Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-20 22:56:54 följande:
    Jag läste en ny studie om att homosexuella "män" hade en lägre halt av testosteron, det intressanta med studien var att metrosexuella kontors-fjantar med rakade skrev, med huvudet högt uppkörda i feministers rövhål och fjantade sig med uttryck som "hen" och "kastratsång" var långt mer homosexuella än riktiga män med riktiga arbeten.

Studien påvisade även den extremt låga intelligensen hos höns med vänstersympatier.
    Jag tror iallafall att det är ett sundhetstecken att du så förtvivlat gärna vill hitta en plats på FL.

Att det sen alltid går på tok det är en annan och sorgligare historia.

Nu har jag inte tid med dig längre. Jag tycker mig ha förstått att jag brutit mot en tyst överenskommelse som innebär att man ska låta dig vara ifred. Jag förstår varför. De flesta av oss här är nog egentligen intresserade av att veta hur meningsmotståndarna tänker, men det blir inte mycket utrymme för nyanser när du går på i falsett.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 07:23:31 följande:
    Skäggväxt är en sak men när hårfästet kryper uppåt och kråksparkarna har party i ögonvrån så är man nog inte 14.
    Nej, men man kan vara äldre än 14 och ändå vara under 18. Jag menar att tanken på att skäggväxt ska vara ett kriterium vid bedömning om någon är under 18 eller inte måste ha sitt ursprung hos någon som borde få medicinsk behandling för sina hormonella rubbningar..

Nu menar jag egentligen inte att hormonrubbningar skulle vara särskilt vanligt förekommande bland sverigedemokrater, men att bilden av skäggbarn naturligtvis har sitt ursprung i en liten grupp hormonstörda pojkar som också frekvent ägnar sig år våldtäktsfantasier genom ombud - eftersom de själva är så fast i sin fysiska otillräcklighet att de inte ens kan vara sina egna subjekt i sina egna våldtäktsfantasier.

Men detta om detta. Min personliga erfarenhet är att det finns vissa etniska mognadsskillnader, d v s att barn från viss delar av världen tycks mogna lite snabbare fysiskt än andra. Jag har åtminstone känt ett par stycken där åldern varit känd men om man inte hade känt till den skulle det vara lätt att lägga till ett par år vid en gissning.

Nu menar jag inte att det inte förekommer fusk - bara att uppskattning av ålder utifrån utseende är en rätt hopplös sysselsättning. Fråga någon som jobbar på Systembolaget om du inte tror mig.

Och att vi har några få sverigedemokrater här på FL som är mycket obalanserade har egentligen inget med SD att göra, det är väl bara så att de i SD har hittat något som får dem att hålla igång om nätterna och känna sig som de män de aldrig kommer att bli med mindre än att de vågar söka medicinsk hjälp.
  • effemgea
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:23:29 följande:
    Fast OM det skulle vara så att vissa etniska grupper är fullvuxna män före 18 års ålder, så kanske man ska behandla dom som det också..? Då behöver de ju inte skydd enligt lagparagrafer som handlar om skydd av värnlösa barn.
    Tror inte det vore så lyckat.

Kommer närmast att tänka på vuxna som utnyttjat barn sexuellt med motiveringen att de fysiskt varit fullt utvecklade. I domstolen blir det inte desto mindre brottet rubricerat som våldtäkt eftersom en rättsstat inte sätter likhetstecken mellan fysisk mognad och psykisk mognad.

Ett annat exempel kan vi ta härifrån Familjeliv, men då omvänt. Somliga resonemang från personer med främlingsfientliga åsikter ligger intellektuellt på spädbarnsnivå, men mötte man de här personerna  i verkligheten tror jag inte att man omedelbart skulle förstå att det handlar om en vuxen person med en hjärna som inte följt med den övriga kroppens utveckling.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 08:27:49 följande:
    Enligt undersökningar i olika europeiska länder ljög väl 80% om sin ålder har jag för mig.
    Jag vet inte så mycket om hur åldersbestämning av personer som hävdar att de är ensamkommande flyktingbarn går till. Jag tycker mig ha läst att metoden att bedöma ålder utifrån tandstatus är osäker och bara kan ange ett sannolikt åldersintervall som sträcker sig över flera år.
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 18:16:10 följande:

Jag bryr mig inte om ifall du är kvinna, man eller en hund. Vad har det med saken att göra? Skulle det legitimera att du har märkliga åsikter?
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-21 20:17:05 följande:

Måste bara fråga vad främlingsfientlig betyder ?
    Bra fråga.

