Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

LadyInRed skrev 2014-02-21 02:25:40 följande:
    Du menar att det är ok att bjuda in allt slags folk till debatt, oavsett vad de står för? Så långt håller jag med...

Men jag ger mig snabbt på dem som inte kan ge raka svar på raka frågor...
    Nej.
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 07:56:15 följande:

Vitryssen argumenterar som en sverigedemokrat och vägrar ta till sig argument utan hakar upp sig på allt som kan slå sönder argumenten.
    Sd ligger inte ner, det är Sveriges tredje största parti och har gott om självförtroende.
    Det var inte riktigt så jag menade.

Bildligt talat så har många sverigedemokrater ett trängande behov att pissa på folk från vissa delar av världen.

En del av oss vanliga svenskar har för vana att säga i från och förklara för sverigedemokraten att det inte är acceptabelt att pissa på andra - och om man uteslutande pissar på folk av ett visst ursprung så är man rasist.

Personer som Vitryssen, Berättelsen om O ( det vill säga personen med så många o i nicket) och Philipsson tycker att vi är för bryska när vi säger till sverigedemokraten att sluta pissa på andra.
  • effemgea
    oOOo oOOo skrev 2014-02-21 14:05:30 följande:
    Personligen tycker jag inte du är för brysk. Jag är däremot förundrad över den generella inkontinensen. Nu råkade du pissa lite snett.
    Nej, jag vet att det var  tveksamt att jämföra dig med Vitryssen och Philipsson. Även om jag anser att de har fel i det mesta så driver de ju ändå varsin tes.

Klickar man på visa endast "Berättelsen om O" i den här tråden eller i andra så framstår det rätt tydligt vilka dina ambitioner är.
  • effemgea
    Politisk härdsmälta skrev 2014-02-21 23:55:50 följande:
    Om man vill ha demokrati måste man kämpa mot ett parti invalt i sveriges riksdag på demokratiska grunder, det framstår som lite motsägelsefullt för mig.
    Problemet tycks vara att få sverigedemokrater förstår vad demokrati innebär. 

Socialdemokrater kämpar mot moderater i riksdagen och det omvända. Det är precis som det ska vara och det är väl bara sverigedemokrater som tar fram offerblöjan och ynkar om demokratur när de andra partierna följer sina åsikter och vägrar samarbeta med ett främlingsfientligt parti.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-22 00:35:23 följande:
    Nä.

Däremot får man mer förståelse för "demokratursnacket" när SD-sympatisörer blir av med arbeten, kastas ut ur fackförbund, förlorar förtroendeuppdrag m.m. då det enda fel de gjort är att de varit medlemmar i "fel" demokratiskt invalt parti.

Det handlar alltså inte ens om att ha låtit sina politiska sympatier färga arbetet, försök till "värvning" av fler SD-röstare i arbetet, "rasistiska utspel" eller ogenomtänkta twitterkommentarer eller dylikt - utan bara om att de i någon form varit verksamma inom SD, utan att på något sätt ha "gjort bort sig" i övrigt.

Sådant tycker åtminstone inte jag är värdigt en demokrati. Samtidigt vet jag att "när de där jäla rasisterna ska rökas ut är alla medel tillåtna" är en alltför utbredd inställning bland de dina.
    Antar att du skriver "de dina" som ett retoriskt grepp.

Jag har inte en aning om hur vanligt det är att "de mina" säger upp folk bara för att de är sverigedemokrater. Det enda exempel jag känner till är Jomshof och där anser jag att det var helt korrekt av friskolan att inte förlänga hans vikariat.

Bland fackföreningar är det väl Byggnads som uteslutit någon sverigedemokrat medan det finns avdelningar i IF Metall där det finns sverigedemokrater som har förtroendeuppdrag.

Personligen anser jag att det är onödigt att förstärka martyrskapet - att det räcker gott och väl att de övriga riksdagspartierna håller en tydlig gräns mot SD.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 01:04:01 följande:
    Det är bara för att SD inte är tillräckligt stora än. Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?

En del inom mig röstar på SD för att motbevisa alla som säger att de som röstar på SD är rasister.
    Gert skrev 2014-02-23 09:08:24 följande:
    Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid. Hur ser det ut för övriga partier? Jag är väldigt nyfiken på att höra din spådom.

Kan var så att du glömde att det är spegelglas i din spåkula..

Ja herregud. Dessa sverigedemokrater.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 09:25:25 följande:
    En annan anledning att SD får min röst är att mina föräldrar är fattiga pensionärer. Jag vill att pensionärerna ska ha det bra i Sverige. Reinfeldt & Co fullständigt skiter i dem.
    Nja, även om man bortser från rasismen så vore det synnerligen olämpligt att låta en primitiv ockult sekt som SD få ett reellt inflytande på Sveriges politik.

Det som mest kännetecknar SD och dess anhängare är de slappa tankarna och vidskepligheten.

Du skriver " Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?" för att bara några minuter senare ironisera över en annan skribents resonemang med orden "Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid".

Det vore en sak om du var ensam om att att inte begripa innebörden i vad du påstår, men du är inte detta. Ärligt talat borde hela SD-sekten få en rejäl kurs i logik och språkkunskap, mig veterligt finns det bara två FL-aktiva sverigedemokrater sm förmår föra ett resonemang till dess logiska konsekvens.

Ta snöflingan som brukar putsa på Suffering när hen får sina tuppjuck om helgerna. I den här tråden har hon påstått att jag och Nihka tillhör den autonoma vänstern - alltså att vi är brottslingar och våldsverkare.

