Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-08-05 01:11:30 följande:
    Jag har väl aldrig påstått något annat heller..? Men detta att våldta i grupp förekommer inte bland annat än afrikaner och araber, och att överfalla främmande kvinnor i t.ex. parker och skogsdungar, är också nästan helt deras privilegium. Även om det finns funnits några svenska serievåldtäktsmän också. Det värsta skulle jag säga, är att de svenska alltid visat sig vara psykiskt sjuka - de har t.o.m. uttryckt en lättnad över att bli fast för att de ska få hjälp. Medan de utländska inte ens anser att de gjort något fel, eftersom svenska kvinnor ändå inte har någon heder kvar att bevara... 
    Visst, svenskar är lättade över att åka fast medan afrikaner och araber inte tycker de har gjort något fel när de våldtar någon. Så gör afrikaner och araber medan svenskar äter surströmming. Ja, så är det. Hahahahahah!
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:30:37 följande:
    Men det stod ju att överrisken för invandrare att begå brott (kontra svenskar) har ökat, på grund av att just den gruppen (flyktingar från Mellanöstern och Afrika) ökat. BRÅ har alltså kommit till samma slutsats som jag. Den kriminalitet som vi fått in från Öst (EU-migranterna) har ökat de allra senaste åren, efter BRÅ:s senaste rapport, så det finns såklart inte med där.

Kopierar in igen:
    "Att överrisken för de utrikes födda har ökat beror inte på att vissa
    invandrargrupper i dag i större utsträckning är registrerade för
    brott än för 12 år sedan. Ökningen förklaras i stället i huvudsak av
    att antalet personer i Sverige som tillhör de flyktinggrupper, som
    redan i tidigare studier visat sig ha en särskilt hög överrisk, har
    ökat."

Nej, svenskar har inte någon våldtäktskultur. De rena överfallsvåldtäkterna är få när det gäller infödda svenska gärningsmän. Till och med på festivaler. Det handlar mera om ett mer-eller-mindre frivilligt sexande på fyllan, när ungdomar av olika kön får möjlighet att träffas i nattliga miljöer utan vuxen övervakning.
    Nej, Brå har verkligen inte kommit fram till samma slutsats som dig. BRÅ nämner inget om "våldtäktskulturer".

Jaha - så svenskar överfaller inte utan det handlar om "mer mer-eller-mindre frivilligt sexande på fyllan". Tror du att tjejerna skulle hålla med dig? Du blev inte våldtagen utan hade mer eller mindre frivilligt sex.

Jag mår illa av att veta att det finns människor som resonerar som du gör.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 01:37:54 följande:
    Fast gå och läs då, i förundersökningsprotokollet från Mariannelundsfallet t.ex.. Det finns på nätet. Männen uttryckte sig faktiskt just så. Kvinnan var ju ensam mamma med två barn med olika pappor, och dessutom hade hon mycket snart i bekantskapen gått i säng (frivilligt) med den så kallade "huvudmannen" i gruppen. Han hade ju också utlovat dem att "hämta en hora" till dem.
    Som du kanske förstår så gör personer med en sådan inställning så, medan det inte innebär att alla från samma land resonerar på samma sätt . Två personer från samma land behöver ju inte ha samma inställning till något. Ta bara dig och mig som exempel, men du kanske är från Belgien med allt vad du anser det innebär?
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:07:44 följande:
    När det gällde Mariannelundsfallet - där åtta (8) afghanska män förgrep sig på en ung svensk kvinna - så hade männen i fråga inte ens lämnat asylboendet ännu... SÅ fort gick det, att börja ta för sig av svennehororna...

