oOOo oOOo skrev 2014-07-21 17:21:43 följande:
Jag tvivlar inte det minsta på att du är jätteintresserad av blöjor vad som kanske är mer intressant är vad du gör med dina Clearblue. Du kanske rör i drinken med dem när du är på Mamma Boosten The Show?
FYI det är inte det de är avsedda för. Det kanske är därför det råder sådan förvirring här om det är positivt resultat på vissa test
Men vad roligt att det finns något även för dig på FL - och inte minst för forumägarna som säkert uppskattar ditt Clearblueklickande. Är det graviditetstester?
Men annars är just ditt fokus ett av de mest intressanta bland SD-kramarna. Anmärkningsvärt många har ju en extremt reaktionär syn på mäns och kvinnors roller i samhället och familjen och mot den bakgrunden kan man ju tro att talet om ojämställda invandrare egentligen bottnar i rädsla för konkurrens.
Jag tror att de oroar sig i onödan. Visst har många invandrare en reaktionär syn på kvinnor och mäns roller - men den ska ses i perspektiv av att de vuxit upp under andra omständigheter än många av oss svenskar och ofta är ju de som kommer hit de mest förändringsbenägna. Man kan ju se många invandrarkillar som glatt drar omkring barnvagnar nuförtiden - förmodligen till SD-aktivisternas fasa.
Där är det ju snarare så att SD har lyckats samla de mest rigida av oss svenskar i en mycket sluten sekt som ser på förändringar med skrämda ögon.
Ta bara dina tankar om att FL är ett kvinno(fo)-rum. Du har den exakta motsvarigheten i syn bland manliga kramare, men där handlar det om annat som till exempel fotbollsarenor.
Jag måste erkänna att det är intressant att följa förutsägbarheten i åsikter och oförmågan till flexibilitet.
Det vore ju egentligen så enkelt: Familjeliv är ett familjeforum som främst frekventeras av kvinnor och en fotbollsarena är en plats för fotbollsintresserade där åskådarna och utövarna främst är män.
Vad var det egentligen Neil Armstrong sa under månpromenaden: Ett litet steg för en människa men ett stort steg för mänskligheten. Tja, det var han det, medan sverigedemokraten tycks vara fastvuxen i sin rigiditet och i sina rädslor för allt som är en aning annorlunda.
Skål "O". Kanske har jag fyllt glaset med Clearblue på din anmodan eller också har jag det inte