Errol Flynn skrev 2014-01-07 13:05:57 följande:
Mina söner är 5 och 7 år gamla så dom stod nog inte och hängde i en kiosk.
Du tycker att det är illa att någon inte vill handla i en "turkkiosk"? Hur ser rasismen ut från andra sidan? Vad tycker invandrare om svenskar? Andra invandrare? De största rasisterna i det här landet är inte blonda och blåögda. Flickor mördas för att de har svenska pojkvänner i vissa fall.
Så trött på att höra allt bjäbb. Börja grotta i rätt ände, de riktiga rasisterna i det här landet.
Inte lätt att förstå när ens övertygelse går ut på att se samhället utifrån en ensidig syn.
Självklart är det lika illa åt andra hållet. Men så vitt jag vet har inget invandrarparti jönsat runt i demonstrationståg och gapat "Sverige åt invandrarna" som ett visst svenskt parti har för vana att göra fast med ett annat budskap.
Hade jag varit invandrare i ett land där jag känt mig utanför så skulle jag också ha valt svenska butiker osv.
Eftersom vi är de i födda i landet så är det upp till oss att sätta ribban, bemöter vi invandrarna med avståndstagande så lär de visa samma tillbaka. Det är rätt naturligt och även du borde kunna relatera det till dig själv.
Sen är det självklart fruktansvärt med hedersvåld, det måste bekämpas i alla dess former. Som tur är så är det en extremt liten del som har den kulturen.