Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Snart kommer försvaret.

"Folk tycker inte om oss pga PK-medias lögner om oss"

"Vi är iallafall inte sämst. Expressen är ännu sämre. Jävla PK-media"

"Nej, sifforna är lögner -  *och så nån länk till Avpixlat/Flashback*. Jälva PK-media."

Och annat lamt försök...

Mother cake
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    Fast här har du fel. Det är inte "några" som vill minska invandringen. Hela partiet vill det (och därmed varenda sympatisör).

sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-viktigaste-fragor-2/invandring/
    Mother cake
  • Velouria
    Naranjos skrev 2014-03-10 21:37:48 följande:

Och? Du säger att Åkesson sagt att "muslimer är det största hotet mot Sverige", vilket han aldrig någonsin påstått.

Du, precis som de flesta andra håller Åkesson ansvarig för något Aftonbladet har hittat på för att få en klatschig rubrik.

Sen kan man ha diskussionen huruvida det är Islam eller muslimer som är ett hot. I första hand är det Islam som är inkompatibelt med väst och enligt min uppfattning ett stort hot mot det västerländska samhället på medellång sikt. (30-40 år).

Jag har personligen inte mycket till övers för någon religion men då det enligt till och med svenska lärda, Islam endast har en tolkning vilken grundar sig på vad någon hittade på för 1400 år sen, bör man nog dra öronen åt sig och fundera på om det i långa loppet är kompatibelt med t.ex. västerlandets lagar och traditioner.

Tänk dig att behöva leva ditt liv baserat på vad en fundamentalistisk religion säger. Brrr....

Men alla de här "kändisreligionerna" är väl lite mer än tusen år gamla? Och ska man tolk alla rätt så måste man alltså tolka enligt hur samhället såg ut då?
    Varför är det då mer okej att stärka kristendomen i Sverige, som SD vill, nu när den är en väldigt gammal religion och nu när Sverige har blivit sekulariserat?
    Mother cake
  • Velouria

Såhär sa Mona Sahlin:

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka."

Använd hjärnan lite, va? Det handlar inte om det ni insinuerar...

Mother cake
  • Velouria
    Velouria skrev 2014-03-10 21:50:13 följande:
    Såhär sa Mona Sahlin:

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka."

Använd hjärnan lite, va? Det handlar inte om det ni insinuerar...
    Detta uttalande är uppenbarligen riktad till värde- och kulturkonservativa, uppstoppade nationalister. 
    Som SD.
    Mother cake
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:51:47 följande:

Det vill jag med, samma som övriga EU duger gott till mig. Faktisk så vill jag ta hand om dom som bor i Sverige iförsta hand, förstår,inte vad problemet är när man vill få ordning på dom problem vi har? Det känns som skaplig hybris när man ska rädda hela världen.
    Okej, men det är oväsentligt. Jag bara påpekade att du hade fel.
    Mother cake
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 13:18:16 följande:
    I vanlig ordning vill Sd och dess lobbyister försöka förminska betydelsen av nazistattackerna. Eller helt enkelt lägga skulden på sina meningsmotståndare.
    wp.me/p2oCcR-3zt

Så med andra ord är det nazister och högerextrema som skanderar "inga nazister på våra gator" när SvP demonstrerar?
    Hahah, det är så sjukt sagt att man inte vet om man ska skratta eller gråta! Detta beskriver mina känslor bra just nu

Jack Nicholson lol

Det måste finnas en lämplig institution för så sjuka människor som henne...
    Mother cake
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 10:19:48 följande:
    En muslimsk kvinna blev misshandlad av en islamofob och Sd hakar upp sig på fråga om tolk snarare än hatbrottet:
    wp.me/p2oCcR-3A5
    Jag undrar om det ens är lämpligt att Jörgen får vara ett av SDs ansikten utåt...Jag skulle skämmas om jag hade varit Åkesson.
    Mother cake
  • Velouria

Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.
    SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plockar-rasistpoang-pa-journalists-dod-inom-en-snar-framtid-sker-det-sverige/

Mother cake
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 10:57:31 följande:
    Idioterna som misshandlade förtjänar givetvis allt förakt och får förhoppningsvis kännbara straff.

Dock måste det vara tillåtet att ifrågasätta varför någon som bott i Sverige i 26 år fortfarande måste ha tolkhjälp.
    Det handlar ju inte om ifall det är tillåtet eller inte, utan vad som är lämpligt att uttala. Att fokusera på tolkhjälpen innebär ju att man förbiser själva händelsen, alltså att man inte tycker att den är viktig. Man förminskar den. Tolkfrågan är i sig inte ett dugg viktig och som ett partis ansikte utåt är det en skam att förstora just den biten istället för att gå till botten med misshandeln. Här borde ju SD ta varje chans att visa att de är emot våld och för hårdare straff, som de ju säger att de är. Då går ju Fogelklou emot just sitt partis linje.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?