Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Litet My skrev 2014-07-21 14:35:51 följande:
    Klockrent.

Oavsett gör de "reklam" för sig. Se bara på FL: Hur många trådar finns det om andra partier?

Dock utmärker sig SD väljare åtminstone för mig mer som en sekt än ett parti. Aldrig sett andra partiers röstare starta tråd på tråd som bara handlar om olika vinklingar om just det partiet, eller som smutskastar andra partier lika frekvent, helt plötsligt kom en helt uppsjö av nya tillmälen mot andra partier och deras väljare och politiker. Man skulle kunna tro att SD var ett riktigt stort parti med minst 80% av rösterna men så är det ju inte.
    tobbe01 skrev 2014-07-21 14:29:56 följande:

Nästan 15000 som har synpunkter på SD Intressant verkligen. Jag lägger min röst på SD i höst och jag vet att SD kommer att göra ett KANONVAL! Tramsiga snorungar som buar på SD:s torgmöten värvar bara fler röster till SD fast det är snorungarna för dumma för att begripa.........hahahahahahahahaha

SD 2014!!!!!!!!!!!! Go for it JIMMIE!!

Vilket skulle visasGlad
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 14:52:10 följande:
    Mycket komiskt
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:43:39 följande:
    Jag minns en högskolekurs där vi skulle skriva ett referat av en gravallvarlig text vilket jag inte mäktade med och i stället gjorde ett kåseri av texten. När vi sen fick tillbaka texterna med min som ett exempel var det några som protesterade och högljutt förkunnade att så såg inte instruktionerna ut, min text borde  i stället bli underkänd.

Blivande SD-kramare, månneFlört
    Då väntar jag bara på att Romson och gänget skall hänvisa till 'skojade bara' ang sitt miljöflum, hade varit riktigt roligt och passande faktiskt. De måste gått samma kurs som dig

Det tror jag inte - temat för min kurs var skriftlig framställan medan temat för MP är politik.

Det är skillnad på form och innehåll ska du veta.

Det kommer du kanske att märka det dag du vänder dig till FL:s ledning och förklarar att FL är ett kvinnoforum och får svaret att det inte alls är så. FL är ett familjeforum som mest frekventeras av kvinnor.

Du är rolig "O". Faktiskt min favoritkramare, betydligt roligare än tvåan Philipsson med batikhäxornaFlört
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-21 14:54:59 följande:
    Ärligt talat, du kan inte vara så här dum - du skrev ju om SDare och hurusom de besökte FL. Du kan inte vara så dum...

Eller kan du?
    Gjorde jag.

Du tror inte att du förväxlat mig med O-nicket som tillhör de som verkar ha som uppgift att hålla koll på hur ofta och länge olika skribenter är närvarande på FL.

Rent anekdotiskt kan jag berätta om Anebyföräldrarna (Aneby ligger mitt i Sveriges bibelbälte) som för många, många år sedan tittade på samtliga tv-program (det fanns inte så många kanaler på den tiden) för att få förfasas över sexscener och svordomar.

O-nicket kan kanske vara en ättelägg till dem. Jag bryr mig inte särskilt om huruvida ett nick är grönt eller inte. Jag menar, jag har ju ett jobb att sköta. Har man inte det kan man kanske vara aktiv så gott som alltid - och inget ont i det, tycker jag.

En annan lustig händelse, apropå FL-närvaro. En gång hade jag två kramare efter mig i en tråd. Oavsett vid vilken tidpunkt på dygnet jag skrev ett inlägg så kom en momentan kommentar om att jag borde skaffa ett liv.

Helt obetalbart. Bägge dessa kramare medverkar för övrigt i den här trådenGlad
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 14:52:10 följande:
    Mycket komiskt
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:43:39 följande:
    Jag minns en högskolekurs där vi skulle skriva ett referat av en gravallvarlig text vilket jag inte mäktade med och i stället gjorde ett kåseri av texten. När vi sen fick tillbaka texterna med min som ett exempel var det några som protesterade och högljutt förkunnade att så såg inte instruktionerna ut, min text borde  i stället bli underkänd.

Blivande SD-kramare, månneFlört
    Då väntar jag bara på att Romson och gänget skall hänvisa till 'skojade bara' ang sitt miljöflum, hade varit riktigt roligt och passande faktiskt. De måste gått samma kurs som dig

Ursäkta, jag såg inte dina synpunkter om vad som är manligt respektive kvinnligt.

Jo, det är just det jag menar. Vad som är manligt eller kvinnligt finns ofta i våra huvuden. Jag tycker att jag mest ser blöjreklam på FL.

Håll i dig nu "O" och sätt på säkerhetsbältet. Det finns män som byter blöjor på sina barn.

