Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-01-31 22:59:00 följande:
    Inte nu längre, nu är hon en hen.
    Men blir du aldrig trött på att hävda att solen kretsar kring jorden, Gudasänd.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 22:59:00 följande:
    Inte nu längre, nu är hon en hen.
    Hur går det med den filantropiska verksamheten  i naturen?

Du kan inte tänka dig en kortfattad rapportFlört
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 23:12:39 följande:
    Det handlar ju om olika synsätt och att säga det ena är fel jämfört med det andra är inte vad jag sysslar med.
    Tja, även som den rätt misslyckade naturvetare jag är, tror jag mig ändå kunna ta ställning för eller emot Gudasänds världsbild, särskilt när det handlar om att spöken kan gå genom slidor, att alla barn kommer att microchippas eller att  solen kretsar kring jorden.

Jag tyckte mig för övrigt kunna konstatera att  du hade rätt bestämda åsikter i Gudasänds tråd.

Intressant att du menar det motsatta - hur tänker du då?
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-31 23:32:21 följande:
    Jag har inte läst allt Gudasänd skrivit, du får ta det med honom.
    Tror jag ingen gjort - förutom Gudasänd.

I något sammanhang såg jag bara att du var inne i hans tråd för att förklara att du var intresserad av att vara ointresserad av tråden, precis som för denna tråd,

Men jag kan ha missuppfattat - rätta mig om jag har fel.
  • effemgea
    Epilog skrev 2014-02-01 03:11:20 följande:

Fan, just när jag var i mitt esse så fick jag typiskt gevalia-besök och tvingades dricka grogg emot min vilja.

Men nu så, du kom alltså ifrån arbetarklassen (du vet att vänstern gett upp arbetarklassen till förmån för negrer och araber va?) Måste vara väldigt förvirrande för en Ådals-kämpe, inte ens svetsloppe-tuggaren löfven värdesätter den svenske arbetaren framför den direkt-importerade djungelnegern eller den bombältesförklädde bergsapan ifrån Kurdistan.

Sett till mig själv så har detta bringat mig till många sömnlösa nätter, när kom oikofobin och självhatet med i bilden - kvarlevor från andra sidan muren tro?

Nog om detta, jag har också förstått att du i vuxen ålder börjat bejakat dina kvinnliga sidor, metrosexuellt trams och miljöpartistiskt språkbruk som till och med birger Schlaug och UNA-bombaren skulle fnysa åt. Har personligen aldrig hört en skogsarbetare eller svetsare använda det miljöpartistiska ordet "hen" Därför är det väldigt sannolikt att endast homosexuella och andra fjolliga avarter använder sig av ordet. Reflektioner?

Kort och gott, hur började resan nedåt? Något speciellt som påverkat dig på vägen?
    Tja, klassresa eller inte - vissa värderingar behåller man nog livet igenom. För min del att man inte ska sparka nedåt. Iofs kan man väl hävda att det är att sparka nedåt att debattera med sverigedemokrater men i så fall är det ok att sparka nedåt om man sparkar  på ett parti som gjort nedåtsparkandet till sitt huvudsakliga budskap.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-01-30 21:14:45 följande:
    11% för SD nu...betyder väl c:a 15% i realiteten...ju mer PK-nissarna spyr galla över partiet, desto mer växer det.

www.novus.se/media/31068/novus_v_ljarbaromete...
    SD har 7,3 procent i senaste DN/Ipsos.

I över tre år har vi ständigt hört mantrat om att SD växer - vi får väl hoppas att de fortsätter att växa i riktning mot fyraprocentsspärren och under denna

www.dn.se/valet-2014/rekordlagt-stod-for-c-men-v-stiger-stadigt/
  • effemgea
    Anton Chigurh skrev 2014-02-01 14:15:50 följande:
    Nu är jag förvisso DANSK, så jag kan ju alltid skylla på det, liksom, men inte fan växer saker och ting bakåt, inåt, ihop, whatever, du fattar vad jag menar här, när saker och ting gör det, som du åsyftar här, så krymper dom, förminskas, drar ihop sig osv, inte fan växer det.....neråt....aaaah.

