Inlägg från: oOOo oOOo |Visa alla inlägg
  • oOOo  oOOo

Varför hatar folk SD?

themia skrev 2013-11-11 22:20:25 följande:
    Att köpa en vill innebär ingen förlust av pengar, vilket vilken villaägare som helst kan intyga.
    Chansen är stor att man gör en rejäl vinst när villan så småningom säljs.
    Det stämmer inte. Huspriserna fluktuerar. Du kan göra förlust beroende på när du köper och när du säljer. Så här ser statistiken ut sedan från 1952 tills 2012

• oOOo  oOOo
    themia skrev 2013-11-12 11:03:30 följande:
    Nu skrev jag inte att dom kommer att göra vinst, bara att chansen är stor.
    Du skrev,

"Att köpa en vill(a) innebär ingen förlust av pengar,"

vilket är fel. Det kan mycket väl innebära förlust av pengar.
  • oOOo  oOOo
    themia skrev 2013-11-12 12:23:23 följande:
    Är det här viktigt för dig?

Ta det inte så hårt Nu har du lärt dig förhoppningsvis och tråden har rätt info. Alla glada.
  • oOOo  oOOo
    Velouria skrev 2013-11-14 12:12:31 följande:

Jimmie Åkesson gör sitt bästa här. Jag måste bara säga att jag för första gången någonsin skämdes ögonen ur mig å hans vägnar...Titta på vad han säger runt 1:40 Skäms

" rel="nofollow" target="_blank">

Att svensk kebab är annorlunda än urspunglig kebab? Varför var det pinsamt för dig? Tycker du det är jättepinsamt att svenska koldlmar har kål runt sig också?
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2013-12-11 10:55:23 följande:
    Gång på gång, på gång, på gång... gör och säger partiets företrädare sådant som går emot deras "officiella linje". Det de gör och säger är för mig deras officiella linje och inte något de aldrig verkar klara av att hålla sig till.
    Är det inte lite samma problem feminismen lider av. Vettiga feminister som hela tiden måste dementera vad några fanatiker skriver i feminismens namn. Betyder det att det är något fundamentalt fel med feminism?
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2013-12-11 11:08:35 följande:

Ta det med en feminist eller någon anna som är intresserad av att ha med dig att göra.
    Så du är inte feminist då?
  • oOOo  oOOo
    Kofot skrev 2013-12-11 11:47:05 följande:
    Fast här har det ju nu visat sig att det är PARTITOPPAR som härjar i sociala medier och kommentatorsfält på t.ex avpixlat eller Fria tider. Det är en viss skillnad. Dessutom så ligger Ekeroth bakom avpixlat
    De ska ju spegla partiet och deras åsikter ska vara förankrade i den politik och den värdegrund som partiet påstår sig följa. Konklusionen är och förblir för min del att SD är homofobiskt, rasistiskt och även kvinnofientligt.
    Det var väl just det som var problemet med FI också, de hade ju Gudrun tex. Lådvin är en kvinnofälla, en riktig höjdare

Eller Ireen von Wachenfeldt "män är djur" osv.

Tyvärr är det tokarna som syns och hörs både inom feminismen och SD. Så visst är det samma problem.
  • oOOo  oOOo
    Kofot skrev 2013-12-11 12:10:53 följande:
    Nja fast det är ju inte direkt samma problem ändå. SD är rasistiska, homofobiska, kvinnofientliga och dessutom vilar mycket av deras retorik på islamofobi. De uttalanden som gjorts av deras toppolitiker anonymt är dessutom i vissa fall direkt brottsliga. Det går inte riktigt att jämföra med lådvin och Gudrun.
    Är inte "män är djur" av samma kaliber som rasism?
    Tycker du inte det hade varit något allvarligt om en SD politiker hade liknat afrikaner vid djur?

Är det inte så att det faktiskt är precis samma dilemma trots allt. Att många feminister inte håller med tokfeministerna precis som många SD väljare inte håller med tokSDare?
  • oOOo  oOOo
    sjuttiofemman skrev 2013-12-13 09:58:23 följande:

Nya taktiken för att rättfärdiga Sd's politik, dra retoriken till absurdum?
    Att titta på de extrema konsekvenserna av ett uttalande är ett bra sätt att visa att uttalandet är felaktigt. Däremot betyder inte det att motsatsen är sann heller.
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 10:14:13 följande:
    SD har numera gått ut med att de inte vill ha idioter, bonnläppar eller rasister bland sina väljare. Just saying...
    De välkomnas nog tillbaka med öppna armar till sina gamla partier där de hör hemma.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?