Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 13:57:35 följande:
    Nej det gör jag inte. Läs själv vad SD-folk skriver. Många av dem är dödsstraffsivrare.
    Men så citera någon då. Annars ljuger du ju (det troliga). Och räcker inte med nån skribent-vilken-som -helst, utan det ska vara en officiell representant för partiet.

Du kommer med en massa lösa påståenden, som du aldrig har täckning för. Pinsamt.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-12 13:12:58 följande:
    Ett foster i artonde veckan (eller tidigare) är inte någon "individ", det är inte ens tillnärmelsevis livsdugligt utanför livmodern.

Det är fan mer moraliskt tvivelaktigt att slå ihjäl en fluga i så fall. Folk som på allvar jämställer abort med mord är inte att betrakta som mentalt tillräkneliga, som jag ser det.
    Vad har flugor med människor att göra? Folk som inte gör skillnad på flugor och människor, saknar en vital del: Hjärta.

Det där snacket om "överleva utanför livmodern" är ju bara svepskäl. De som är abortförespråkare, skulle ju stå bakom fri abort, oavsett vilken vecka det handlade om.

Antalet veckor är ju dessutom olika i världens länder. Det man kan hoppas på är ju att extremlandet Sverige börjar närma sig övriga länder, d.v.s. i förstone sätter gränsen vid v12, för att sen krypa än längre ner, för att till sist kriminalisera fosterfördrivningen, vilket naturligtvis är det rimliga.

• Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 19:26:20 följande:
    Jaha, så DU kan bestämma när en person inte har rätt att leva,
    Vem har sagt det?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 19:08:01 följande:
    Så fosterfördrivning är alltså inte mord, för om det vore det skulle vi kunna åtala idag.
    Under nazitiden var det inte mord att gasa judar. Det ansågs inte vara mord då.

Nu anses inte fosterfördrivning vara mord, på många ställen.

Jag anser dock att såväl judegasningen som fosterfördrivning är mord.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 19:18:23 följande:
    Om du tycker det är ett barn varför kallar du det fosterfördrivning?
    Varför kallar du det för "abort" då?
    nihka skrev 2014-02-12 19:18:23 följande:
    Tycker du att "barnet" ska ha barnbidrag och personnummer från befruktningsögonblicket?

Skulle hellre avskaffa såväl personnummer som barnbidrag.
    ---
    Vad tycker du om att kvinnor sjukskriver sig, av psykiska skäl, för att de har låtit fördriva barnet de bar inom sig?

Hur kan de må psykiskt dåligt, när det ju bara - enligt dig -, bara är en köttklump?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-16 23:56:34 följande:

Eftersom du tycks bli oerhört kränkt av att jag påvisar sd's rasism så drar jag slutsatsen att du befinner dig på högerkanten på den politiska skalan. Eller tillhör Sd även om jag anser att det är samma sak. Dessa personer brukar lägga ord som hat, extremism och våld i munnen på oss meningsmotståndare.
    Den som använder de grövsta kraftuttrycken i denna tråd, och kallar den och den för extremist, är ju du.

Är du betald av AFA? Ditt problem är kraftuttryckens värde minskas när du strör dem runtomkring dig hela tiden...
  • Philipsson
    Author7 skrev 2014-02-17 01:17:30 följande:
    Jag tycker många av SDs argument är rasistiska. Därför tycker jag paritet är dåligt. Politiska partier ska inte vara rasistiska. De kan vara jämlika och ha en respekt för alla  i hela världen. Egentligen finns det väl inget pari i sverige som är helt och hållet "rättvist" så jag funderar på att skaffa ett eget. Flört
    Ok, så "paritet" är dåligt. Jag förstår.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-18 18:40:08 följande:
    Mjaha. För det är "sjuklövern" som gnyr om "demokratur" när folk ger svar på tal, det är andra partier som gått runt med järnrör och kallat folk för "babbe" och "lilla horan". Det är förstås Centern eller Miljöpartiet som ligger bakom Avpixlat, och som stöds av Affes blogg och liknande va.

Please!
    Nä, Centerpartiets representanter förskingrar miljoner ist, och Moderaternas försvarar apartheid i Sydafrika och gör business med Lundin i Sudan.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-18 19:09:08 följande:
    I motsats till SD, menar du, som "bara" lurar till sig skattepengar om och om igen?
    Exempel?
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-02-18 18:54:54 följande:
    AAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHA

"I en omfattande, 27 sidor lång, inlaga till den norska kriminalvårdsstyrelsen skriver Breivik, som sitter isolerad på högriskavdelningen på Ilafängelset utanför Oslo, att han bara får träffa fängelsepersonalen några minuter per dag.

Han anser att han inte tillåts skicka och ta emot brev som han önskar, att han utsätts för förnedrande behandling och att han varken erbjuds rekreations- eller återanpassningsmöjligheter.

Dessutom klagar han på för kallt kaffe, för lite smör på brödet och avsaknad av fuktkräm.

Här är fler av Anders Behring Breiviks klagomål:

Fängelsecellen är "fattigt dekorerad" och saknar utsikt. Handbojorna som de sätter på honom när han flyttas runt i fängelset är för vassa och skär in i hans handleder. Gummipennan som han tillåts använda är sadistisk, eftersom den är ergonomiskt missformad. "Ett stort problem eftersom jag vill satsa på författarskapet"  Cellen är så kylig att han måste ha tre lager kläder på sig. Han känner sig stressad vid morgonrakning och tandborstning, eftersom en vakt väntar utanför. Tv-kontrollen är utanför hans cell, så han måste be om hjälp för att kunna byta kanal. Nakenvisiteringen är förnedrande." Sådana som han borde kastas in till lejonen i själva verket. Så för lite smör är nog inte så farligt egentligen. Och sedan ska inte han gnälla om demokratin. Den pissade han på.
    Så nu kom demokratiföraktet fram. Brukar vara så.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?