Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-02-07 21:55:02 följande:
    Men de EU-medborgare som har kunskap om de enskilda ländernas ekonomiska stabilitet brukar väl närmast tala med beundran om Sverige.[/quote] Sveriges ekonomiska stabilitet? Jag som inte ens ar SD regerar starkt. Vi har enorma statsskulder, kommuner har varken pengar, bostader eller jobb att erbjuda, men STATEN tvingar dem att ta emot folk, svenska tidningar som Aftonbladet och Ex-pressen skriver ju inte riktigt nyanserat. Vilket skitsnack. Vi kan inte ta emot fler. Nar ska folket vakna undrar jag? Reinfeldt hoppas/sakert att vi sover lange an sa att han kan fylla sina kompisar fickor med miljader, typ Bert Karlsson. Inse att den politik vi for med invandring fyller redan valdigt rikas fickor. Vi vanliga arbetare far betala med bade pengar till den okontrollerade och kriminella invandring vi har och konkurens om bade bostader och jobb till vara barn pa kopet. Las utlandska tidningar = Sverige ar idag ett land man har som skramselland. Du borde lasa www.weritwagner.wordpress.com
    Tänkte avsluta diskussioneN från i går, där vi konstaterade att Sverige har en av Europas lägsta statsskulder relativt BNP:s storlek samt att den över tid har minskat.

Du tog också upp välfärden, det vill säga ekonomi som främst hanteras av kommuner och landsting.

Här nedan länkar jag till en rapport från SKL där det konstateras att vi aldrig har satsat så mycket på välfärden som nu.

www.skl.se/press/nyheter_2/lag-kunskap-om-att-valfarden-slar-rekord
  • effemgea
    mrstessan skrev 2014-02-08 13:28:15 följande:
    troligen som alltid beror det på okunnighet.. Hatare är väldigt ofta opålästa och skapar egna uppfattningar,
    Romer, araber, homosexuella, svarta, feminister, muslimer, kvinnor med hår där sverigedemokrater inte anser att det ska finnas något hår. Listan över vilka som kan hatas har inget slut.

Visst handlar det om okunskap men framförallt handlar det om att många sverigedemokrater älskar att hata - utan hatet är de nog ingenting - med sina egna mått mätt.

Skulle det vara möjligt att dela ut självkänsla och kunskaper till våra sverigedemokrater skulle partiet upplösas i skam över det som varit - men de enskilda individerna skulle inte längre ha behov av att växa genom att förminska andra och i stället skulle de kunna ta steget tillbaka till mänskligheten.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 14:07:54 följande:
    De enda som ofta och mycket bär offerkoftor i Sverige är SD. De har praktiskt taget monopol och ensamrätt på att bära dem numer. Och de bär dem gärna, ofta och mycket.
    Enligt en vanligtvis välunderrättad källa går SD:s Sverigepatent på offerkoftan ut 2016.

Samma källa uppger att partiets forskningsavdelning i stället håller på att ta fram en särskild purgatoriumbyxa med plats för aluminiumrör i byxbenen. Arbetet försvåras av att detta innebär mycket mätande och partiets matematikavdelning förstår inte varför de får olika resultat varje gång de adderar måtten.

Och när samma additioner ger olika resultat, åker offerkoftorna på och foskningsavdelningen går i stå - samtidigt som partiets spetsforskare börjar viska om en gigantisk konspiration från PK-etablissemanget mot arbetet med en purgatoriumbyxa med plats för rör.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-08 15:08:28 följande:
    Där var den rasistiska andemeningen som du hyllar att kvinnor som knullar med "negrer" och "sand-apor" är dumma i huvudet och fula.

Detta tycker du är att slå "huvudet på spiken!"

Då vet vi alla var du står.
    Det finns en särskild tråd där FL-medlemmar berättar om de påhopp de utsatts för på forumet.

Jag skulle gissa att få om ens någon har fått så många och så grova påhopp som du.

Svårt att veta hur någon reagerar på ett sånt inlägg som det som fick SD-kommunpolitikern att skrocka belåtet.

Det är ju märkligt att det får stå kvar efter så många timmar.

Hursomhelst. Orsaken till att en del sverigedemokrater försöker föra ned dig till deras fantasinivå är uppenbara. Du skriver frekvent, du är insatt, du är kvinna och du är jävligt bra.

Klart du blir hatad, men ta det som något positivt och låt inte de här sjuka människorna påverka ditt skrivande.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-08 16:38:09 följande:
    Där tror jag aldrig jag har varit fast jag kanske borde ha.