Och JA - om man är kvinna eller förälder till en flicka, så bör man vara jävligt noga med vilket parti man röstar på nu den 14:de. 
    Jepp. Man bör se till att rösta på det parti som vill utvisa alla människor med penis - för det är väl det som förenar alla våldtäksmän.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:42:46 följande:
    Feministerna torde vara glada, över denna unga kvinna som så blatant vågade stiga utanför sin könsroll!
    Ingen ser upp till en SDare utklädd (?) till nazist, men du kanske blir den första att hylla din partikamrats insats.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-11 17:13:21 följande:
    Nä. När det gäller överfallsvåldtäkterna så kommer nästan hundra procent av gärningsmännen från Afrika eller Mellanöstern. Andra typer av våldtäkter får vi motarbeta, genom att uppfostra våra döttrar bättre. Men överfallsvåldtäkterna går inte att undgå på annat sätt än att vi slutar släppa in dom män som våldtar. Om vi inte ska hålla våra flickor och kvinnor inlåsta. Frågan är dock, hur t.ex. sjukvården och äldrevården ska fungera i så fall - när inga kvinnor får arbeta på sådana tider, att de måste gå hem under de mörka timmarna...
    Nej, man kan inte motarbeta våldtäkter genom uppfostran av flickor.

Dina inlägg brukar vara sjuka och det här är inget undantag.

Du som är SD-representant, har du vädrat alla dina åsikter irl så de vet vad de har att göra med?
  • nihka
    .
    Nissenissenisse0 skrev 2014-08-05 10:40:32 följande:
    "Och vilka muslimska intressegrupper skulle INTE räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD?"

Jag antar att du vänder dig till utbildad personal inom service eller bilprovningen när du vill veta när du ska t.ex. byta bilens bromsbelägg. På samma sätt borde väl utbildad personal bäst kunna svara på när en islamsk organisation är islamistisk och när den inte är det. Frågan är dock varför en muslimsk eller annan religiös intressegrupp överhuvudtaget ska få stöd av SD. Är inte Sverige sekulärt?

Jag frågade för att det finns personer här i tråden som slänger sig med uttrycket "islamistisk" och jag ville att de skulle tala om vilka muslimska intressegrupper som INTE skulle räknas till islamistiska och då få fortsatt stöd från SD (Ja, inte från SD precis men att SD skulle godkänna en fortsatt ekonomisk stöttning).

Min misstanke är förstås att "islamistisk" när man börjar syna vad som avses är det samma som muslimsk.

Nej, Sverige ger massor av pengar i form av bidrag och aktivitetsstöd till alla möjliga intressegrupper. Religiösa sådana är inte undantagna. Islamofobiska SD vill däremot dra in ALLT stöd till "islamistisk" verksamhet.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-11 18:40:39 följande:
    Inte överfallsvåldtäkter, nej. DET VAR JU DET JAG SA. För i så fall skulle vi inte kunna låta våra döttrar gå sjuksköterskeutbildningen - inklusive praktiken på kvällsskiftet.

...men vi KAN lära våra döttrar, att aldrig följa med en främmande man till hans lägenhet, stuga, hytt, hotellrum eller tågkupé... Att dejta männen på allmän plats först, och blanda in familj, släkt och vänner - och begära att få träffa hans... och vara säker på att man VILL ha sex med mannen, innan man sover över för första gången.
    Flickor ska inte uppfostras till att betrakta alla män som potentiella våldtäktsmän - varken de utländska eller svenska, men annars är väl "regeln" att INGEN ska följa med NÅGON ensam dit man inte är känd.

Jag ställde en fråga som du inte besvarade: Du som är SD-representant, har du vädrat alla dina åsikter irl så de vet vad de har att göra med?
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-08-02 12:18:46 följande:
    Mmm. Fast nu var det snarare att Ekeroth - precis som alla andra - ska kunna gå på krogen utan att få öl hälld över sig eller bli fysiskt angripen av meningsmotståndare jag försvarade.
    Så du försvarar inte att Ekeroth efter sitt oförsvarbara beteende är tillbaka i SDs partitopp. Fast nu är han det och det säger inte så lite om SD. Folk tar ut sin ilska på fel sätt. De borde inte ge sig på Ekeroth på krogen utan ge sig på SD som befattar sig med människor som inte behandlar andra människor som människor.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-03 13:50:07 följande:
    Det gör jag redan!
    Det ante mig att du hänger på avpixlat och tillför avpixlats kommentarfält höggradig rasism. Man hittar mycket av det där. Så många öknamn på mörkhyade människor hade jag inte sett förrän jag surfade in där för första gången.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?