Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-01 23:20:09 följande:
    Vilka menar du framför en någotsånär objektiv bild av läget då? Ullenhag?
    Jag vet inte - området är så sammansatt och komplext att det kanske är svårt att ge en beskrivning som inte är färgad av vad man har för åsikter om hur invandringen bör påverka Sverige och omvänt - och jag måste erkänna att jag skamligt nog inte läst mer än enstaka delar av de politiska partiernas invandringspolitiska programförklaringar.

När det kommer till valet i september kommer heller knappast invandringsfrågan att avgöra vad jag röstar på - för mig kommer fördelningspolitiken eller miljöpolitiken att vara avgörande.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-02 00:49:11 följande:
    Godnatt yxskaft. De som röstar på miljön bör kanske tas med en nypa salt, eller ett badkar med det.
    Det kan jag hålla med om - att man kan skratta gott och rått åt den som tror att man röstar på miljön 

Men om sanningen ska fram så är det väl främst inom toksekten anhängarna tror att "man röstar på miljön". I själv verket har väl alla partier en miljöpolitik som man i egenskap av väljare tar ställning till.

"Röstar på miljön"Skrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-08-02 02:00:48 följande:
    Mp är ju inget miljöparti. Det är ett migrationsparti. Sen om man tror att vi behöver förbättra miljön i världens mest miljövänliga land så får man stå i skamvrån.
    Jo, jag är medveten att en del förmågor i SD-sekten har den uppfattningen. Nu hade jag iofs inte nämnt MP utan att fördelningspolitik eller miljöpolitik kommer att vara avgörande för hur jag röstar i höst.

Jag skulle heller aldrig tänka i termer av "förbättra miljön" utan snarare den något mer genomtänkta utgångspunkten att människan är en del av och påverkar miljön på alla områden. Det vill säga hur ett miljöpolitiskt program är utformat mot den bakgrunden.

Mitt subjektiva intryck efter att ha läst tusentals inlägg från SD:s nätaktivister är att en gemensam nämnare för flertalet av dessa är att SD-aktivisten aldrig fått lära sig att ta ansvar för sig själv och andra - och då är det heller inte svårt att förstå att det måste te sig obegripligt för många SD-aktivister att svenskarna anser att miljöpolitiken hör till de allra viktigaste politiska frågorna.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-02 11:45:01 följande:
    Minsann, minsann! Obestämd

Fast jag kommer nog aldrig att förstå dom svenskar som protesterar emot sådana här - sanna - uttalanden. Varför vill man svika sina egna? Sover man gott när man vet att misshandlade svenska kvinnor, som vill lämna sin man, inte kan göra det för att de inte får lägenhet? Att unga vuxna inte kan flytta hemifrån och starta självständiga vuxenliv, för att de inte får lägenhet?
    Att kalla invandringen till Sverige för massinvandring är en värdering som väl bottnar i inställningen att mananser att den är för stor,  medan motsatsen - att påstå att vi inte har någon massinvandring självklart också grundar sig på värderingar.

Man kan knappast begära att det ska tillsättas en oberoende kommitté som bedömer vid vilka nivåer invandring ska anses kunna beskrivas som massinvandring - så fenomenet att de flesta sverigedemokrater kommer att beskriva invandringen som massinvandring medan flertalet av oss andra talar om invandring kommer att bestå, 
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-02 12:13:48 följande:
    Håller inte med. Den nivå vi har nu ÄR massinvandring, i förhållande till vår ursprungliga folkmängd.

Du har ingen kommentar på detta, att kommunens egna invånare inte kan få lägenhet för att flyktingarna ska ha dem..? Ungdomar som misshandlas psykiskt och ibland även fysiskt, som går till soc och begär hjälp, får bara höra att de inte har några lägenheter att dela ut. Och jag råkar veta att det ÄR så... Sedan undrar folk vad alla självmord bland ungdomar beror på, när dom inte kan få hjälp med det mest grundläggande...

Finns massor av sådana här inlägg på internet (Taget från ungdomsforum. "han" är pojkens styvfar):

"Jag är nitton år gammal. Och får jag inte lägenhet så får dom ha ett troligt självmord på samvetet, då jag inte orkar med det här längre, det har hållit på sedan 2007 då han flyttade till oss. Jag mår psykiskt dåligt, det här har gjort att mitt självförtroende är i botten och jag har en svag känsla av att min livslust börjar försvinna allt mer och mer."

Till flyktingar som är färdigutredda, finns det dock alltid lägenheter...
    Huruvida man definierar den andel invandrare som kommer till Sverige årligen relativt Sveriges befolkning som massinvandring eller inte är självklart en värderingsfråga. Det finns ingen allmängiltig definition på vid vilken nivå invandringen ska beskrivas som massinvandring.

Ytterst handlar det väl om rätten till sitt eget språk. Jag begär inte att du ska sluta använda dig av begreppet massinvandring men jag tycker det är märkligt att så många sverigedemokrater vill styra andras språk och förklara för dem vad som gäller.

Så min åsikt är att Sverige inte har någon massinvandring.

