Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

overdose skrev 2014-01-03 22:17:26 följande:
    Berätta för oss om ras.

Saxat från ne.se

År 1972 visade den amerikanske forskaren Richard C. Lewontin (född 1929) att de genetiska skillnaderna mellan s.k. människoraser var små och bara utgjorde några få procent av all den genetiska variation som finns inom människoarten. Utifrån detta ifrågasatte han kraftfullt indelningen av arten Ho´mo sa´piens i raser. Lewontins slutsatser blev förvisso omdiskuterade, men genom hans studier blev det klart att människan är en sällsynt homogen art. Användningen av begreppet ras på människan har därför blivit alltmer ifrågasatt.

Varsågod.
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:15:48 följande:
    Nej, människan är en art. Precis som katten är en art, hunden är en art o.s.v.. Sedan är människan uppdelad i raser - t.ex. den negroida, den asiatiska och den kaukasiska - precis som en hund kan vara en schäfer eller en pudel, en katt kan vara en siames eller en norsk skogskatt, o.s.v..

Förnekar du att en siames och en burma är olika raser..?

Varsågod och läs beskrivningen av människoraser på ne.se. Där står det att människan är homogen som art. Det går inte att jämföra med andra arter alltså.
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:24:44 följande:
    NE är ett PK-kontrollerat verk. Dessutom obsolet i dagens internet-tidevarv.

Naturligtvis ;) Länka du till avpixlat, det är nog mer trovärdigt.
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:23:40 följande:
    Om man ska beskriva en person, t.ex. för att han våldtagit en, så är det rätt vettigt att ha ord för om han är svart eller vit... det är liksom en rätt grundläggande sak i ett signalement. (Utom i Expressen och Aftonbladet.) *suckar*

Så enbart i brottmål är det relevant med hudfärg? Men enligt er är det ju bara svarta afrikaner som våldtar så för din del räcker det väl med bara sydafrikan? Jag menar eftersom ni tycks tro att vita är immuna mot att begå brott..

Så för att förklara det uppenbara: i ett signalement kan man självklart beskriva personen som afrikan med ljus eller mörk hy. Väldigt enkelt. Du får vara mer fantasifull om du vill övertyga någon att använda n-ordet.
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-01-04 08:28:28 följande:
    Så du skapade en liten fantasiföreställning där du fick möjlighet att genom ombud våldta Nihka.

Ett mycket vanligt beteende bland de ryggradslösa kräken som brukar vistas i Ekeroths kloak avpixlat. 

Skulle inte förvåna mig om det finns en Sd-topp bakom det där nicket. När de känner sig trygga kommer deras riktiga järnrörs-jag fram. De är inte ett dugg bättre än de talibaner som terroriserar befolkningen i vissa länder.
  • sjuttiofemman
    Anton Chigurh skrev 2014-01-04 10:33:41 följande:
    Du har så rätt, 75:an, järnrörrfemman har ju för vana att rikta gasattacker mot flickor som vill förkovra sig i skolor av olika slag, likaså brukar järnfemman systematiskt hota med att döda alla flickor som nu trotsar deras vilja, som faktiskt går till skolan. Det måste vara ett rent helvete för flickorna i Sverige att inte kunna gå till skolan utan att veta om det står en kille bakom närmaste träd med ett järnrör i högsta hugg, redo att krossa skallen på henne.

Vi borde sponsra alla flickor i skolåldern med varsin hockeyhjälm. Så dom har en chans att överleva dagen...

Pja talibanerna hymlar iallafall inte med sina åsikter. Och för att vara tydlig, jag stöttar dem inte i något avseende.

Men om Sd kunde släppa sin PK-fasad så skulle väljarna se vart partiet egentligen står.

När ung vänsters ordf gillade en våldsbejakande organisation på Facebook så åkte han ut med huvudet före, när Sd-politiker gillar motsvarande saker på Facebook så händer inget. De kan tom springa runt med järnrör på fyllan och stötta en rasistisk blogg utan att något händer. Och så vill man få folk att tro att det är ett seriöst parti?
  • sjuttiofemman
    AnotherGyy skrev 2014-01-04 12:44:17 följande:
    Jag tycker att hon är söt men en aningen bitter i förhållande till sitt utseende.

Att tycka annat än vad en nazist tycker klassas illa kvikt som fascism även om det handlar om ren godhet.

Hon likställer islam med nazism, hur är det godhet?
  • sjuttiofemman
    Anton Chigurh skrev 2014-01-04 13:50:31 följande:
    Du tycker i vilket fall att SD beter sig likvärdigt med talibanerna i Afghanistan  !!!

Mmm....jaja. I rest my case.

Det har jag inte påstått. Däremot står talibanerna för sina åsikter vilket PK-partiet Sd inte gör, detta framkommer gång på gång.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?