Jag ser den större bilden och därför påverkar det mig inte nämnvärt. Har dock bett FL polisanmäla men jag tror det är svårt att komma åt anonyma nätmobbare som ger sig på lika anonyna medlemmar både nihkor och andra.

Lagstiftningen är nog för mycket i sin linda, men fenomenet är uppmärksammat och det är positivt! Sedan var FL bra på att punktmarkera i går em, så de kan när de bestämmer sig!

Trodde heller inte det.

Det är ju inte svårt att se att somliga sverigedemokrater är så fulla av skit att det flödar över vare sig de vill eller inte. Men i rättvisans namn måste man ju erkänna att det också finns undantag.

Den nattliga uttömningen är borttagen nu ser jag, liksom de från idag då en person var framme och lapade i densamma..
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-08 20:42:26 följande:
    Hahahahaha! Fan vad äckligt du får det att låta!
    Tror det inte är så svårt att utveckla personlig immunitet mot den här sortens utsöndringar, men det hindrar inte att man kan se vad det handlar om när utsöndringarna är avsedda att klegga ner andra.

Det var ju faktiskt rena koncentratet från skittunnan som läckte ut den här gången - alltså sånt som får den även den genomsnittliga rasisten att rygga tillbaka.
  • effemgea
    Missermajser skrev 2014-02-08 21:29:01 följande:
    Jag anmälde trots att jag tycker det är bra att skiten blir synlig för allmän beskådan. Den luktade lite väl illa och så tänkte jag att de från vars öppningar det kommer ifrån behövd lite paus från sina förehavanden. 
    Kan de inte hålla sig så loggar de väl ändå in från något annat nick...
    Jag håller med, det bästa är att det mesta får stå kvar.

Jag anmälde inte läckaget från skittunnan, men däremot två inlägg från en person som lapade vällustigt ur tunnan idag.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 22:09:19 följande:
    Aluminiumrör i byxan, rör man sig inte väldigt stelt då? Iofs passar det då det påminner om deras ideologiska förebilder... {#emotions_dlg.djavulsk}

" rel="nofollow" target="_blank">

Det var som tusan!

Du har spårat förebilden för purgatoriumbyxan.

Tanken är att aluminiumrören även ska ge stadga till den taktfasta gången hos de besynnerligt många sverigedemokrater som snarare är muskellösa än muskulösa.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-09 02:53:21 följande:
    Jag håller med. För bara ett år sedan kunde Suffering ibland hålla ett nick i flera månader med hyfsat rumsrent innehåll tillsammans med ett antal andra nick som förbrukades snabbt på att göra "the dirty work" innan det bar iväg ordentligt på alla håll och kanter. Numer kommer "neger", "sandapa" och nätmobbningen mot de som motsätter sig tidigt, ofta redan från första inlägget. Personen verkar må fyskiskt dåligt av att det finns araber och afrikaner i världen och Sverige och gör allt för att måla upp samtliga som kriminella våldsverkare i handling och hjärta.

Anamnesen talar om ett gradvis förfall efter vart skov som lett fram till att det numer helt saknas kapacitet till självcensur och förmåga att dölja sin rasism ens temporärt. Hatet väller fram tillsammans med en projektion på att det är alla andra som hatar. Kvinnor som sätter sig emot honom ska straffas med att våldtas av de han betraktar som "mänskligt avfall".

Nu när det städats upp och kommentarerna på spyorna är kvar medan spyorna är uppmoppade dröjer det inte länge innan någon menar att det inte finns utrymme för sverigedemokrater att uttrycka sina åsikter utan att kallas rasister...
    Jomenvisst, och nu har SD-kommunpolitikern som liksom är en karikatyr av en människosyn enbart uppbyggd av fördomar också gjort sitt - med sitt senaste alias alltså.

Det ligger nära till hands att uppfatta de här personerna som isolat utan egentligt samband med den sverigedemokratiska subkulturen - men min uppfattning är att det är precis tvärtom: De är i allra högsta grad integrerade med SD-subkulturen.

Är man intresserad av SD:s sociopatologi är det också lätt att konstatera att Suffering- och Pompeja-uttrycken genomsyrar partiet på alla nivåer.
  • effemgea

Enklast vore väl att Philipsson, Sveriges erkänt främste expert på sicilianska utseenden, blev ackrediterad som särskild Luciagodkännandemyndighet.

Finge han bara en liten stämpel - eller snarare två, en för godkänt utseende och en för underkänt - så skulle han kanske bli mindre ilsken.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?