Varför hatar folk SD?
Tack och lov är dina preferenser till uppfostringsmetoder olagliga.
Haha.
SD har, som enda parti, valt att inte stå med (och därmed slippa betala 52 000 kr) i den broschyr på lättläst svenska som ska delas ut i 80 000 exemplar och är tänkta att konsumeras av människor som av någon anledning har svårt att klara av jobbiga texter.
Småaktigt såklart. Det tycker jag och det tycker nog alla andra också - kan t.o.m. tänka mig att det finns folk inom partiet som vrider på sig av olust över den inkompetens som visas upp av den som fattade beslutet att skippa detta. Inte minst med tanke på symbolvärdet.
Men. TV4 ger just i detta nu övriga partier och ett antal sakkunniga plats att, med en stor portion skadeglädje, verkligen betona hur fruktansvärt illa detta är av SD. Återigen gör man det där som jag har stört mig på hela tiden - det räcker inte att låta SD göra bort sig av egen kraft, utan man ska verkligen skriva Svensson på näsan att här och nu har det hänt något OFÖRLÅTLIGT: Folk ska inte behöva ta ställning själva, utan det fixar (i det här fallet) TV4. Och samtidigt får SD ännu ett helt onödigt utrymme att spela ut martyrkortet.
Man märker att valet närmar sig.