Varför hatar folk SD?
De åsikter som lockas av SD:s budskap fanns även före SD - vad som har hänt är att åsikterna som förr fanns över kanske hela den politiska skalan idag har hittat ett parti som representerar dem.
För övrigt kan man notera att partiet som enligt anhängarna ständigt ökar nu är nere på sju procent i senaste Ipsos och snart kan ha hunnits i fatt av Feministiskt Initiativ.
Det skulle vara något det - då skulle anhängarna nog massutvandra till Brunei.
För att återgå till trådens tema -jag tror att det är få som hatar SD.
Den vinklingen skapades ju av en sverigedemokrat. Hata är ett starkt ord och i sitt självömkande elände behöver sverigedemokraten få känna sig stark - få känna sig hatad och fruktad.
Men handen på hjärtat, inte är det hat sverigedemokraten väcker utan löje och kanske en gnutta medlidande.
Jag menar inte att man ska negligera sverigedemokraten, inte heller att det är produktivt att enbart skratta åt hen, men jag tror att skrattet är ett effektivt medel mot fanatiska sekter som SD.
Jag hoppas att inläggen före mitt får stå kvar för en gångs skull - ingen kan bättre än sverigedemokraten själv ge exempel på hur sekten formar sina anhängare och deras människosyn.
Tyvärr innebär ju modereringen att man inte får någon heltäckande bild av sverigedemokrakens känsloliv och människosyn - det blir liksom bara en light-variant kvar av efter att moderatorernas kvastar sopat bort de värsta känsloutbrotten.
Den ocensurerade bilden av sverigedemokraten är ju sannolikt mer sann än lightversionen vi får efter modereringen.
Till Kattkvinnan:
Om det bara handlade om dig skulle man inte kunna dra några andra slutsatser än att SD har lockat till sig en obalanserad person - men det är ju inte bara du. Som en röd tråd genom inläggen från sverigedemokrater på FL löper den vidskepliga inställningen att man via nätet kan dra långtgående slutsatser om andra människors personligheter.
Jag tror att det finns några samverkande orsaker till att anhängarna till Åkesson tycks vara så vidskepliga, dels tror jag att många sverigedemokrater står på en sådan intellektuell nivå att de är oförmögna att avgöra vad som är rimlig kunskap eller inte och dels tror jag att klimatet på rasistsajter som avpixlat är sådant att det triggar påståenden som saknar andra kopplingar än det sverigedemokratiska oförståndet.
I grunden tror jag att de flesta anhängare till SD-sekten vet med sig att sekten vare sig har lösningarna eller analyserna av samhällsproblem - och det är just därför det inte spelar någon roll för sverigedemokraten om en beskrivning är sann eller inte - huvudsaken är nog bara att få vara en del av en sekt som står i opposition till resten av världen.
Det är en smula tragiskt, men mot bakgrund att sverigedemokraten så gott som alltid måste trampa på andra för att få lite livsrum är det i så fall tragikomiskt.
Jag anser att man faktiskt bör betona att toksektens uppförande och att det är tillåtet att skratta åt andra människors elände när det tar sig sådana uttryck som för toksekten.
För övrigt kan man notera Folkpartiet är större än SD i senaste Skop.
Det kanske inte finns något samband - men nog är det lustigt att företeelser som SD-sektanhängarna går till storms mot tycks tendera att bli allt mer populära bland vanligt folk.
Det har ju varit ett tydligt fokus på Ullenhag, av toksekten kallad Ullentott, på MP samt mot feminism.
MP befäster sin ställning som tredje största parti i opinionen, FP går framåt och Feministiskt Initiativ ökar.