Varför hatar folk SD?
sjuttiofemman skrev 2014-01-07 16:41:53 följande:
Inte lätt att förstå när ens övertygelse går ut på att se samhället utifrån en ensidig syn. Självklart är det lika illa åt andra hållet. Men så vitt jag vet har inget invandrarparti jönsat runt i demonstrationståg och gapat "Sverige åt invandrarna" som ett visst svenskt parti har för vana att göra fast med ett annat budskap.
Hade jag varit invandrare i ett land där jag känt mig utanför så skulle jag också ha valt svenska butiker osv.
Eftersom vi är de i födda i landet så är det upp till oss att sätta ribban, bemöter vi invandrarna med avståndstagande så lär de visa samma tillbaka. Det är rätt naturligt och även du borde kunna relatera det till dig själv.
Sen är det självklart fruktansvärt med hedersvåld, det måste bekämpas i alla dess former. Som tur är så är det en extremt liten del som har den kulturen.
Så errol flynn mfl, anser ni att det är rimligt att människor som immigrerar till sverige bara ska acceptera att aldrig släppas in i vår kultur? Att nöja sig med att skuffas undan så länge de inte behövs för att utföra RUT-tjänster till låga löner? Att acceptera att det finns en del människor i vårt land som öppet hatar dem enbart för sitt ursprung? Att få nej på jobbansökningar pga sitt utländska namn eller vägras hyra bostad i "vita" områden.
Tror ni eller tror ni inte att detta leder till en bitterhet och hopplöshet som i sin tur ökar risken för att falla in i kriminalitet?
Tror ni eller tror ni inte att en välkomnande attityd i vårt land skulle minska de problem som sd och andra "invandringskritiska" belyser?
Jag tror helt uppriktigt att ni inte har kapacitet att svara seriöst på dessa frågor, det har ni inte gjort hittills.