overdose skrev 2014-07-28 15:55:36 följande:
Jag vet inte om det var dina egna ord ovan, men du är inte vuxen. Vuxen enligt dig innebär inget annat än att rösta på ett parti som är tillåtet i vissa salonger.
Vi kan bara konstatera att du sedan åtminstone senaste valet har varit på korståg mot SD och att inget av vad du säger verkar stämma.
Försök att förstå att de idag har judar på valbara platser. De är inte alls något av det, eller många andra vill påskina.
Snarare är det så att de är kulturkonservativa, vilket väl är orden de själva använder.
Så upprepa inte dina frågor, utan sök hjälp, för SD är här för att stanna.
Nej, vuxen innebär bland annat enligt mig att man i ett diskussionssammanhang är tillräckligt mogen för att förstå skillnaden mellan vad man vet och vad man inte kan veta.
Du skriver exempelvis "Vi kan konstatera" - ett fenomen som är synnerligen vanligt bland toksektens nätaktivister - min gissning att alla pluralvarianter främst beror på att många SD-aktivister är jagsvaga och att de då faller sig naturligt att använda "Vi" i stället. Jag har sett många roliga exempel i den här tråden av varianterna "ingen tycker om dig" eller "ingen läser det du skriver" Det senare är helt obetalbart eftersom det då är en direkt replik på ett inlägg som ingen läser. Sen kan jag också nämna att det tycks finnas några sektanhängare som har besvär att hålla reda på hur många hen är och därför skriver vi om sig själv.
Vi sa svinskiten brukade min gamla mormor säga, ett traditionellt svenskt talesätt som många inom toksekten tycks försöka leva upp till genom att agera just svinskit.
"Söka hjälp". Nej, toksektens nätdiagnostik är inget som jag bryr mig om annat än att jag brukar ta med diagnostiken som ett exempel på hur bort i tok sekten är.
För övrigt skulle jag gissa att jag fått fler "diagnoser" ställda över nätet av toksektens strålkärringsskvadron än vad någon i skvadronen ens skulle klara av att räkna till -adhd,, damp, autism, asperger, schizofreni, paranoia, psykos är bara några av dessa och då ofta tillsammans med rådet att söka hjälp.
Men tänk efter själv, Överdos. Hur skulle det bli om jag kontaktade psykiatrin och förklarade att en hel mängd strålkärrinngar från SD har ställt diagnos över nätet på mig och förklarat att jag lider av alla tänkbara psykiatriska sjukdomar och att jag nu behöver hjälp - själv är jag övertygad om att vilken psykiater som helst skulle anse mig vara i behov av tvångsvård om jag förklarade att jag trodde på SD-sektens strålkärringar.
Har du hört talas om Ockhams rakkniv - en vetenskapligt metodik som innebär att man inte ska göra en teori krångligare än nödvändigt. Min teori, Överdos, är att SD i stor utsträckning drar till sig nätaktivister som mentalt inte är vuxna, det vill säga de har inte förmåga att skilja fantasi från verklighet eller argumentera på ett sakligt sätt och då återstår bara personangreppsmöjligheten - inte sällan kopplad till rena sektfantasier eller nätdiagnostik..
Och jag väntar fortfarande på svar från lille prinsen där hen påvisar när och var jag har skrivit att SD inte ska vara välkomna i skolan men däremot de andra riksdagspartierna.