Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Dianne skrev 2014-02-08 18:39:02 följande:
    Ja, västvärlden består ju av vita. När det gäller dejtingmarknaden, så kommer asiatiska kvinnor långt före svarta kvinnor på mäns önskelista, medan svarta män kommer långt före asiatiska män på kvinnors önskelista. (Fortfarande generellt nu.) Detta är inte så konstigt egentligen: asiater är kortare och spensligare än svarta (och vita), och därför blir deras kvinnor såklart superfeminina. Svarta är däremot kraftigare i skelettet och muskulaturen än asiater (och delvis vita), och därför ses deras män som mer maskulina av kvinnor.
    Asien består också av vita. Your point?
    Mother cake
  • Velouria
    Dianne skrev 2014-02-08 18:34:02 följande:
    KAN ja - men gör oftast inte. Dessutom följer det mer religiösa och kulturella värderingar, som personen blivit ingrodd med under hela sin uppväxt.
    Utvecklar frågan lite: Hur hänger ditt andra påstående ihop med ditt första?

2. Dessutom följer det mer religiösa och kulturella värderingar som personen blivit ingrodd med under hela sin uppväxt.

1. KAN ja - men gör oftast inte.

Och en fråga: Utgår du ifrån att alla som kommer till Sverige utifrån är religiösa?
    Mother cake
  • Velouria
    mrstessan skrev 2014-02-08 20:47:20 följande:
    Jag ser bara att diskussionen inte leder någonstans, jag är ingen Sd:are. Jag tycker att alla har rätt till att rösta på vilka partier de vill utan att bli smutskastade.
    I sådant fall borde du debattera lika kritiskt med sverigedemokrater som du gör med antisverigedemokrater. Sedan undrar jag vad du räknar som smutskastning.
    Mother cake
  • Velouria

Håller alla sverigedemokrater med om att alla utlänningar (adopterade/invandrare/flyktingar) måste assimileras?

Mother cake
  • Velouria
    nihka skrev 2014-02-10 18:32:25 följande:
    Fattar du varför det verkar vara just MP som är så många SDares extra kära hatobjekt? Jag har aldrig fattat. Det enda jag kan tänka mig är att de konkurrerar om 3:e platsen. Visionen om den gränslösa världen kan ju knappast uppfattas som ett reelt hot iaf inte så länge det inte ens finns ett embryo till internationell lagstiftning och samarbete som skulle kunna göra det praktiskt möjligt.
    Den har jag heller inte fattat. De flesta SD:are verkar bara hata "bara för att", utan att ge en förklaring. Någon sverigedemokrat någonstans började hata och då liksom hängde resten av sverigedemokrater på. Nu reagerar de bara rent impulsivt när man nämner ordet MP. Ingen reflektion där inte
    Mother cake
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-02-10 19:44:29 följande:

Vart ser du att afa är med ?
    Vänsterpartiet brukar duga så att säga.
    Mother cake
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-02-10 20:24:12 följande:

Tror att inte så många vänster är där, det passar ju inte riktigt deras bild av invandring.
    Men oavsett antal så har ju Vänterpartiet anmält sig. Det är ju det som är det viktiga. Och sen så måste man inte ha en negativ bild av invandring helt igenom, man kan se både det som är negativt men också det som är positivt, eftersom det är viktigt att vara nyanserad och inte så svartvit.

Men för att förstå bättre vad du menar så undrar jag vad du tror är vänsterpartiets bild av invandring.
    Mother cake
  • Velouria
    effemgea skrev 2014-02-11 00:18:14 följande:
    Fast det är väl inte så konstigt att många sverigedemokrater avskyr MP. Bara det faktum att SD:s inträde i riksdagen innebar att Alliansen blev tvungna att samarbeta med MP i fråga om invandringspolitiken måste ju få en och annan sverigedemokrat att ta på multipla offerkoftor. Tänk dig deras aspekt. För första gången kommer ett invandringskritiskt parti in i riksdagen och konsekvensen blir att invandringspolitiken blir mer liberal än om de inte hade kommit in. Själv tycker jag att ironin i detta är obetalbar. Och som lök på laxen har MP dessutom en feministisk framtoning.

Ååh, vilken sjuk värld
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?