Stormvind skrev 2014-01-31 21:02:11 följande:
Ja jag vet inte vilket parti man ska rösta på egentligen... Jag är personligen ganska filantropisk i naturen men jag vill samtidigt inte bli utnyttjad vilket jag tycker är fallet idag vad det rör Sverige.
Framförallt känner jag en stor skuld till de tidigare generationerna som fått oss dit vi är idag och jag vet inte varför men på 70 talet blev det tydligen något fel, en hel generation som inte lärde sig uppfostra barn, som inte förstår sig på grundläggande ekonomi osv.
Och där tycker jag SD fyller en funktion som övriga partier saknar, att ansvar sedan ska misstolkas som rasism eller främlingsfientlighet är skrämmande i mitt tycke. Men medans detta kanske är utvecklingen som är idag så är jag inte orolig för framtiden, jag drar mitt strå till stacken och kommer känna mig nöjd över de val jag gör även om de inte faller ut som jag önskar... För jag tror ändå att i längden så kommer intelligensen segra även om de sinnesbedövade vrålar mest, men det gör de även på psykavdelningar och deras inflytande är ju inte så stort när väl allmänheten fattat sin opinion.
Tack för ett gott skratt!
Tänk att en ynka liten preposition kan betyda så mycket. Jag fick en bild av hur du är filantropisk i naturen, hur du springer omkring och vattnar svamparnas mycel för att de inte ska torka ut under heta sommardagar.
Jag såg att du var aktiv i Gudasänds tråd där jorden enligt honom är universums medelpunkt. där tror jag att det är ganska tydligt att en del av invändningarna mot hans bild av universum kräver kunskap i tillämpad matematik för att man ska ha potential att förstå dem. Och där tror jag inte att du har några problem att förstå, eller att bli förstådd av dem som förstår.
Jag tror att det är på samma sätt med språket - ha man inte tillräckliga kunskaper på detta område så brister det såväl i förmågan att förstå andra som i förmågan att göra sig förstådd.. Och språket är det verktyg vi har för att beskriva det samhälle vi lever i.
Min uppfattning är att få om ens några sverigedemokrater har lyckats kliva över den språkliga tröskel som innebär att man kan förstå andra och också att bli förstådd av dem,
Ja. jag vet att du inte är uttalad sverigedemokrat - något som du definitivt inte är ensam om bland sverigedemokrater som debatterar på nätet.