Under ett antal år har det byggts förhållandevis få bostäder i Sverige - det är beklagligt men jag ser inte sambandet till invandringen som mer än indirekt och det enskilda exempel du hänvisar till vet jag inget om.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-02 12:49:02 följande:
    Det är inte indirekt, det är väldigt direkt. De kommunala hyresbolagen har en förturslista. Men varje gång det kommer en hög flyktingar som ska ut ur asylboendet, så placeras dessa högst upp på listan...
    Inte alls.

Bostadsbristen är direkt avhängig politiska beslut där man inte förmått att skapa en bostadsmarknad som är anpassad dels till Sveriges befolkningsutveckling som helhet och dels till enskilda kommuners.

Dessutom har ju allmännyttan som du anger som exempel sålt ut en hel del fastigheter, inte minst i Stockholm där enskilda före detta hyresgäster kunnat tjäna avsevärda belopp genom att ta ett banklån och därefter sälja den nyinköpta bostadsrätten till ett pris skyhögt över det vrakpris de borgerliga partierna framförallt i Stockholm slumpade bort bostäderna för.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 15:42:34 följande:
    Visst är det en värderingsfråga. För pk-media är det inte "massinvandring" när 100 000 invandrar till Sverige, men däremot "massutvisning" när 50 personer inte får uppehållstillstånd i Sverige.
    Mm, jag har sett argumentet fler gånger än en SD-kramare kan räkna till.

Nu som då är den direkta motsatsen till invandring utvandring, inte utvisning som SD-kramarna av freudianska skäl kan tycks ha fått för sig.

Hursomhelst. Som vanligt en fråga om att SD-kramaren sällan behärskar ens den enklaste svenska.

Bara detta borde ju i sig vara ett skäl för sekten att överge den där pidginvarianten av svenska med pk, pk, pk och massinvandring som jag tror är orsak till alla språkliga olyckor sekten råkar ut för.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 16:27:23 följande:
    Nu var det iofs prefixet mass-,och inte antonymen till "invandring"som saken handlade om.

Oavsett det, "massutvandring" är ju pk-det också: www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Massutvandring-till-Amerika-slag-mot-befolkningen/.

Du borde f.ö. ta hjälp av psykolog för att bli av med ditt bildningskomplex.
    Lite tröttsam är du allt när du kinkar som värst, lilla prinsen.

Du trodde att att motsatsen till invandring var utvisning och sen prålade du lite med att använda antonym i stället för motsats

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om var jag har påstått att SD inte borde vara välkomna i skolan till skillnad från övriga riksdagspartier.

Jag är helt övertygad om att du inte kan belägga mitt påstående, att det bara var strålning som tagit emot som viskade detta till dig.

Där har du förresten en märklig skillnad mellan SD-kramarna och oss svenskar. Vi svenskar står för vad vi säger och har vi fel erkänner vi detta medan den söndercurlade kramaren låtsas som ingenting.

Tänk som du gått an i den här tråden utan att våga stå för dina uttalanden.
    .
    Och dina diagnoser skiljer sig heller knappast från övriga sektens, lilla prinsen. Psykologer har jag för övrigt mer än tillräckligt av i släkten - vill du att jag ska be någon av dem att klicka på "visa endast Philipsson" och komma med ett försiktigt utlåtande. Min gissning är att ditt svassande om att detta är ditt sista inlägg i tråden skulle ses som av central betydelse. Vad tror du?

Annars kan du väl fundera lite över motsatsen till utvisning - jag lovar att det inte är invandring, som många inom toksekten tycks tro.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-08-02 17:46:25 följande:
    Ja, och allt det där är jättehemskt och jättefel. Men då blir det ju ÄNNU mer viktigt, att inte skänka bort de få HR som finns till invandrare...
    Det är bara att du tycker det är jättehemskt och jättefel, en god början iallafall.

En bra fortsättning för fortsättningen är att du lär dig vad begreppet hyresrätt innebär, du är inte den första sverigedemokrat som jag sett skriva om hyresrätter i termer av skänka bort.

Man äger inte en hyresrätt, det är fastighetsägaren som äger lägenheten. Däremot äger man i viss mån en bostadsrätt eller en villa.

Man kan alltså inte skänka bort en hyresrätt.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-02 19:37:50 följande:
    Le Petit Prince är översatt till svenska med titeln "Lille prinsen". Fick du inte lära dig i plugget att adjektiv i svenskan böjs efter referensens kön, när huvudordet har ett sådant?

I vanlig ordning flyr du sakfrågan, att pk-media (och du och andra amatör- pekåister) älskar att använda "mass-", så länge det inte handlar om invandring förstås.
    Jo, det fick jag - men jag försöker anpassa mig så att mina ibland lite obsoleta kunskaper inte nödvändigtvis ska behöva framstå som vore de normgivande.

Men självklart att jag reflekterat över om huruvida det är mer rätt att kalla dig lille prinsen än lilla prinsen - och anpassat mig till nutida grammatiska uttryck.

Egentligen tycker jag precis som du ett lille prinsen är mer passande - men språket är ju inte statiskt och jag vill ogärna framstå som rigid i fråga om anpassning till språkets utveckling.

Hur går det förresten med ditt påstående om att jag anser att SD:s representanter,till skillnad från övriga riksdagspartiers inte ska var välkomna i skolan?

Var det bara något som råkade ha fastnat i din blöja - eller kan du belägga var jag påstått dettaSkrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?