Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-23 13:39:02 följande:
    Nu ska du bestämma vad jag ska läsa också. Jag kan tyvärr inte hänvisa till en tidning som har presstöd, för såna medier har inte såna nyheter.
    Nej, jag bestämmer ingenting, ville bara informera dig så du ska veta hur SD och Fria Tider numera ställer sig till varandra.

Men när du påstår någonting så MÅSTE du ha stöd för detta. Hur skulle det se ut om politiken i ett land hade sin grund enbart på lösa antaganden?
    Mother cake
  • Velouria

På universitetet hade ingen kommit någonstans om de inte hade något vetenskapligt stöd för påståenden. Varför kräva mindre av folk som en fot in i riksdagen, som ju är väldigt allvarligt eftersom politik direkt påverkar miljoner människors livsöden??

Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:33:19 följande:
    De kanske inte VILL skita i dem, men det finns liksom bara ett visst antal pengar. Vi kan inte försörja både pensionärerna och flyktingarna på en dräglig nivå - och dessutom alla långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa, funktionshindrade, missbrukare o.s.v.. Det ÄR bara så. Ska vi ge även de fattigaste pensionärerna en dräglig tillvaro deras sista år i livet, så MÅSTE vi skära någon annanstans.
    Bland pensionärer, långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa, funktionshindrade, missbrukare osv finns även utlänningar. Du tycker väl inte att man ska separera utländska pensionärer, långtidssjukskrivna, långtidsarbetslöra, funktionshindrade, missbrukare osv från de svenska?
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:48:24 följande:
    Fast detta med den adopterade lucian har "ni" missuppfattat - och reportern som gjorde radioprogrammet om det, hade inte heller förstått orsaken till upprördheten. Däremot förklarade många det i kommentarfältet på Avpixlat. Både nu för ett par veckor sedan när de hade en artikel om radioprogrammet, och då när det hände 13 december 2012.

Det handlade alltså inte om någon fientlighet mot flickan som person, och inte emot den unge rapparen heller. Utan folk reagerade på det som blev bekräftat i det ovannämnda radioprogrammet, att SvT SPECIFIKT hade sagt till körledaren att de ville ha en mörkhyad lucia. Det spelade alltså INGEN roll om det fanns infödda tjejer i kören som var vackrare, hade bättre hållning, bättre scennärvaro, bättre sångröst eller någonting. De var ute ur leken från början för att det av PK-skäl skulle vara en svart lucia. Och detta sätter fortfarande mitt blod i kokning!!!

Flickan tycker jag faktiskt synd om. Men det var hennes föräldrars fel mer än någon annans, att de tillät detta. De borde ha ställ sig frågan, på vilka grunder dottern egentligen blivit vald. Och avrått henne från att anta erbjudandet. Det skulle JAG ha gjort, om min dotter hade kommit hem och berättat att lärarna hade utsett henne till skolans lucia - om jag själv hade vetat, att hon omöjligt kan vara den vackraste och mest lämpade flickan på skolan.
    Hade SVT verkligen sagt till körledaren att de skulle ha en mörkhyad? Isåfall, vari ligger problemet. Hon måste ju assimileras och detta är ju bra?

Hur ska en utlännings assimileras om denne ändå alltid MÅSTE hållas i bakgrunden och aldrig ska få delta i något "svenskt"?
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:50:19 följande:
    Fast du kan ju lätt kolla siffrorna själv, på Fk:s och socialstyrelsens hemsidor. Det är ju inte direkt statshemligheter...
    Nej, DET orkar jag inte. Dessutom är det inte jag som påstår något sådant, utan du. Kan inte du göra efterforskningar själv?

Har du gått på universitet?
    Mother cake
  • Velouria
    effemgea skrev 2014-02-23 13:54:14 följande:

Det beror på sammanhanget, anser jag. Finns en signatur, Gudasänd, som skriver på religionsforumet mest. Han anser sig veta att spöken kan gå genom slidor. Helt harmlöst, anser jag.
    What??
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:54:42 följande:
    Fast just i vissa sammanhang, som t.ex. internationell reklam för svenska produkter, så är det väl naturligt att använda modeller som ser typiskt svenska ut..? För att förstärka budskapet, och pränta in i publiken att företaget är SVENSKT..? Jag menar, om ett kaffeföretag visar hur kaffebönorna plockas på plantagen, så vore det extremt konstigt om man fick se blonda jeanstjejer gå där och plocka, eller hur..? Skulle kännas falskt och därför som ett opålitligt företag. Man vill förstås se svarta eller bruna kvinnor, med sina korgar på huvudet på traditionellt vis.
    Fast Volvoreklamen vänder sig till oss, här i Sverige. Och Zlatan har varit uppe på tapeten ett bra tag nu pga fotbollen. Spela roll om han är etnisk svensk eller inte, han är iaf mycket populär och det är därför han användes i Volvoreklamen. Varför hänga upp sig på att han har rötter i ett annat land? Speciellt när man från sverigedemokratiskt håll alltid pratar om assimilation? Zlatan är väl minst integrerad. Är det inte bra?
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:58:08 följande:
    DET vet vi... vilket gör det till en ännu sämre idé att ta in FLER invandrare...
    Det är väl inte så att alla de utlänningar som kommer hit redan från början till slutet är långtidssjukskrivna, arbetslösa, missbrukare, pensionärer osv.?

Men okej, du tänker enbart på den ekonomiska aspekten?
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 14:01:26 följande:
    Ja, det framkom i radioprogrammet. Du kan antagligen lätt googla fram radioprogrammet själv och lyssna på det. Körledaren bekräftade att det var så.

Men käre värld. Hur många INFÖDDA svenska flickor får vara Lucia i ett större sammanhang..? Att ha varit det är verkligen inte något prerekvisit för att få räknas som svensk...
    Okej, vad ska jag skriva som sökord? Du måste ju hjälpa mig litegrann.
    Mother cake
  • Velouria
    Audhild01 skrev 2014-02-23 14:02:12 följande:
    Jag orkar inte heller just nu.

Japp, jag har en högskoleutbildning plus lite enstaka kurser i andra ämnen - språk bland annat.
    Då vet du också att om din lärare frågar dig vad du har för stöd för ditt påstående så kan du inte svara "leta själv". 
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?