Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-08-05 12:57:05 följande:
    Inte enligt SD, nej. Enligt SD är Sverige ett kristet land. Och ska tvingas på mer kristendom, oavsett vad folk vill.
    Du tycker inte det som sker mot judarna nu är hemskt eller? Har du koll på varför det sker?
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-05 18:15:17 följande:
    Ens funderat på det här alternativet; att Belgien möjligtvis har effektivare metoder för motarbeta aktiva pedofiler och eventuellt tillhörande nätverkvärk?
    Motarbeta verkar de inte så bra på med tanke på hur ofta sådant uppdagats där.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-05 18:33:14 följande:
    Absolut.
    Inte åt sig själva dock, till andra. :)
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-05 18:39:33 följande:
    Vilken tur att det fanns ett ord att märka - your time to shine!!

*effektivare på att upptäcka/avslöja/identifiera pedofiler och eventuella nätverk.

Alla nöjda? Alla förstår?
    Jag märkte inte ord, då brukar man påpeka att någon skrivit fel.
    Du skrev ju så att det blev en annan innebörd än vad du menade och jag svarade på den felaktikga innebörden eftersom jag trodde du mende så, inte konstigare än så. Jag skiner så bra utan att märka ord sörru :)
    Nu är vi nöjda.

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-05 19:06:42 följande:
    Jag förstår vad du menar, men jag tror som sagt inte att Sveriges poliskår är så mycket sämre än Belgiens, så jag tror inte på den förklaringen. Det ÄR något annat, som går djupare, men jag vet inte om någon har förklarat det..?

Om vi tar fransmännen t.ex.. Jag har inte umgåtts så mycket mer än ytligt med fransmän, så jag har inte hunnit märka något sådant själv. Men jag vet att det finns en "allmän" observation av fransmän, att de ska vara väldigt maliciösa. Småsadistiska. Skadeglada när någon råkar illa ut. Och detta har jag läst någonstans, skulle bero på att de uppfostras med mycket stryk och andra förnedrande bestraffningsmetoder. Det gör att de bär på en massa ingrodd vilja att se andra bli förnedrade och lida o.s.v., genom livet. Oftast inte i STORA sammanhang, inte så att de misshandlar människor och djur, men just det där småmaliciösa - skadeglädjen i vardagen. 

Och vad säger alla de som menar att vi är så liika alla
    ? Klart sådant formar, som så mycket annat. Hade också läst det tidigare.

Såg du btw den fantastiska serien som gick på 90-talet om förlossningsupplevelsen i olika länder...intressant och spännande. Vill minnas att frankrike låg i topp på att använda kejsarsnitt, och deras fokus var mer på att få vila ut efteråt och bebisen låg på annan avdelning och fick vatten i nappflaska första dygnet om mamman så ville. Och det var vanligt.Långt ifrån hur vi hade det...tex.

• realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-05 20:15:56 följande:
    Ja? Det var ju precis det jag skrev. Det handlar alltså inte om att påtvinga människor en personlig gudstro - hur nu det skulle gå till? - utan om kyrkans traditionsbärande funktion. Efter tusen år är ju de flesta traditioner vi har, på något sätt kristna eller hopflätade med andra traditioner, som ÄR kristna. Det blir helt bisarrt om allt som på minsta sätt kan ses som kristet, måste rensas ut från det offentliga rummet - för att inte muslimerna ska bli kränkta..? Hör du inte hur det låter..?
    Det låter galet, men säkert bra, om man är muslim.
    Komma hit och inte bara bli omhändertgen utan dessutom så viker sig ett helt land efter deras önskningar. De måste känna sig mäktiga.
    I vilket land med motsatt kultur/religion skulle vi kunna komma och göra detsamma? Inte något eller hur, bara i Sverige, som vanligt.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-06 10:58:47 följande:
    I ena stunden så kuvar sig Sverige efter muslimernas önskan och i andra stunden så pekas vänstern ut som frontfigur för samma kuvning av Sverige - bland sverigedemokraterna här.

Det är verkligen vackert - två flugor i en smäll, ett konststycke! Bara ovidkommande saker som sammanhållna resonemang och logik går lidande..
    Berätta då, du som sitter inne med sanningen, hur agerar sverige i den här frågan och trycker du att det görs bra`?
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-06 11:51:59 följande:
    Sedan så finns det givetvis islamistiska intressen inom olika grupperingar i Sveeige men ser inte på något vis att dessa är talande för gruppen muslimer i stort.
    Ja men vad sker om förhållandevis små grupperingar har stor makt då, det kanske du inte kalkylerade med.

Om de tex påverkar unga killar till en negativ syn på oss, umgås inte med svenskar, bli inte som dem, osv, och våra värderingar är fel och våra tjejer är för lättklädda, hur tror du deras syn på befolningen i landet blir då och vilka vi.och dem, skapas inte då. Och framför all vilken respekt får de.
    DÄR har du en rejäl källa till problem.
  • realist14
    Philipsson skrev 2014-08-07 06:47:51 följande:
    Dessa asylboenden handlar ju bara om att redan rika individer berikar sig ännu mer på allmänhetens bekostnad.

De politiker som driver denna politik borde anklagas för förskingring av allmänna medel! På våra sjukhus, äldreboenden (de få som finns kvar) och inom hemtjänsten, går personalen på knäna, för att resurserna inte räcker till. Våra gamla lämnas ensamma och nedpissade. Ovärdigt en s.k. välfärdsstat. Våra gemensamma resurser hamnar hos folk som inte har betalat skatt i detta land - invandrare -, och hos dem som berikar sig på invandringen.

Begriper du inte att Sverige befinner sig i fritt fall? Om detta fortsätter kommer Sverige inte att kunna ta emot en enda flykting, och inga flyktingar och utvandrare kommer att vilja komma hit.

För att inte nämna skolan...svensk skola har befunnit sig i ett dekadent tillstånd sen 40 år tillbaka, och nu är det värre än någonsin, och inte lär det bli bättre så länge eleverna bara kan kommunicera på främmande språk!
    Detta är ett vansinne som kommer i skymundan av invandringsdebatten, men det faller väl under det som "pk-ligan" lite arrogant beskriver som- ööööverdiven oro och öööverdriven beskrivning av läget.

• realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-07 10:01:27 följande:
    Helt korrekt.

PK-ligan delar nog inte uppfattningen att Sverige befinner sig i fritt fall.

Min egen uppfattning är att Philipssons fantasier saknar relevans på alla andra områden än det självklara att Philipsson är FL:s egen faster Fantasia.

Du vet - hon som reser i fantasin.
    Du har ingen äldre på äldreboende än?
    Ingen vän som är sjukskriven ?
    Ingen arbetslös i fas 3?
    Inga barn i skolan?

Näe då kan du ju inte veta, kanske.

Sen kan man ju tolka fritt fall hur man vill, vi kommer inte att gå i KK i morgon eller nästa vecka nej, men utvecklingen vi har, där välfärden säljs ut mer och mer och där vår berömda trygghet urholkas mer och mer, är inte positiv.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?