Och så  har hon förstås ägnat sig ät tankeläsning  -precis som så många andra i den primitiva sekten - och förklarat att - tja, ingen tycker om er, typ.

Vill du att dina fattiga föräldrar ska få ett så drägligt liv som möjligt ska du inte lägga din röst på en sekt som intellektuellt ligger på ett barns nivå - men helt och hållet saknar ett barns utvecklingspotential och charm.

nihka skrev 2014-01-10 18:29:47 följande:
    Så du tycker jag försöker "tysta debatten" och samtidigt föreslår du att jag ska "låta trådarna vara ifred". Hahahaha.

Sedan kan jag tänka mig att samtliga som läser dessa trådar inte tycker något gemensamt om något öht.

Jag har aldrig uttryckt min politiska tillhörighet, men Suffering kan inte sluta tjata om att varenda människa som kritiserar skrivelser om vad hen kallar "negerns egenskaper" är stenkastande vänsterextremister.

Det enda jag vet om dig är att du inte vet något om mig och att du inte tycker om att jag skriver, men du får vänja dig vid att bli emotsagt eftersom 85-90% inte röstar på SD.

Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.

nihka skrev 2014-01-09 23:45:54 följande:
    Nej, de jag syftar på skriker, och skriker högst.

Kan tänka mig att samtliga som läser dessa trådar ser tydligt hur du och effeminera försöker tysta debatten genom att bara slänga ur sig skit i tråd efter tråd om SD och SD:are.

Varför låter ni inte bara trådarna vara ifred? Kanske de skulle dö snabbare då till och med? För folk som vet var ni står, dvs ni är autonoma vänster, så är ju era poster bara ännu en fackla i elden?

Varför postar ni i de här trådarna? Det enda som kommer ur det hela är tomma tunnor som skramlar jävligt högt.

• effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 10:57:38 följande:
    Du beskriver SD som en sekt. Har du själv varit medlem i partiet så att du vet att de är en sekt? Det är sånt här trams som kännetecknar SD-hatare.
    Ja, jag tycker sekt är en passande beskrivning och anser inte att man behöver ha varit medlem i en sekt för att kunna klassa sekten som sekt.

SD skulle jag vilja beskriva som en sekt där det sammanhållande kittet består av en blandning av rasism, vidskeplighet, okunnighet, språklig och intellektuell oförmåga samt konspirationstänkande mot  bakgrund av ett defensivt offerperspektiv.

Ta din fråga till Nihka om huruvida hon har en spåkula precis efter att du själv förutspått SD:s framtid. Så typiskt för en sverigedemokrat att trilla i en intellektuell grop hen grävt på egen hand.

Eller ta när UniqueSnowflake påstår att ingen,, absolut ingen, vill läsa det jag eller Nihka skriver - hur tror du att hon tror att hon har den kunskapen.

Snöflingan är inte ensam. I stort sett hela sekten använder sig av primitiva ritualer för att ta reda på vad folk innerst inne tycker.

Sjävklart är de ockulta inslagen inte enbart vad som gör det lämpligt att definiera SD som sekt, men i kombination med de befängda konspirationsteorierna och det nästan totala "vi och dom"-perspektivet samt tron på att folket bara behöver vakna för att den rätta tron ska bli var mans egendom och därtill offerperspektivet - så utgör detta sammantaget det sektfundament SD irrar omkring på.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 12:26:24 följande:
    Jag tycker man ska passa sig för att döma människor av vad dem skriver på ett internetforum. Det kan lätt missuppfattas. Jag kan hålla med om att det finns rasism hos en del debattörer som skriver att dem ska rösta på SD. Dock har jag inte sett några sådana på det här forumet, men på andra sidor har jag sett det.

"Vi och de"-tänket har ju även statsministern som pratade om etniska svenskar mitt i livet. Även många journalister tänker mycket så. Gör det dem till sverigedemokrater då?
    Ja, fast nu avviker du från ämnet igen

I "Varför hatar folk MP"-tråden har du uppenbarligen skaffat dig "kunskaper " om skälen till att miljöpartister är miljöpartister.

Jag menar att det är primitivt och vidskepligt  att tro att man kan avläsa folks innersta tankar och intentioner - och att vidskepligheten är ett av flera kännetecken för de inlägg som skrivs av sverigedemokrater.

Det är säreget att det finns ett politiskt parti vars sympatisörer i så stor utsträckning inbillar sig att de kan läsa folks tankar.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 12:42:29 följande:
    Läsa folks tankar är väl ganska lindrigt jämfört med vad många andras partisympatisörer håller på med. 
    Gert skrev 2014-02-23 13:14:18 följande:
     Zlatan anser sig inte vara svensk själv, så jag förstår inte vart du vill komma med det exemplet?

SD tycker inte att Tintin är en rasist. De anser heller inte att lakritsgodis är rasistsikt. Vad tycker du, undrar jag?

Det beror på sammanhanget, anser jag. Finns en signatur, Gudasänd, som skriver på religionsforumet mest. Han anser sig veta att spöken kan gå genom slidor. Helt harmlöst, anser jag.

Men när vidskepligheten ligger till grund för ett politiskt ställningstagande är det inte längre harmlöst.

Jag noterar att du tror att du läst av Zlatans innerst känslor nu och kommit fram till att han inte uppfattar sig som svensk.

Själv tror jag att man måste utgå från vad han själv säger och att SD-sektens hokuspokus-konster ska ses för vad det är.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?