Ja, lite så.

Kram, //AntonKyss
    Helt rätt, Anton - ditt danska språksinne sviker dig inteFlört

Tillämpad SD-retorik kan bli lite absurd - men vill man så kan man nog få möjlighet att så småningom följa SD:s tillväxtkurva hela vägen ut ur riksdagen.

Växtvärk, typ.
  • effemgea
    LadyInRed skrev 2014-02-01 13:59:29 följande:
    Jag tror att SD i slutändan hamnar kring 14% innan det vänder, efter ett par år där de fått möjlighet att ställa till för mycket oreda. Högerblocket skyr dem som pesten för tillfället men tongången kommer ändras inom ett decenium eller så efter att de har insett att SD röstar med dem i ca 80% och inte tvärtom som som gargongen är idag.

Nej, det tror jag inte.

Det är inte så svårt att förstå att SD har analyserat sin roll i politiken korrekt, med fokus på nolltolerans mot rasism och socialkonservatism som metod att kunna attrahera andra väljargrupper och att kunna nå politiskt inflytande. Men vad hjälper en korrekt analys om man inte förmår att anpassa sig till den.

Visst, ett parti som uppfattades som invandringskritiskt utan rasistiska förtecken och relativt moralkonservativt men utan överdrifter skulle säkert kunna etablera sig på allvar i svensk politik och framförallt locka borgerliga väljare, men även en del socialdemokrater och drssutom kunna fungera som en möjlig borgerlig samarbetspartner.

Men imagemässigt är SD ljusår från detta. Det går inte att klona Åkesson och ersätta varenda övrig SD-politiker på riks eller kommunal nivå och  med en Åkessonkopia.

Av någon märklig anledning lyckas partiet inte ens ta det första stapplande steget mot att bli mer salongsfähigt, att klippa banden till Ekeroth och sajten avpixlat.

Dessutom är ju många sverigedemokrater mycket nätaktiva - vilket faktiskt bara förvärrar imageproblemet. Det är liksom fel personer som är aktiva, i den mån de inte diskuterar politik så verkar de främst gnälla över att det måste vara något fel på Sveriges kvinnor som inte finner dem attraktiva.

Kvinnornas riddare Anton gjorde ju ett sällsynt inhopp i den politiska diskussionen idag - det är sådana debattörer SD skulle behöva på nätet eller typ Vitryssen som åtminstone har kunskaper och bitvis kan glimta till med en viss självdistans.

Men om du tittar på inlägget ovan mitt - så har du  den typiska SD-representanten.

IMAGEPROBLEM, vore ett lämpligt alias, kan jag tycka.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-03 22:09:53 följande:

Nä, jag besvarade Dorians div gafflande ,där han antyde att det aldrig har funnit några problem i Malmö. Inser man inte att Malmö än i dag har stora problem , du får ursäkta. Är man dum i huvudet. Tycker du att 100 skottlossningar/ mordförsök är acceptabelt , har du missat att dom i dagarna har sprängtlite ? Eller du kanske tror att det är pojkstreck.
    Jag uppfattade det som att Dorian raljerade lite över det faktum att Malmö av sverigedemokrater brukar uppfattas  som helvetet på jorden och ett helvete som bara blir värre och värre.

Den bild som Malmöborna själva ger i polisens intervjuer av 4.500 Malmöbor är ju långt mer nyanserad och i grunden positiv. Om du läser ursprungsartikeln i Sydsvenskan kan du få mer "kött på benen". Jag testar att länka till den, men av någon anledning brukar det vara svårt att få till fungerande länkar till Sydsvenskan på FL.

Jag påstår inte att du känner så, men min uppfattning är att många sverigedemokrater blir rejält besvikna när det kommer uppgifter som pekar på att det går åt rätt håll.

Du fokuserar på skjutningarna, Malmöborna på att de känner sig tryggare och att brottsligheten minskar.

www.sydsvenskan.se/malmo/vald-i-malmo-minskar-stadigt/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?