Tro mig - jag har nog bytt tusentals blöjor. Inte min mening att skrämma dig - men det är sant.

Testa att starta en tråd om ämnet vetja, du kommer att få förfasas över hur många män som byter blöjor på sina barn - så fortsätt SD-kramandet du.

I dessa kretsar är det säkert inte så frekvent.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 17:21:43 följande:
    Jag tvivlar inte det minsta på att du är jätteintresserad av blöjor vad som kanske är mer intressant är vad du gör med dina Clearblue. Du kanske rör i drinken med dem när du är på Mamma Boosten The Show?

FYI det är inte det de är avsedda för. Det kanske är därför det råder sådan förvirring här om det är positivt resultat på vissa test
    Men vad roligt att det finns något även för dig på FL - och inte minst för forumägarna som säkert uppskattar ditt Clearblueklickande. Är det graviditetstester?

Men annars är just ditt fokus ett av de mest intressanta bland SD-kramarna. Anmärkningsvärt många har ju en extremt reaktionär syn på mäns och kvinnors roller i samhället och familjen och mot den bakgrunden kan man ju tro att talet om ojämställda invandrare egentligen bottnar i rädsla för konkurrens.

Jag tror att de oroar sig i onödan. Visst har många invandrare en reaktionär syn på kvinnor och mäns roller - men den ska ses i perspektiv av att de vuxit upp under andra omständigheter än många av oss svenskar och ofta är ju de som kommer hit de mest förändringsbenägna. Man kan ju se många invandrarkillar som glatt drar omkring barnvagnar nuförtiden - förmodligen till SD-aktivisternas fasa.

Där är det ju snarare så att SD har lyckats samla de mest rigida av oss svenskar i en mycket sluten sekt som ser på förändringar med skrämda ögon.

Ta bara dina tankar om att FL är ett kvinno(fo)-rum. Du har den exakta motsvarigheten i syn bland manliga kramare, men där handlar det om annat som till exempel fotbollsarenor.

Jag måste erkänna att det är intressant att följa förutsägbarheten i åsikter och oförmågan till flexibilitet.

Det vore ju egentligen så enkelt: Familjeliv är ett familjeforum som främst frekventeras av kvinnor och en fotbollsarena är en plats för fotbollsintresserade där åskådarna och utövarna främst är män.

Vad var det egentligen Neil Armstrong sa under månpromenaden: Ett litet steg för en människa men ett stort steg för mänskligheten. Tja, det var han det, medan sverigedemokraten tycks vara fastvuxen i sin rigiditet och i sina rädslor för allt som är en aning annorlunda.

Skål "O". Kanske har jag fyllt glaset med Clearblue på din anmodan eller också har jag det inteFlört
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-07-21 18:14:04 följande:

Lyssna på dagens sommar i P1.

Athena Farrokhzad

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/403967?programid=2071&playepisode=403967
    Hm, vi får väl hoppas att de inte gör detta. Då kommer dagens raseriutbrott att te sig som en mild västanfläkt vid en jämförelse

Eller varför inte, förrestenSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 18:54:51 följande:
    Detta var ju osedvanligt osammanhängande även för att komma från dig, har du brottom att använda upp dina 'drinkpinnar'?

Det där med fotbollsarenan var ju trots allt begripligt. Du behöver inta ta så illa upp, det är ingen skam för dig att hänga här bland kvinnsen eller småflickorna som du skulle kalla dem. 

Det är nog mer pinsamt i så fall att du sitter hemma och upprörs över att någon går på krogen och roar sig emellanåt, du vet, kom loss från FL lite och testa själv vet ja. 
    Ja, jag tror att du behöver få tro det.så det bjuder jag så gärna på "O".

Och FL är självklart ett kvinnoforum.

Lycka till med arbetet att hålla reda på hur länge folk är inloggade och vilka som inte har på ett kvinnoforum att göra.

Jag tror att du har fått en uppgift och en mening nu "O".

Jag noterade förresten att du redan knaprat i dig en drinkpinne ovanför O-et i "bråttom".

Det gav en helt ny betydelse till "O"-sammanhängandeSolig

------------------------------------------------------------------------------------------

Tyvärr är inställningen till män och kvinnor och deras roller i samhälle och familj central hos SD-sekten precis som hos andra rasistiska organisationer.  Den här tråden handlar nog mest om hur sverigedemokrater vill känna sig fruktade. Min uppfattning är att rasism är lika känslig för skratt som ett troll för solljus men göds av fruktan och hat. 
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 19:24:04 följande:
    Den bjuder jag på, dina är väl slut snart
    FDFMGA skrev 2014-07-21 19:13:11 följande:
    Tyvärr är inställningen till män och kvinnor och deras roller i samhälle och familj central hos SD-sekten precis som hos andra rasistiska organisationer.  Den här tråden handlar nog mest om hur sverigedemokrater vill känna sig fruktade. Min uppfattning är att rasism är lika känslig för skratt som ett troll för solljus men göds av fruktan och hat. 
    Den här tråden handlar väl mest om ditt och andras behov att släppa ut hatet som verkar förtära er. Man undrar var detta hat kommer från, hart det legat uppdämt och fått fritt spelrum nu när SD har blivit PK att hata?

