 13:56:55 följande:
    What??
    Ja, faktiskt. I tråden  där Gudasänd ställer frågan var våra själar befann sig innan de tog sig in i de befruktade äggen.

Det är inte bara våra sverigedemokrater som inte direkt är särskilt sekulariseradeSkrattande
  • effemgea
    Velouria skrev 2014-02-23 15:03:23 följande:
    Aha, okej. 

Jag tycker att det är lustigt att hon tyckte att det var olämpligt att Astrid blev Lucia. 
    Jag tycker i övrigt att det är lustigt att det alltid är en etnisk svensk som måste vara Lucia.

Här är Lucia:

Här är Lucia:

Här är Lucia:

Och ändå utses för det mesta en blond, etnisk svensk tjej ut som Lucia. Så, om det nu är så att en svensk tjej ska få gestalta Lucia, som i själva verket inte ens var svensk, så är det heller inget fel i att en icke-svensk tjej ska få gesta Lucia.
    Jag har lyssnat på programmet, visserligen bara med ett halvt öra och det är någon vecka sen.

Hursomhelst, är jag rätt säker på att SD-kommunpolitikerns lyssnande har färgats av hennes politiska griller.

Det var inte SVT, utan ett av alla dessa  produktionsbolag som producerade programmet. De framförde visserligen ett önskemål om en mörkhyad lucia - men det var något körledaren gillade och hon kom genast, enligt sin egen berättelse, att tänka på Astrid som hon ansåg hade en utstrålning som passade för luciarollen.

För övrigt finns det en gammal tråd om detta, där en viss SD-kommunpolitiker ger uttryck för sin motvilja inför Astrids utseende.

Om du vill se vad hon uttryckte då kan jag försöka leta rätt på tråden.
  • effemgea
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
    Tack!

Jag hade glömt personkulten i min beskrivning av SD-sekten. 

Allt är relativt - i jämförelse med andra sverigedemokrater anser jag  framstår Åkesson som ett under av vältalighet och förmåga PK-retorik, men i jämförelse med politiker i allmänhet är han snarast rätt medioker.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik", det är ju en alldeles underbar hyllning till den store ledaren som iallafall leder mina tankar till Nordkorea och Kim Jong-un. 

Jag måste spara ner citatet som ett exempel på sektens dyrkan av ledaren

Tack, än en gång. Alla måste böja sina huvuden inför hans briljansSkrattande
  • effemgea
    effemgea skrev 2014-02-23 17:40:10 följande:
    Tack!

Jag hade glömt personkulten i min beskrivning av SD-sekten. 

Allt är relativt - i jämförelse med andra sverigedemokrater anser jag  framstår Åkesson som ett under av vältalighet och förmåga PK-retorik, men i jämförelse med politiker i allmänhet är han snarast rätt medioker.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik", det är ju en alldeles underbar hyllning till den store ledaren som iallafall leder mina tankar till Nordkorea och Kim Jong-un. 

Jag måste spara ner citatet som ett exempel på sektens dyrkan av ledaren

Tack, än en gång. Alla måste böja sina huvuden inför hans briljansSkrattande
    Ursäkta att mitt inlägg blev lite osammanhängande språkligt sett - man ska inte skriva och gapskratta samtidigt.

Alla måste böja sina huvuden inför hans briljans, helt underbart!
  • effemgea
    Audhild01 skrev 2014-02-23 18:22:01 följande:
    VA? De klarar att skruva ihop dem, ja. På ett löpande band, där varje arbetare gör samma moment hela dagen. Att konstruera kräver helt andra egenskaper  - som jag dock inte påstår att kineser inte har. Men det är en känd sak, att hela Asiens egna hemelektronikindustri, bygger på att KOPIERA vitas uppfinningar - och sedan sätta myriader av flitiga, lågavlönade arbetare på att sätta ihop produkten.
    Märkligt att du tror att Kina är hela Asien. Det finns ju så många fler länder, exempelvis Japan och Syd- och Nordkorea.

De förra mycket framgångsrika producenter av elektronikprodukter som inte precis kan beskrivas som kopior av den "vite mannens" innovationer, som en sverigedemokrat skulle kunna uttrycka det.

Överhuvudtaget är ju utbytet ömsesidigt.

Om vi tar ditt uttalande att alla måste böja huvudet inför Jimmie Åkessons briljans så kan väl knappast detta ses som ett plagiat stulet från Nordkoreas propagandafabriker, utan en vidareutveckling av personkulten på ett sätt som säkert skulle få de flesta av Kim Jung-uns propaqandamakare att bli - inte vita, inte gula - men väl gröna av avund inför SD-sektens dyrkan av sektledaren.

Jag tror jag måste kopiera ditt uttalande till min sidfotFlört
  • effemgea
    Audhild01 skrev 2014-02-24 06:56:58 följande:
    Nu var det Dorian som drog upp just Kina, och honom jag svarade. Japan levde ju också länge på att kopiera vår elektronik - det är först de senaste två-tre decennierna som de fått fram egen forskning och utveckling. Japanerna har för övrigt stora problem med att kineserna snabbt kopierar allt vad de gör, fast slarvigare och mindre säkert. Snabbtågen är bara ett exempel (som orsakat hemska katastrofer i Kina).
    Jag har inte följt konversationen mellan dig och Dorian, men det var ju du som skrev "Men det är en känd sak, att hela Asiens egna hemelektronikindustri, bygger på att KOPIERA vitas uppfinningar - och sedan sätta myriader av flitiga, lågavlönade arbetare på att sätta ihop produkten" - så jag förstår inte riktigt hur du kan skylla på Dorian.

Kultur är ömsesidigt utbyte och din inställning är djupt okunnig och fördomsfull.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:25:24 följande:
    Det lustiga är, att även folk som är långt ifrån Sd är tvungna att motvilligt erkänna, att Åkesson är en suverän politiker och partiledare... Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans, vad de än tycker om hans politik.
    Tack för den här gången!

Ditt uttalande om Åkesson har jag kopierat till min sidfot. Ett riktig pärla som dessutom visar på att det inte bara är Asiater som kopierar Västvärlden utan att sverigedemokrater kopierar personkulten i Nordkorea.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Velouria skrev 2014-02-24 18:53:43 följande:
    Jävla PEEEKÅÅÅÅ-SVT Skyddar sin verksamhet och Åkesson sådär

www.dn.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-far-.../
    Tja, det visar väl med all önskvärd tydlighet vad det egentligen handlar om.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-25 15:11:35 följande:
    Jag kan förstå Jimmie Åkesson när han berättar om sin upplevelser som barn och senare. Han kände sig nog som han kände sig, och han känner sig helt säkert nu som om han hade känt sig så då. Hans bild delas dock inte av stora delar (eller ingen så här långt) av sin omgivning och det är ju PRECIS som det ser ut idag.

Det är ju helt logiskt att hans bild skiljer sig åt övrigas precis lika mycket då som nu. Inget har ju ändrats mer än glasögonen och frisyren och inte ens det nämnvärt.
    Precis.

Jimmie Åkesson upplevde sig så hotad av några enstaka invandrare att han kände sig tvungen att engagera sig i ett parti som då var starkt influerat av nynazistiska tankar medan andra i Sölvesborg kände sig hotade av Jimmies gäng.

Kostymteater är en tradition som vårdas väl i vissa kretsar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?