I mitt fall använder jag nog begreppet lite slappt som en eufemism eller om du så vill PK-omskrivning för rasism.

Problemet med rasism är ju att inte ens de värsta rasisterna vill medge att de är rasister, utan påstår att alla människor eller folkslag har lika värde bara vissa befinner sig någon annanstans än här.

Så egentligen är rasism och främlingsfientlighet  synonyma begrepp för mig. De står för åsikten att en individs egenskaper bedöms utifrån vad man har för uppfattning om det folkslag individen har sitt ursprung i.

Jag har skrivit det tidigare men kan göra det igen - för mig är inte åsikten att invandringen bör begränsas mer än idag nödvändigtvis främlingsfientlig - det blir den först om man anser att asylprövningen borde ske med utgångspunkt från vad man anser att en individ har för egenskaper utifrån individens ursprung.
  • effemgea
    themia skrev 2014-01-21 18:53:49 följande:
    effemgea du är min idol! Kyss
    Åh, tack. Sånt betyder en del när det kommer från rätt personGlad
  • effemgea
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 05:17:11 följande:
    Ännu ett märkligt resonemang. I så fall är det väl troligare att de män som hänger i typiska kärringpartier - som V, Mp och ibland till och med Fi - har något problem med sin hormonbild..?
    Såg att jag missat din kommentar.

Nja, jag kan mycket väl tänka mig att Suffering anser sig vara manligt kärv när han går igång och kallar mig homosexuell.

Jag tror att vi har olika sätt att tro att vi bottnar i vår sexualitet. I hens kretsar är ju detta en gångbar förolämpning eller t ex för den fnoskiga SD-kommunpolitikern som ständigt återkommer till FL med nya alias.

Det är faktiskt lite kul om man tänker efter. Personangreppen är ju inte så ovanliga här - men det kräver en viss finess att veta vad som biter på en person som åsiktsmässigt står ljusår från en själv, om man nu är intresserad av personangreppsgenren.

Nåväl. Min uppfattning är att det finns en sexuell osäkerhet hos somliga sverigedemokrater. Och det är mot den bakgrunden man ska tolka homosexanklagelser eller påståenden om att en samtyckeslag skulle innebära att ingen vågade knulla.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-21 21:31:26 följande:

Synd att du inte svarade då det är ett väldigt egendomligt ord, som jag misstänker eg inte finns. Tror nästan alla här inte bryr sig om hudfärg ( Ljus, brun , gul) som ni tror, utan bara att kriminella ej ska få stanna. Men enligt Nihka man kan ju inte vägra att dom 75 al- Qaida krigarna från Sverige att komma tillbaka, det kan ju vara så att dom bara bär vatten eller hjälper sårade. Då har man ett hål i huvudet när man resonerar så, tror faktisk att det är det som är erat problem, och vad som än händer och bevisas så är det inga problem.
    Tja, jag tycker nog att jag ansträngde mig för att ge ett svar som på bästa sätt beskriver vad jag menar med främlingsfientlighet.

Diskussionen om "boende i Sverige" som krigar i Syrien för ISIS (antar att det rör sig om ISIS) handlar väl mer om vi ska låta Sverige förbli en rättsstat eller inte. Spontant kan man ju tycka att de här galningarna kunde fara åt helvete eller åtminstone inte återvända hit. Men såvitt jag vet är det inte förbjudet för "boende i Sverige" att delta i väpnade konflikter utomlands, så frågan är på vilka grunder de ska utvisas om de kommer tillbaka. En del av dem lär dessutom vara svenska medborgare och en svensk medborgare kan inte utvisas från Sverige.

Jag har inte läst diskussionen om ISIS-krigarna, men min gissning är att Nihka bara har förklarat rättsläget.

Jag skulle snarare vilja säga att problemet är att det är skillnad på tyckande och lagstiftning och man kan tycka hur illa som helst om svinen som åkt till Syrien - men sen har vi en lagstiftning också - och den gäller lika för alla, eller är åtminstone tänkt att göra detta.

Vad gäller kriminella som inte är svenska medborgare så skulle jag gissa att rätt många av de som du ser som "pk" inte skulle ha något som helst emot en lagstiftning som innebar att steget till utvisning blev kortare.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-21 21:58:14 följande:

Jag håller med. Så länge som hen har strösslat runt bög som invektiv så måste det stå för något.
    Ja herregud. Den som sa´t han va´t, brukade vi säga när jag var barn.

Missförstå mig inte. Jag struntar i om folk är homosexuella eller inte - men nog kan man småle lite åt ironin med analfixeringen och böganklagelserna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?