Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-09-04 10:26:01 följande:
    Du vet väl att många SDare var sossar då. Jaså lever inte de människorna längre. OKI

Däremot är de rasbiologiska kommentarerna från SDare på Avpixlat högst, HÖGST levande!
    ...så som kommentarerna är från din SD-polare vars eländiga retorik du givetvis bortser från. IGEN. Ja, det är högt i tak bland "nolltollerenserana" Där ryms som vanligt ledigt snack om "negerns beskaffenhet". Jag är inte rasist men...Nej, stackars mmissförstådda. Hahahahaha!
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-09-04 10:00:59 följande:
    Enligt Mia och övriga debattörer i tråden är polariseringen SD och 'alla andra', främst vänstern. Du anför nu att detta skulle vara ett feministdrag? Intressant, men då räknar jag med att du kan grunda detta i något med substans.

F.ö. hoppas jag att du är medveten om att det finns manliga feminister. Det finns också många män, de flesta t.o.m. som trots sin penis inte är SD-anhängare.
    Hur många övriga, övriga är skulle jag ta lite light på.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-09-04 10:20:29 följande:
    Ja, men de män som är feminister är de som ägnar sig åt galanteri. Istället för att granska och kritisera kvinnor och feminism, som de skulle ha gjort om det handlade om män och maskulinism, ger de kvinnorna/feministerna "rätt", sannolikt för att dra fördel av det. Dels på ett strikt personligt plan (en manlig akademiker kanske inte får reproducera sig om han inte kallar sig feminist) och dels på ett mer yrkesmässigt: Om han inte köper feministernas agenda har han ingen chans att ta sig uppåt y yrkeskärriären.

Så cynisk är denna värld.
    Nej, så cynisk är din syn och det är därför du är så missnöjd och kan identifiera dig med missnöjespolitik och är bekant med kvinnors ryggar - precis som SD.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-07 13:42:22 följande:
    Låt dem ha torgmöten. Låt dem dela ut flygblad. Yttrandefriheten står över allt för mig. Även puckade åsikter måste vara tillåtna att föra fram.

Däremot, att anse att någon som delar ut flygblad för ISIS (eller hyser nazistiska åsikter för den delen) i någon mån har "anpassat sig till Sverige", vilket FMGA antydde i inlägget jag svarade på från början, tycker jag inte är en korrekt bedömning av läget. Den som hyser den typen av verklighetsfrånvända åsikter är inte anpassad till något land överhuvudtaget.
    Det är bara det att de inte är ISIS. Klart och belagt med källor i den aktuella tråden, men några verklighetsfrånvända SDare kan bara inte släppa det inbillat saftiga benet.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-08 01:01:58 följande:
    80st som de vet om ja. Mörkertalet kan vara enormt. Självklart är det bra många fler än 80 st som antingen har något med IS att göra eller vill vara med i IS och kanske kommer bli det.
    Ungefär som mörkertalet gällande nazister inom SD - gamla såväl som nya.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-08 09:15:07 följande:
    Ja. Det är tidpunkten jag ifrågasätter (eller inte). SD:s bakgrund har varit känd för alla och envar i ett antal år nu. Ändå väljer den här kvällstidningen att fläska på med det på löpet en vecka innan ett riksdagsval.

Vad blir nästa stora nyhet? 9/11? Estonias förlisning? Palmemordet? Högertrafikomläggningen? Dackefejden?
    Så länge man från Jimmie Åkesson och ända ner på gräsrotsnivå förnekar är det läge att påminna  - precis som man får göra med förintelseförnekarna.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 00:28:26 följande:
    Vad är det för källor?
    Gå till tråden och läs.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 00:29:00 följande:
    Ja jag tror att det finns mörkertal på båda sidor.
    Visst, men på SD-sidan är talen större och mörkare och sipprar fram hela tiden.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 00:27:17 följande:

Jag tänker t.ex. på England, Tyskland och Frankrike som har haft större problem med IS anhängare än vi. Där har man intagit hela stadsdelar och infört sina egna lagar - sharialagar, shariadomstolar och shariapoliser. Nåde den invånare som går i dessa stadsdelar om kvällarna som inte lever upp till sharia att gå där.

Tänk igen då för det ser inte ut så. De "shariapoliser" du pratar om är ju inte mer självutnämnda huliganer.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-09-09 00:42:25 följande:
    Har inte den tid som du och andra har att hänga och söka information i det här forumet, så om du vill verka trovärdig så underlättar du och lägger med länkarna på en gång.
    Jag är inte din assistent. Om du vill veta detaljer om vad som står i andra trådar får du ta dig tid och besvär med att läsa där.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?