Ang roller kan jag inte bry mig mindre, men jag förundras när någon blir så upprörd som du över att konfronteras med att spendera mycket tid på ett kvinnoforum. Det borde väl vara lika klart för dig som för någon annan och inte uppröra nämnvärt?
    Nja, medvetet eller gissningsvis omedvetet gör du dina åsikter till en parodi på SD-sekten.

Du har bestämt att FL är ett kvinnoforum och då måste naturligtvis jag också anse detta - att jag påstår att det är ett familjeforum är naturligtvis en lögn från min sida. Och min argumentation handlar då  inte om att det är ett familjeforum utan om hur jag försöker förneka det faktum att det är ett kvinnoforum

Detsamma gäller SD-sekten - jag hatar den och gnisslar tänderna när jag läser om Ekeroths krogbesök.

Som person är du rätt ointressant, anser jag  - men som personifiering av SD-sekten är du mitt i prick.

Min uppfattning är att sektens kanske främsta kännemärke inte är rasismen, inte heller den ackumulerade okunnigheten,  utan i stället isoleringen från yttre intryck som innebär att det blir helt naturligt för en sektmedlem att beskriva andras känslor och tankar. 

Det där är nästan genomgående för alla SD-kramare - och mycket anmärkningsvärt.

Det är verkligen på goda grunder man kan kalla SD för en toksekt. Sekten har bestämt hur svenskarna tycker innerst inne - och de stora flertalet delar sektens uppfattning - men som i många andra sagor finns det elaka troll och häxor. Och allra värst är PK-trollet - ännu har inte SD-sekten kunnat komma tillrätta med det ondskefulla PK-trollet som gör att folk säger det de innerst inne inte menar och mot sin egentliga vilja röstar på helt andra partier än SD.

Nej, jag hatar inte SD - men jag föraktar den häpnadsväckande enfald och dumdryghet som lockats fram av SD-sekten.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 20:58:03 följande:
    Det är intressant att du vänder dig emot att få epitet tillskrivna dig, något som ju är ditt eget kännetecken. Jag bara skojar lite med dig, hoppas du inte tar illa upp av att bli narrad smile2.gif

Håller faktiskt med dig i nästan alla dina åsikter om du bara dämpar på hatet en smula.
    Åh, tusan. Jag såg just en annons - för första gången har jag tittat på annonserna, sånt man blir helt blind för annars. Jag såg en som vände sig till hela familjen och tänkte tipsa dig om att du kunde gå till attack mot den. Kanske även den som uppmanar oss till att bli faddrar till havssköldpaddor - mödrar eller åtminstone moddar borde det ju vara.

Nja, vänder jag mig verkligen mot epitet? I så fall får jag bli lite mindre egenkär - vad jag trodde jag vänder mig mot är när någon förklarar vad jag tycker och tänker.

Jag är av den bestämda uppfattningen att det vet bara jagFlört
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 21:35:04 följande:
    Intressant. Själv blir jag uppmanad att åka på Mamma Boost mest hela tiden. 

Varför skulle jag gå mot attack mot den? Du kanske glömmer att skillnaden på dig och mig är att jag inte drivs av något uppdämt hat. som måste utmynna i PK sanktionerade attacker. Då begår det där vanliga felet du brukar begå, att döma andra efter dig själv.

Du behöver inte tipsa om reklamen, tack på visad omtanke.
    Huruvida du drivs av uppdämt hat eller inte kan jag inte bedöma.

Jag tror inte på tankeläsning.

Det är klart att jag skulle kunna gissa mig till dina motiv - och då skulle min gissning gå åt ett helt annat håll eftersom jag anser att dina inlägg är så förutsägbara. Jag har för mig att jag också har gissat någon gång, men kan minnas fel. Det finns ju ett par skribenter här som har ungefär samma framtoning som du.

Hursomhelst hör den gissningen liksom vår lite lätt tröttsamma träta bäst hemma på egoavdelningen.

Att du blir uppmanad att åka på mammaboost kan möjligen bero på att du är kvinna, det är iallafall min gissning att FL riktar den sortens erbjudanden till forumets kvinnor.

Om det nu är FL som uppmanar dig och inte din mamma eller så.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?