Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

Saxat från en "hatsajt":

Hårdare granskning säger Åkesson. Hmmm... Expressen, Aftonbladet och andra stora dagstidningar har avsatt höga politiker för att de köpt en Toblerone på riksdagskort och för att man inte betalt TV-avgiften. Men hos SD kan man sitta tryggt kvar om man filmar "järnrörstrion", redigerar filmen och ljuger om vad som egentligen hänt. Man kan sitta kvar efter att det framkommit att man driver Sveriges största rasistiska blogg. Man kan sitta kvar även om det framkommit att man hängt ut en hel barnfamilj med adress och personuppgifter.

Men för all del, det är andra partier som behöver granskas hårdare....

Apropå Åkessons snyftning om att alla är så elaka mot Sd.

Går att läsa i sin helhet på:

wp.me/p2oCcR-3jV

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-13 16:00:14 följande:
    Det där var ju en partsinlaga om något. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan hylla sajter som "Interasistmen" medan man samtidigt förkastar Avpixlat et al. Det verkar ju vara ungefär samma vinklade skit alltihop.

Avpixlat hänger ut bla barn med namn och bild ackompanjerat med rasistiska utspel i kommentarsfälten. Så ja det är milsvid skillnad.

Är det något enda inlägg i den här tråden som inte är vinklat?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-13 16:24:39 följande:
    Menar du skärmdumpen som vem som helst hade kunnat ta från Facebook, där fjortistjejerna som roat sig med lite "god vandalism" på platsen för en tilltänkt SD-familjedag lade ut bilder och vitt och brett skröt och tog emot ryggdunkar för sitt tilltag?

Ledsen, men just den grejen har jag faktiskt svårt att bli upprörd över.

Att det finns mongon i kommentarsfält överallt på nätet är en etablerad, men inte desto mindre beklaglig, sanning.

Nej, jag menar inte den. Tex lade avpixlat upp namn, adress och bild till ett hus i Strängnäs som en somalisk familj fått låna tillfälligt eftersom huset skulle rivas. Avpixlat kunde inte låta bli att hitta på en historia som sedan spreds över landet (genom bla Kent Ekeroth). Gissa vad de vrängde det till?

Jo att familjen KRÄVT att få ett fint hus och att kommunen GAV det till dem. Gissa hur kommentarerna lät? Kan avslöja att det inte var några lyckönskningar direkt.

Och såna här tilltag hör till vanligheterna, meningsmotståndare har även de hängts ut med namn, bild och kontaktuppgifter.

Avpixlat hyser några av Sveriges lägst stående människor som får den titeln för sina ihärdiga försök att förstöra andras liv. www.interasistmen.se är inte i närheten av dessa metoder.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-13 20:46:56 följande:
    När det gäller "Bevara Sverige svenskt" så ser jag inget konstigt med en sån slogan, eftersom jag tror på nationalstaten.

Däremot tror jag inte på globalisering, en omskrivning för kapitalets totala makt, där människorna fungerar som blott spelpjäser.

Klart du inte ser något problem med det. Man kan också se det som att landsgränser bara är något fiktivt som inte har med biologi eller etnicitet att göra.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-14 07:35:57 följande:
    Vadå fiktivt? Nationsgränserna speglar ju vår politiska historia + samtid, och jag heller aldrig påstått nåt annat.

Dock, jag förstår inte varför du talar om "biologi" och "etnicitet". Du vill ju avskaffa nationerna helt och hållet:

"På ena sidan står nyliberaler som Fredrik Segerfeldt som menar att fri invandring är svaret, och att priset är en slopad välfärdsstat. Vilket ju alltid har varit ­nyliberalernas mål i alla fall."

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article18171090.ab

Vill jag? Nu gör du som vanligt och tolkar in lite väl mycket :)
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 07:17:53 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-19-89/m71647905.html

Här har du en hel tråd om det. Dessutom gick familjen själva ut i tidningar med namn och bild.

Du menar väl dem som blev erbjudna en stor lägenhet men det låg inte tillräckligt centralt så de tackade nej? Och att huset ska rivas eller inte verkar det råda delade meningar om. Några i tråden plockade fram ritningar från kommunen och enligt dessa låg villan  utanför det område där husen skulle rivas.

Är det då avpixlats sak att hänga ut dessa människor alldeles oavsett om huset ska rivas eller inte? Och för övrigt var nyhetsrapporteringen sådan så vad finns det att tvivla på? Varför skulle en kommun annars köpa loss en villa?

Att lägga ut det på Sveriges i särklass största samlingsplats för rasism har bara ett syfte: att hetsa mot invandrare och jaga röster till Sd.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 12:31:30 följande:
    Tror du din ton varit lika överslätande om det handlat om unga tonårsgrabbar med högerextrema sympatier som kritat ned platsen för ett tänkt "antirasistiskt möte"?

Antirasistiska sajter hänger inte ut barn och ungdomar med namn, bild och kontaktuppgifter. Där har du skillnaden!
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-14 13:37:07 följande:
    Som sagt, det var ingen uthängning. Informationen gick att nå på Facebook och var öppen för alla, till och med om man inte ens hade FB-konto själv. De gjorde inget försök att dölja vare sig sina bilder, sina namn eller sina gärningar. 

Tror du det bara har hänt en gång att avpixlat hängt ut invandrare eller meningsmotståndare..? Och även om man sätter ut sitt namn och bild på en sida på nätet så har avpixat ingen som helst rätt att sprida det vidare och dessutom lägga till kontaktuppgifter. Så länge man inte är en offentlig person det vill säga.

Sd ondgör sig oerhört över att researchgruppen även har hittat info om privatpersoner, det lustiga är ju att avpixlat och Sd gör exakt samma sak. Vad är skillnaden?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 14:39:46 följande:
    Har Avpixlat kartlagt tusentals människors åsikter?

Ibland blir uthängningarna fel men jag ser inget fel i att dömda brottslingar hängs ut när grova brott begåtts. Då får man skylla sig själv.

Dömda brottslingar borde inte hängas ut, men det är en annan diskussion.

Politiska motståndare, invandrare och meningsmotståndare hängs ut med bild, namn och kontaktuppgifter på Sveriges största rasistiska sajt. Som dessutom stöttas av Kent Ekeroth.

Det luktar så illa att det inte kan bli brunare än så.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-14 12:07:03 följande:
    www.expressen.se/debatt/overtramp-att-hanga-ut-anonyma-skribenter/

Nåt helt annat men väldigt tänkvärt.

Absolut, hon sätter fingret på tanken med att inte hänga ut dömda brottslingar som avpixlat så gärna gör.

Om det däremot kommer fram att politiker har önskat livet ur ensamkommande flyktingbarn, då är det en helt annan sak.

Däremot ska de privatpersoner som kopplats till användarnamnen låtas vara, hur mycket jag än vill låta dem skämmas för sina vidriga åsikter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?