Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-12-22 15:24:38 följande:
    Innan Sd började demonisera "invandrare" så sket folk fullständigt i vad som är svenskt eller inte.
    Varför skiter inte folk i det nu då?
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:34:43 följande:
    Nej. Vad jag menar är att de får stöd från sitt "moderland"  Ca 13,000:- per år/medborgare (bidraget är visserligen långt ifrån det som Grönland får). Ett välkomnat sådant.
    Vad menar du då med 'trots att de är självständiga'? 
    Även självständiga länder får ju bidrag.
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:37:42 följande:
    Kanske för att påföljderna av den havererade världsekonomin (då speciellt den amerikanska Enron, Lehman Bros osv)) har nu nått alla länder och vissa passar på att ge några grupper av människor skulden för att allt har blivit sämre.
    Så när man ger någon annan skulden börjar sådana som Westgårdh, FMGA med flera att tänka på vad som är svensk eller inte?
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:47:51 följande:
    Söder anser att Färöarna är ett föregångsland jämfört med Sverige. Det måste då gälla inom alla områden. Sverige får inget bidrag från något "moderland" utan bara från EU, där vi är en utav de länder som betalar mer än vad de får tillbaka i bidrag från EU.  
    Jag bryr mig föga om vad Söder säger.
    Jag frågar dig varför du skriver 'trots att de är självständiga'. Det låter onekligen som du tycker att självständighet borde vara ett hinder för bidrag. Tycker du det?
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:50:47 följande:
    Nu är jag inte med alls. 
    Det kanske är för att du hoppar in i en annan diskussion utan att sätta dig in i frågeställningen. Det var ju 75:an jag frågande när du valde att svara.
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:50:47 följande:
    Utveckla det där lite mer.
    Eller så kan du läsa bakåt.
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:51:43 följande:
    Har inget med självständighet att göra. Utan de hade bäring på det som Söder ville framställa. Då fick det ett sammanhang.
    Det var ju du som skrev 'trots att de är självständiga' om färöarnas bidrag från danmark. 

Det är väl rimligt att anta att du tycker deras självständighet har betydelse när du skriver det eller skall man tolka det som att du skriver saker som är avsedda att ignoreras?
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 16:01:31 följande:
    He he. Nice try. Du ser vad jag skriver. Försök inte göra något annat utav det.
    Jag ser vad du skriver. Ser dock inte att du svarar på varför du använder ordet 'trots' när du pratar om bidrag och självständighet.

Är färöarnas självständighet ett hinder för att få bidrag från danmark?
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 16:16:02 följande:
    Vi tar det igen då.
    Och fortfarande ingen förklaring på varför du använder ordet 'trots'. Så svårt det skall vara att svara på en rak fråga ibland. Du möjligtvis inte politiker?
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 17:04:25 följande:
    Ingen politiker. Du är möjligtvis inte journalist? smile2.gif
    Nej, bevare mig väl
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 17:30:25 följande:
    Hoppas att du inte ser mig som en kopia på Michael Howard i detta klassiska ögonblick hos Paxman smile2.gif

" target="_blank">

Haha

...Right
Svar på tråden Varför hatar folk SD?