Tengel skrev 2014-07-26 21:47:10 följande:
Jag nämnde väl inget alls om invandringspolitik i mitt inlägg?
Det jag menade var att när man klumpar ihop alla som är av annan åsikt än en själv och kallar dem t.ex PK-sidan, blinda får som inte förstått "sanningen" eller liknande så låter man väldigt mycket som en sektmedlem.
Gå in på något forum om chemtrails eller liknade det är samma tankesätt där.
"New ageare" brukar också ofta resonera på detta sätt.
Det är så himla enkelt att anse sig ha den absoluta sanningen och avfärda alla andra som "hjärntvättade".
Det förekommer så ofta och det går liksom inte ens att föra en vettig diskussion med en sådan person. Det är lika dumt som att påstå att ALLA som röstar på SD är rasister och hatar invandrare punkt slut. Det gynnar inte en debatt det blir bara löjligt.
Vet inte om du missade det men de jag syftade på var många av de som hänger just på forum och inte SDare generellt.
Nej det gjorde du ju inte, jag gjorde väl kopplingen pga den tråd vi befinner oss i.
Och att det mestadels var riktat till sd-folk.
Annars hade jag direkt hållt med eftersom jag ser samma fenomen på alla sidor .
Det ock oförmågan att föra en diskussion i kombination, dvs bara vräka ur sig klychor, är inte kul att möta.
Men allra värst är nog oförmågan att se kritistk på händelser i samhället, en del har som sin yttersta uppgift att försvara ALLT. Och blir de bortdribblade där så börjar de att bortförklara istället.....dvs vissa grupper, företeelser, tillstånd, är fridlysta.
Då kommer man inte särskilt långt, och just i det..........kan jag ibland få lust att prata om hjärntvätt även jag eftersom det kan vara så tydligt negativa företeelser och det ska ändå bagatelliseras och försvaras, bara för att man SKA; Sannolikhteten att personen i grund och botten tycker att det är en bagatell, måste i just det fallet vara rätt liten.