Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2013-12-08 10:40:52 följande:

Eller den dagen du blir tvungen att fly för ditt liv, kanske du kommer att se annorlunda på det.
    När den svenska vänstern börjar med utrensningar kanske?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    themia skrev 2013-12-19 01:09:11 följande:
    Du läste inte vad jag skrev va?

Notera för övrigt att jag avsiktligt inte nämnde skräckscenariona vi sett exempel på i Japan nyligen, ville egentligen inte ha den debatten.
    Glöm inte heller kärnkraftverkens ömtålighet (dom står ju stilla halva året) för att inte nämna det faktum att ett kärnkraftverk är ett första klassens terroristmål, för den som vill åstadkomma maximal förödelse.

Jo, dra gärna upp dem samtidigt som du jämför förutsättningarna, dels med förekomsten av jordbävningar/tsunamis, dels med förutsättningarna rent tekniskt i verken där våra verk har rekombinatorer som tar hand om vätgas i inneslutningarna, samt haverifilter som förhindrar markbeläggning.

Sedan kan du få ta fram statistik för drift/stilleståndstid som visar att de står still halva året. Slutligen tar du fram exempel på terroristdåd som drabbat kärnkraften. När du är klar med detta ska jag börja ta dig på allvar.
  • Rataxes
    themia skrev 2013-12-19 19:43:05 följande:
    Och du läste inte heller vad jag skrev (#1464)

" ... Jag är inte främmande för att nya tekniska framsteg kan lösa dessa problem....")

Är du också en sån som reagerar med reptilhjärnan, så fort kärnkraften kommer på tal? Som inte kan se att kärnkraften har allvarliga problem, som ännu inte är lösta.

Ingen skulle vara gladare än jag om kärnkraftens alla problem kunde elimineras, men tyvärr tror jag inte att det händer inom överskådlig tid.

Däremot har vi en sol, som dagligen levererar många gånger mer energi än vi någonsin kommer att behöva.

Är det ett problem för dig?

Är det att reagera med reptilhjärna när jag ber dig styrka dina påståenden?
  • Rataxes
    themia skrev 2013-12-19 21:47:22 följande:
    Irrationellt rädd för kärnkraft? Dumheter, jag är varken rädd eller irrationell, däremot har jag arbetat som konsult på flera kärnkraftverk och vet tillräckligt vad det handlar om.
    Är det en nyhet för dig att fissionskraften är behäftad med svårlösta problem?
    Eftersom du arbetat som konsult på kärnkraftverken borde du hålla dig för god för att svamla om att de står stilla halva året, dessutom borde du känna till den säkerhetshöjande utrustning som de japanska verken i Fukushima saknade, dessa hade lindrat konsekvenserna betydligt.
  • Rataxes
    themia skrev 2013-12-25 11:07:25 följande:
    Vi ska skicka nassarna till Syrien.
    Varför inte, nazister och islamister har mycket gemensamt.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-27 13:50:02 följande:
    Alltså den här jävla tråden...

På ena sidan den vanliga SD-intelligensreserven kryddat med pajasar med nya alias som dyker upp och försvinner snabbare än man hinner säga acetylsalicylcykel.
    På den andra en bunt självgoda dryga pajasar som verkligen tycks tro att alla som i någon mån stödjer SD vill se ett nytt Nazityskland i Sverige.

Nivån är så låg, från båda sidor, att jag inte längre vet vad jag ska säga.
    Instämmer, har slutat kommentera dessa tragiska individer från bägge sidor.
  • Rataxes
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-07 09:44:17 följande:
    Förstår du ens själv vad du skriver?
    Knappast, hen är ju analkist.
  • Rataxes
    effemgea skrev 2014-01-07 10:18:14 följande:
    Det handlar väl mest om man väljer att vilja förstå eller om man föredrar att göra sig lustig över andra.

Analkist. Kommer osökt att tänka på gossebarnet som hade sidfoten "Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst två djur dödats.

Jag tror att intresset för att debattera politik ibland är mindre än intresset för de egna piruetterna.

Men flicka lilla, är du nu framme med egna piruetter i ordekvilibrism? snart är din svans också här med hjärtliga ryggdunkningar. Kissa inte på dig av förtjusning nu bara.
  • Rataxes
    Ermenegildo skrev 2014-01-08 23:43:58 följande:
    Nu hemfaller du igen åt SD-skrönor och åt att demonisera invandrare. Jag ser hårt arbetande invandrare varje dag som städar, kör taxi, jobbar i restaurang, startar företag m m, ofta med dubbla jobb. Däremot har de väldigt svårt att få ett bra jobb eller ens få komma på en intervju. Det har ju otaliga gånger visats att heter du xhstcgh i efternamn är du inte välkommen.

Det där är mer eller mindre en myt. Kan du språket och har rätt utbildning/erfarenhet så finns det ingen arbetsgivare idag som har råd att avvara kompetent personal. Det finns många med utländsk bakgrund på mitt jobb, och varje år fylls det på med nya kompetenta "utlänningar". De har rätt utbildning och kan språket, vi kan absolut inte låta bli att utnyttja deras kompetens bara för att denne har något svåruttalat namn. De arbetsgivare som till äventyrs ratar dessa till förmån för någon mindre kompetent svenne kommer att få problem.
  • Rataxes
    Ermenegildo skrev 2014-01-09 00:03:52 följande:
    orkar inte googla fram ikväll men helt nyligen visades bortsållade CV:n där det inte fanns någon annan orsak än namnet, oavsett om din arbetsgivare är smartare.
    Det första som dök upp när jag googlade.

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/foretagare-sallar-inte-bort-invandrare_24369.html

"Etnicitet, diskriminering och arbetsgivarnas attityd spelar mindre roll för om en invandrare får jobb eller inte. Viktigare är ålder, utbildning samt var i Sverige man bor. Det visar en ny rapport från Svenskt Näringsliv."

Svar på tråden Varför hatar folk SD?